Ga naar inhoud


[TF5510PVR] S/PDIF digitale audio-uitgang


robtopf

Aanbevolen berichten

Iemand ervaring met deze digitale uitgang ?

Ik overweeg een Sony/Philips home cinema systeem aan te sluiten op mijn Topfield 5510pvr. Naar mijn gevoel is geluidskwaliteit te winnen in een directe digitale verbinding maar mijn vraag is of de S/PDIF uitgang op de topfield wel goed werkt op de bovengenoemde systemen.

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: robtopf
Iemand ervaring met deze digitale uitgang ?
Ik overweeg een Sony/Philips home cinema systeem aan te sluiten op mijn Topfield 5510pvr. Naar mijn gevoel is geluidskwaliteit te winnen in een directe digitale verbinding maar mijn vraag is of de S/PDIF uitgang op de topfield wel goed werkt op de bovengenoemde systemen.


Ik heb er wel ervaring mee.

De geluidskwaliteit zal nagenoeg hetzelfde zijn. Je laat of de home cinema set decoderen of de topfield doet dit, en dat doet hij goed. Als je HC set een goeie analoge ingang heeft zul je weinig verschil horen. De enkeling die een duidelijk verschil hoort hebben meestal een minder goede analoge ingang....

Voordeel is dat je DD 5.1 dan kunt beluisteren, echter dit wordt heel weinig aangeboden en dan nog vooral in het Duits.

Nadeel is dat de volumeknop op de afstandsbediening van de topfield niet meer werkt.

Ik vond dit nadeel zwaarder wegen dan een eventuele 5.1 mogelijkheid... Ik wil geen nagesynchroniseerde films in het Duits zien, dus ik gebruikte lekker de analoge uitgang.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: robtopf
Iemand ervaring met deze digitale uitgang ?
Ik overweeg een Sony/Philips home cinema systeem aan te sluiten op mijn Topfield 5510pvr. Naar mijn gevoel is geluidskwaliteit te winnen in een directe digitale verbinding maar mijn vraag is of de S/PDIF uitgang op de topfield wel goed werkt op de bovengenoemde systemen.


Ik heb er wel ervaring mee.

De geluidskwaliteit zal nagenoeg hetzelfde zijn. Je laat of de home cinema set decoderen of de topfield doet dit, en dat doet hij goed. Als je HC set een goeie analoge ingang heeft zul je weinig verschil horen. De enkeling die een duidelijk verschil hoort hebben meestal een minder goede analoge ingang....

Voordeel is dat je DD 5.1 dan kunt beluisteren, echter dit wordt heel weinig aangeboden en dan nog vooral in het Duits.

Nadeel is dat de volumeknop op de afstandsbediening van de topfield niet meer werkt.

Ik vond dit nadeel zwaarder wegen dan een eventuele 5.1 mogelijkheid... Ik wil geen nagesynchroniseerde films in het Duits zien, dus ik gebruikte lekker de analoge uitgang.



Winwiz, bedankt voor je reactie op mijn vraag. Mijn beoordeling voor de audiokwaliteit is wiselend. omdat ik ca. 6 a 7 maanden van het jaar in Frankrijk verblijf. Ik neem mijn topfield 5510PVR wel mee, maar in Frankrijk heb ik een Philips 16/9 CRT TV en in Nederland een B&O Avant 16/9 crt maar dan met een geintegreerde fantastische audio weergave installatie.Ik begrijp dat het hele Cinema gebeuren dus nauwelijks doorkomt via de satelliet en/of de oorspronkelijke zender.
Ik neem wel aan dat in ieder geval een cinema systeemtje al snel beter klinkt dan mijn Breedbeeld Crt TV.
Het cinema systeem is dan ook bedoeld te werken in Frankrijk.
Ik verwacht dan ook juist daar, ondanks analoge koppeling met de Topfield, een betere geluidskwaliteit te behalen.
..............robtopf.................

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...