Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze lijsten zijn geschikt voor alle Dreamboxen; behalve de DB-100.

Maakt in princiepe niet uit of je een schotel op Astra, draaibaar of meerdere LNBs voor een schotel.

Ook welke DiSEqC je schotel hangt. (Staat nl ingesteld je config(E1) of settings(E2) file op je box)

Lijst kun je met Dreamset bij de "User Lists" (rechtsboven) kun je daar zelf deleten en eventueel

zelf een Favourites (TV) lijst samenstellen hierna EXPORTEREN en volgende keer er weer INPORTEREN.

Volgorde van de lijst 19E 23E 13E 28E dan 16E.Enz..Enz. Overige tussen 68.5E-58W

Word ingescand met vaste schotel op 28/23/19/13 en 1.80 schotel met vrije opstelling

op overige satellieten.

Verder gemaakt met Dreamset 2.26 Editor 2.3 ( mmedit9800.tripod.com )

Lijst word bijgehouden aan de hand van kingofsat.net en lyngsat.com (Feeds)

De dagelijkse veranderingen te vinden bij: nl.kingofsat.net/news.php

FAQ

Ik zie allemaal ??? in satelliet bouquetten met Dreamboxedit

Ik kan de E1 lijst niet in Dreamboxedit inladen (foutmelding `c`)

Gebruik 'Dreamset' deze kan grafisch hiermee wel omgaan

deze lijsten E1 en E2 (2.3) zijn hier ook mee gemaakt.

In enigma1 zie ik een hoop zenders niet die in E2 wel zichtbaar zijn:

Veel zenders worden tegenwoordig in DVB-S2 (8)PSK opgestraalt (betere beeldkwaliteit)

Buiten de Echte HD zenders, er zijn zelfs Feeds die al hiermee werken.

In Dreamset zie je in een keer in de E2 lijst welke dit zijn (blauw)

Voorbeeld: Eurobird9A 9 E en 23E de helft reeds niet meer zichtbaar in een E1 ontvanger.

Krijg de lijst er niet goed in: Even in je settingeditor de Data zenders eruit knikkeren,

saven en weer naar je box sturen.(In princiepe hier reeds gebeurd)

HD zenders worden niet meteen zichtbaar bij sommige lijsten (heen en terug zappen)

Laad de lijst in Dreamset dan bij indelen lijst CTRL A op de gewenste Satelliet en met rechter muis

Set Service "Clear piDs values"

en safe de lijst en zet hem in je box.

(Bij deze lijst is dit in princiepe gedaan)

Verder; lijsten zijn een momentopname dus altijd mogelijk dat de zenders hier en daar veranderd zijn,

er zijn soms meer als 100 veranderingen per week.

Fouten en nuttige opmerkingen verneem ik graag van jullie.

Suc6 met de lijsten

Ed

DB-Motor-Enig01-Set_20_11_09.zip

DB-Motor-Enig02-Set_20_11_09.zip

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Geplaatst:

Als extra op aanvraag 68.5 oost erbij en weer heel veel veranderingen deze week.

Voor de rest bedankt voor alle reacties, hoop dat jullie er veel plezier mee hebben.

Ed

Geplaatst:

Idd, een fijn lijstje!! cool

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Ik heb nog steeds problemen als ik deze lijst wil inladen, ik moet zelfs een nieuwe image (Gemini 4.6) terug zetten. Als ik dan bijvoorbeeld een oude lijst van 3-5 van Joske erin zet werkt alles weer prima, althans soms werkt dan Ned 1, Ned 2 en Ned 3 niet, die geven maar 60% signaal en veel BER, terwijl er niets aan me schotel is verdraaid of iets dergelijks, na een paar keer er weer opnieuw inzetten werkt alles weer wel prima.

Heeft iemand enig idee, ik zie dingen over het hoofd maar kan me vinger er niet meer opleggen, kan alleen bedenken dat de rotor/transponder instellingen corrupt raken bij mij als ik deze zenderlijst erin zet.

Ik zet deze kanalenlijst op een dreambox 7000 via Dreamset 226 64 bit, ik heb een draaibare opstelling met Diseqc rotor.

gebruik cccam 2.13

Alvast beankt, wil nu ook weleens van deze lijst genieten smile

Geplaatst:

Het probleem aan deze lijst is dat het een erg uitgebreide lijst is. Als je deze op een DM500/7000 of een soortgelijke box flashed waarbij flashruimte beperkt is, geeft het veel problemen bij het laden ervan.

Daarom moet je zorgen dat je OF een aantal sats verwijderd OF zorgt dat je genoeg ruimte hebt om in te laden (andere box)

Dit spreek ik uit ervaring maar het kan ook aan iets anders liggen...

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan
Het probleem aan deze lijst is dat het een erg uitgebreide lijst is. Als je deze op een DM500/7000 of een soortgelijke box flashed waarbij flashruimte beperkt is, geeft het veel problemen bij het laden ervan.

Daarom moet je zorgen dat je OF een aantal sats verwijderd OF zorgt dat je genoeg ruimte hebt om in te laden (andere box)

Dit spreek ik uit ervaring maar het kan ook aan iets anders liggen...
Hmm, ik laad de lijst stomweg met ftp via total commander en doe daarna een harde reset.
geen probleem hier.
DB 500 van 2 jaar oud.
CCcam 2.1.0
Geplaatst:

Als een lijst er niet in wil, zit er meest rommel in van vorige sat lijsten, vooral de E1 boxen hebben daar een handje van.

De hierboven beschreven manier, om de lijst er direct in te FTP,en is een goed alternatief, b,v. met total commander

Je kunt dan ook de rommel van oude lijsten eruithalen.

(oppassen dat je niet de verkeerde files delete!)

Dat bij sommige de lijst te "zwaar" voor de box is, komt door geheugen tekort.

Wat helpt is zeker met E1 je var op een memory stick verplaatsen en ook meteen een swap file aanmaken.

Ook met een kaal image in de flash en een op de stick geen probleem, zowel bij E1 als E2 boxen.

Suc6 Ed

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satje07
Als een lijst er niet in wil, zit er meest rommel in van vorige sat lijsten, vooral de E1 boxen hebben daar een handje van.
De hierboven beschreven manier, om de lijst er direct in te FTP,en is een goed alternatief, b,v. met total commander
Je kunt dan ook de rommel van oude lijsten eruithalen.
(oppassen dat je niet de verkeerde files delete!)
Dat bij sommige de lijst te "zwaar" voor de box is, komt door geheugen tekort.
Wat helpt is zeker met E1 je var op een memory stick verplaatsen en ook meteen een swap file aanmaken.
Ook met een kaal image in de flash en een op de stick geen probleem, zowel bij E1 als E2 boxen.
Suc6 Ed
Ik heb dus een E1 box, draait prima, technisat met 4 lnb's en de volle lijst erin geFTP't van hierboven.
Daarna 2.1.0 door 2.1.3 vervangen.
Met echte loaders voor de dream kreeg ik het er ook niet in, vandaar m'n truc via ftp.

Kijk wel uit met delete, linux is geen raampjes.
Als je geen verstand hebt van de tux doe het dan niet.
Geplaatst:

Met de 500 en PLI-MaxVar geen enkel probleem, ik zet de lijst er gewoon in met DreamboxEdit via het netwerk, daarna nog geen 70% gevuld geheugen. Ik haal wel eerst alle "data"-zenders uit de lijst en maak ook eerst even een eigen "favorieten"-lijst aan.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Geplaatst:

Allereerst bedankt voor het beschikbaar stellen vd settings. Via de dreamedit lukt het mij niet om de settings op de dreambox te zetten. Kan iemand mij vertellen in welke mappen de desbetreffende files horen. Heb nu nog Henksat van eind juli!!

Geplaatst:

Aangezien het met DreamSet 2.26 niet lukt zal ik een poging wagen met een FTP programma. Wel connectie met de DM600 maar schrijft de bestanden niet weg..

Satellites.xml -> /share/tuxbox & Services, Bouquets -> /var/tuxbox/config/enigma/

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen