Ga naar inhoud


Hoe doet de azbox het als mediaspeler?


bobhobby

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb nu het een en ander gelezen over de azbox en twijfel nog best gezien de gemengde ervaringen. Wat ik nog niet echt ben tegengekomen is hoe deze het doet als een mediaspeler. Ik heb nu een dm600 en ben aan het kijken naar een mede8er mediaspeler. Maar als de azbox nu hetzelfde doet........

Heeft iemand hier ervaringen mee of kan iemand een vergelijk maken met een mediaspeler?

 

Mvg. Wouter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De AZbox is eigenlijk opgezet als een mediaplayer met een DVB-S tuner. Dat is de reden waarom het mediaplayer gedeelte van de AZbox van meet af aan een grote rol heeft gespeeld bij de ontwikkeling.

 

Ten opzichte van andere satboxen (en ik heb er heel wat gezien) steekt de AZbox er met kop en schouders bovenuit.

Aan die positieve kant zit helaas ook wel weer een nadeel: er zitten nog zat bugs in de software, waardoor het nog echt geen perfecte mediaplayer is.

Wel zie ik elke keer verbeteringen. Met de software update van vandaag zijn er ook weer een stel verbeteringen doorgevoerd.

Die heb ik nog niet getest.

Het afspelen van een DVD-ISO inclusief menu opties loopt bij mij nog niet lekker, dat kan nog een stuk beter dus. Toch hoor ik ook van anderen dat dit wél goed loopt. Misschien hangt dit samen met het gebruikte programma waarmee de ISO is gemaakt.

 

De meeste andere mediabestanden die ik wil afspelen lopen perfect.

BD-ISO en rips draaien perfect, inclusief menu opties en een aantal leuke toevoegingen zoals installen van de subs kleur en het scalen ervan.

 

Ook audio gaat lekker en je kan alvast een nieuw bestandje opzoeken als het geluid van de eerste nog loopt, enz.

Het maken van playlists is ook leuk op deze manier.

 

Voor mij is de AZbox in ieder geval méér media player dan de 'bekende' satboxen.

Natuurlijk heeft iedereen z'n verwachtingen en voorkeuren, maar dat de AZbox een redelijk mediaplayer gedeelte heeft, staat voor mij buiten kijf.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het afspelen van SD-content loopt perfekt, maar HD content laat nog wat te wensen over. Meestal begint ie goed met afspelen en na verloop van tijd stopt ie of gaat ie stotteren bij ongeveer de helft van m'n 1080p MKV's (waarschijnlijk ergens een memoryleak, want als je het filmpje stopt en vervolgens weer start en verder gaat waar ie gebleven was, gaat het weer zo'n zelfde tijd goed). Ook bij de laatste firmware.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...