Ga naar inhoud


Ronnie James Dio in ziekenuis, concert Breda afgelast.


Con

Aanbevolen berichten

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Ik heb gisteren onder het werk nog naar een concert van 'm ziten luisteren.

En hoorde vanmorgen vroeg dat ie was overleden.

 

R.I.P

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
wie ??

in iedergval R.I.P


Ja dat vroeg ik me ook al af, zojuist las dat het een Metal zanger was, dat verklaart het.

Citaat:
Ronald James Padavona was, bij het grote publiek alleen bekend is als de stem in de videoclip ‘Love is all’ van Roger Glover
Dit ken ik uiteraard wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Voor de mensen die deze icoon niet kennen (van Nu.nl):

 

Citaat:
Ronnie James Dio overleden

Uitgegeven: 16 mei 2010 22:39

Laatst gewijzigd: 17 mei 2010 06:10

 

AMSTERDAM - Metallegende Ronnie James Dio is overleden. Dat heeft zijn vrouw en manager Wendy Dio bekendgemaakt.

 

© Wenn.com

''Vandaag is mijn hart gebroken. Ronnie is om 7.45 uur overleden'', zo luidt de tekst op zijn website.

 

Volgens zijn echtgenote hebben veel familieleden en vrienden nog afscheid kunnen nemen van Dio in diens laatste uren. ''Weet dat hij van jullie allemaal hield en dat zijn muziek altijd voort zal leven.''

 

Maagkanker

 

Bij de zanger was in november vorig jaar de diagnose maagkanker gesteld. Eerder dit jaar leek hij aan de beterende hand, maar het herstel zette niet door.

 

Eerder deze maand gelastte zijn band Heaven & Hell een zomertournee af, omdat Dio een behandeling voor zijn ziekte moest ondergaan.

 

 

Black Sabbath

 

Ronnie James Dio verscheen voor het eerst in de internationale spotlight in 1975, als zanger van Rainbow. Hij vergrootte zijn faam in 1979, toen hij Ozzy Osbourne verving als zanger van Black Sabbath, die uit deze band werd gezet wegens excessief drugsgebruik.

 

Samen met die Black Sabbath maakte Dio onder meer de in de metalscene nog steeds als zeer invloedrijk bekend staande albums Heaven And Hell en Mob Rules.

 

In 1982 begon hij zijn eigen band onder de naam Dio. Het nummer Love Is All van Roger Glover, dat in 1975 de top van de Nederlandse hitlijsten behaalde, werd door hem gezongen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldige zanger, Rainbow's On Stage is een meesterwerk (vooral dankzij de zang van Dio). Kort na Peter Steele weer een hardrock icoon overleden, jammer jammer jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

@wortellica,

 

Bij het zien van deze clip waande ik mij even terug in Ahoy Rotterdam, 1981 volgens mij ?

 

Wat zou het mooi zijn als Ritchie weer eens met beide benen op de grond kwam ..............

Wat die vrouwen allemaal niet teweeg kunnen brengen, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...