Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze is na 4 jaar overleden en ik wil hem op component nivo gaan repareren. Ik heb wel wat electronica kennis maar waar moet ik beginnen en wat kan er stuk zijn aan zo'n voeding. Een deel werkt wel en een deel niet.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

c25 gevonden, waar haal ik losse elco's tegenwoordig, en kan ik deze elco ook testen om te meten of hij daadwerkelijk stuk is.

De tf start nog wel op maar blijft na het oplichten van het display hangen op zijn loader.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

meten is weten ,en waar haal je tegenwoordig je onder delen?bij de slager meschien?of toch maar bij de elektronica schop,of toch maar bij de groente boer.ps je moet de groenten van hak hebben.

Geplaatst:

ik heb hier de ene electronica shop na de andere zien verdwijnen en heb enkele jaren geleden zelfs nog onderdelen uit Polen gehaald. Ik ken eigenlijk alleen nog de shop die via internet levert, naam mag ik niet noemen maar begint met een c en eindigd met een d.

Alfred

Geplaatst:

Hier in Nijmegen in de van wel..eren str. heb je een prima ondedelen shop bestaat al ca 50 jaar.heet tech... dus daar hoef je niet voor naar polen is een beetje ver weg.maar ik heb zelf natuurlijk ook het nodige matt. in voorraad.maar tegen woordig met al die aparte onderdelen gaat dat natuurlijk niet,want dan blijf je met oderdelen zitten waar mee je niets mee kunt.ik heb nu weer een hybride verst.van JVC staan waar van 2 eind verst.defeckt zijn en 1 wat minder is,om de trans.er af te krijgen moet je het plaatje op een gas kook plaat leggen,dus wat dat betreft veel spul uit china,of indonesia, in dit geval.

• 2 weken later...
Geplaatst:

1e klusje geklaard, echer hd draaid wel maar wordt niet meer herkent. Er is blijkbaar meer aan de hand. Wat voor spanning heb ik nodig voor de hd? voedig komt van het moederboard.

Alfred

Geplaatst:

Als het een grote 3,5inch harddisc heb je 12 en 5 volt nodig.

De kleinere 2,5 en 1,8 inch draaien op 5 volt.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Geplaatst:

andere hdd geprobeerd, probleem hetzelfde. Welke elco's op de voedingsprint zorgen voor de 14,48 volt? De voeding komt van het moederbord.

Ik ga nog wel nameten en zoeken op de voedingsprint.

Alfred

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen