Gast mountainleader Geplaatst: 21 november 2009 Geplaatst: 21 november 2009 Hallo iedereen, ik ben bezig om een HTPC in elkaar te configureren met een functie dat ik via deze HTPC aan cardsharing via Ziggo kan doen. Echter ben ik nog niet helemaal up to date op dit gebied moet ik bekennen, dus vraag ik jullie hulp in. De HTPC ga ik enkel gebruiken om al mijn media op te slaan, inclusief HD-bestanden. De HTPC moet alle zenders via cardsharing via ziggo binnen kunnen brengen. Voor de rest moet ik gewoon kunnen internet met deze HTPC. Aangezien mijn kennis wat betreft LINUX nul komma nul is, wil ik het systeem met de OS WINDOWS laten draaien tenzij LINUX de enigste optie is. Ik hoop op positieve berichten.
Spiderman1974 Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 De toppics van Niels Wagenaar en Digten zijn hier uitstekend geschikt voor. DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
Ron Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Daar heeft een n00b helemaal niets aan. Je leest toch dat hij nul ervaring heeft. Dan krijg je echt geen Linux based HTPC draaiend. Ook met met dat 50+ pagina tellende topic van Niels. Ron
Spiderman1974 Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Daar heeft een n00b helemaal niets aan. Je leest toch dat hij nul ervaring heeft. Dan krijg je echt geen Linux based HTPC draaiend. Ook met met dat 50+ pagina tellende topic van Niels. Ron Dat laatste wat er bij staat wat betreft zijn Linux kennis is pas later toegevoegd, anders had ik daar natuurlijk niet op gereageerd. Maar misschien als hij de handleidingen ziet dat hij zich misschien toch bedenkt en dit als een uitdaging ziet... zo is niemand te oud om te leren!! DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
IanPH Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Hmm.. dat Linux/windows verhaal zag ik eerder ook niet staan. Ik zou zeggen: - HTPC met een Cablestar HD2 - Windows 7 met Media Center - TVSource met ACamd oid Met Windows 7 zijn bijna alle a/v formaten al af te spelen en voor het overige installeer je dan FFDShow en Haali Media Splitter. Webbrowse functionaliteit zit niet in Media Center maar dat moet geen probleem zijn. Ik tik dit bericht ook op m'n HTPC in i'net explorer. Normaal zie ik m'n desktop niet eens omdat Media Center standaard opstart. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
Spiderman1974 Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 @IanPH Hoe stabiel loopt het Windows 7 verhaal in combinatie met TVSource en een softcam? @Toxic[Q] Gelieve niet te snel conclusies trekken!! DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
IanPH Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Op dit moment loopt TVSource/MCE7 99.9% stabiel. Die 0.1% die voor m'n gevoel nog niet bij de 100% hoort komt voor rekening van DVBLink Server crashes als het heel hard regent en het signaal weg valt. In dat geval sluit de server zichzelf namelijk af. Gelukkig komt dat zelden voor maar afgelopen dagen toevallig twee keer. Maar ik moet 1 belangrijke kanttekening daarbij zetten. Dit is icm een ACamd beta. De laatste versie van ACamd (0.6.1.1) heeft een bekende bug waardoor deze niet goed samen werkt met TVSource. Met de beta (en de hopelijk snel aanstaande release) werkt deze bij mij zeer stabiel. Inmiddels is de release van TVSource (1.0) beschikbaar gesteld (20 dagen trial) dus je kunt het voor jezelf testen. De CSA.dll is inmiddels overbodig geworden. Een groot probleem waar ik altijd last van had (ook voorheen met DVBLink for DVBViewer) is dat ik geen scheduled recordings kon maken. Dit had te maken met dat DVBViewer (en ook TVSource voorheen) te snel na wake-up uit standby met m'n (schijnbaar trage) Skystar HD2 ging praten. Nu TVSource doorvoor een Wakeup delay register sleutel heeft, werkt ook dat nu probleemloos. Al met al ben ik voor zowel SD als HD kanalen via de satelliet op MCE7 helemaal happy. Ik maak gebruik van 2 Skystar HD2 kaarten die allebei op een quad monoblock (19.2 / 23.5) zitten. Ik gebruik in TVSource ACamd voor m'n officiele CD abbo en vStekker voor duitse kabelkanalen op 23.5. Hiermee kan ik dus 2 dingen opnemen of het een kijken en het andere opnemen. Helaas ondersteunt MCE niet de mogelijkheid om van 1 transponder verschillende kanalen op te nemen. Maar dat is tot nu toe ook nooit nuttig/nodig geweest. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
Spiderman1974 Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Ik ben de laatste weken bezig geweest om via linux en vdr Ziggo aan de praat te krijgen. Helaas werkt de Technotrend CT-3650 DVB-C kaart niet naar behoren. Nu ben ik weer op een punt gekomen dat ik weer terug ga op Windows 7 en in combinatie zoals jij het draaiend heb zou ik ook willen testen. Ik heb dit eerder al een geprobeerd in combinatie met DVB-Viewer en dat was niet echt stabiel, vandaar ook de stap richting Linux i.c.m VDR. Ik ga er van de week mee aan de slag en als er vragen zij dan zal ik ze zeker stellen In iedergeval al hartelijk bedankt voor de uitgebreide info. DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
walinsky Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 Origineel bericht van: Spiderman1974 Ik ben de laatste weken bezig geweest om via linux en vdr Ziggo aan de praat te krijgen. Helaas werkt de Technotrend CT-3650 DVB-C kaart niet naar behoren. Nu ben ik weer op een punt gekomen dat ik weer terug ga op Windows 7 en in combinatie zoals jij het draaiend heb zou ik ook willen testen. Ik heb dit eerder al een geprobeerd in combinatie met DVB-Viewer en dat was niet echt stabiel, vandaar ook de stap richting Linux i.c.m VDR. Ik ga er van de week mee aan de slag en als er vragen zij dan zal ik ze zeker stellen In iedergeval al hartelijk bedankt voor de uitgebreide info. Heb je het al voor elkaar gekregen om de ct-3650 te laten tunen op een ziggo transponder ?
Spiderman1974 Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 Origineel bericht van: walinsky Heb je het al voor elkaar gekregen om de ct-3650 te laten tunen op een ziggo transponder ? Daar ben ik nog niet aangekomen, ben nog even bezig met Linux en mocht dit niks worden dan zal ik een van de komende dagen over gaan op Win 7 en zal dan de CT-3650. Maar ik weet voor 100% zeker dat de CT-3650 werkt i.c.m Ziggo, wiliswaar heb ik dit een tijdje terug via DVBviewer getest..... maar het was niet helemaal stabiel!! DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
winegum Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Origineel bericht van: IanPH Op dit moment loopt TVSource/MCE7 99.9% stabiel. Die 0.1% die voor m'n gevoel nog niet bij de 100% hoort komt voor rekening van DVBLink Server crashes als het heel hard regent en het signaal weg valt. In dat geval sluit de server zichzelf namelijk af. Gelukkig komt dat zelden voor maar afgelopen dagen toevallig twee keer. Maar ik moet 1 belangrijke kanttekening daarbij zetten. Dit is icm een ACamd beta. De laatste versie van ACamd (0.6.1.1) heeft een bekende bug waardoor deze niet goed samen werkt met TVSource. Met de beta (en de hopelijk snel aanstaande release) werkt deze bij mij zeer stabiel. Inmiddels is de release van TVSource (1.0) beschikbaar gesteld (20 dagen trial) dus je kunt het voor jezelf testen. De CSA.dll is inmiddels overbodig geworden. Een groot probleem waar ik altijd last van had (ook voorheen met DVBLink for DVBViewer) is dat ik geen scheduled recordings kon maken. Dit had te maken met dat DVBViewer (en ook TVSource voorheen) te snel na wake-up uit standby met m'n (schijnbaar trage) Skystar HD2 ging praten. Nu TVSource doorvoor een Wakeup delay register sleutel heeft, werkt ook dat nu probleemloos. Al met al ben ik voor zowel SD als HD kanalen via de satelliet op MCE7 helemaal happy. Ik maak gebruik van 2 Skystar HD2 kaarten die allebei op een quad monoblock (19.2 / 23.5) zitten. Ik gebruik in TVSource ACamd voor m'n officiele CD abbo en vStekker voor duitse kabelkanalen op 23.5. Hiermee kan ik dus 2 dingen opnemen of het een kijken en het andere opnemen. Helaas ondersteunt MCE niet de mogelijkheid om van 1 transponder verschillende kanalen op te nemen. Maar dat is tot nu toe ook nooit nuttig/nodig geweest. Hey Ian, Goede bijdrage, ook ik ben aan het stoeien met TV-source trial. Het is daarom dat ik jou een paar kleine vraagjes wil stellen. 1] Welke vertragingstijd stel jij in tbv "scheduled recordings". 2] is het jou gelukt om de S2 kanalen met H.264 decodering binnen MCE7 te integreren, ARD-HD en ZDF-HD heb ik geen probleem. (die zijn MPEG-2) 3] en welke codec gebruik je voor 2] gr. Martin Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
Niels Wagenaar Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Zelf heb ik ook even een testje gedaan met MCE7 en TVSource. Ik moet zeggen, het loopt als een trein! Het enige wat ik enorm jammer vind, is dat de EPG verwijzing gewoon ruk is. Diverse kanalen worden niet opgenomen in de EPG overview (Film1 t/m Film3 bijvoorbeeld) waardoor je afhankelijk bent van de reguliere Next/Now implementatie. Dat is best een klein beetje onhandig met het opnemen van dingen. Ter voorbeeld, met DVB Viewer Pro kun je tegenwoordig van diverse providers (al dan niet met additionele plugins) de EPG verkrijgen over een periode van meerdere dagen. Waaronder dus Canal Digitaal, TV Vlaanderen en het FreeSAT platform. Maar verder is het gewoon enorm stabiel en werkt het goed. Op gebied van MCE7 vind ik alleen de Media voorzieningen ruk. Dus daarom maak ik gebruik van de Multimediabrowser. Op deze manier kan ik gewoon bladeren over mijn gerichte shares zonder iets te importeren. Wat betreft H264 over DVB-S2, dit werkt gewoonweg perfect. Ik kijk met regelmaat naar Discovery HD en dat doet het gewoon met de standaard MCE7 decoder. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
winegum Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Hoi Niels, Dank voor jou antwoord. mbt EPG kun je er voor kiezen om een virtuele tuner te installeren, zie hiervoor http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,5426.0.html gr. Martin ps wat is jouw ingestelde vertraging? Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
IanPH Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 @Martin, Ik gebruik 5 seconden als delay tijd. Hier mijn reg bestandje. H264 kanalen als Discovery HD, Een HD, NGC HD e.a. werken zonder problemen met een kale Win7 installatie. Overigens werken deze kanalen natuurlijk alleen als je ook een S2 tuner hebt. Maar dat begrijp je denk ik wel Win7 gebruikt daarvoor z'n eigen DTV Codec welke gebruik maakt van Hardware acceleratie, mits beschikbaar. @Niels, MCE (en niet TVSource) gebruikt voor de EPG een eigen (zeer beperkte) database of de officiele DVB EPG. MediaHighway en andere EPG inplementaties, daar kan MCE niet mee omgaan. TVSource geeft in principe de DVB-data van je tuner kaart (eventueel gedecodeerd) vrijwel 1:1 door aan MCE. Tuurlijk hebben ze in TVSource wel wat extra's gebakken zoals verwerking van XMLTV maar dingen als MediaHighway nee, dat niet. En dat is via de satelliet ook de enige manier waarop en extra info over bijvoorbeeld Film1.1 oid kunt krijgen. Ik gebruik daarom TVxb. Ik heb hiervoor een script gemaakt die de data van de Film1 website inleest. TVxb zorgt dan dat dat in de Guidesources van MCE beschikbaar wordt. Op die manier kan ik 7 dagen vooruit zien met info over de films. Voor geintereseerde heb ik hier de config voor TVxb staan. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
winegum Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Hey Ian, Bedankt, ik het uit proberen, maak geen gebruik van CD Film ed, dus sla ik dat over. gr. Martin Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen