Ga naar inhoud

[2221] vraag over 12 en 220v van philips dsr 2221

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Ik heb een philps dsr 2221.Ik wil hem ook gebruiken in mn camper op 12 v. In de papieren staat 220 en 12v.Heb ik daar dan een andere adapter voor nodig? Als ik hem in 12v stopcontact steek doet hij t niet. En ik heb er niet veel verstand van!Dus als iemand het weet.graag.

groet kees

Geplaatst:

Welkom op het forum keesstoop.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je doet.

De 2221 werkt altijd op 12 volt, de bijgeleverde adapter maakt van de net spanning (110 - 230v) 12 volt.

Als je camper een 12 volt installatie heeft dan kan je de decoder zonder adapter aansluiten op de 12 volt installatie van je camper.

Wel oppassen dat de plus en min van de aansluiting niet verwisseld wordt.

Heb je daar geen verstand van kan je er beter van afblijven ...

Vult u rustig aan !!!

Geplaatst:

hoi Dus als ik een stekker koop met een sigarettenaanstekerplug voor de 2221 moet ie t gewoon doen in mn camper.Ik heb een stopcontact in mn camper dat als ik thuis de camper aansluit op 220 daar ook 220 op staat.Maar nu heb ik dat stopcontact aangesloten op mn accu en nu staat daar dan 12 v op.Maar met deze adapter doet ie dan niks. Ik hoop dat dit misschien iets duidelijker is.groet kees

Geplaatst:

Dat is duidelijk genoeg, ik had je dus wel goed begrepen.

Om je 2221 decoder op 12 volt aan te sluiten heb je de adapter niet nodig.

Die werkt alleen op een netspanning tussen de 110 en 230 volt wisselsspanning en maakt er 12 volt gelijk spanning van voor je decoder.

Je moet de decoder dus zonder adapter aansluiten op je 12 volt installatie.

Een kabeltje met aan de ene kant een stekker voor je decoder en aan de andere kant een sigaretten plug bijvoorbeeld is dan voldoende om je decoder van stroom te voorzien.

Maar nogmaals, let wel op dat je de plus en min goed aansluit.

Meestal is het zo dat de buitenkant van de plug de min is en de binnenkant van de plug de plus.

Kijk hiervoor op de achterkant van je adapter, daar staat bij de technische gegevens beschreven wat de plus en min is..

Zelfde gaat ook op voor de sigaretten aansteker, die moet op dezelfde manier aangesloten zijn...

Vult u rustig aan !!!

Geplaatst:

oke johan bedankt ik ben er nu een beetje uit.

Ik ga t van de week proberen. groet kees

Geplaatst:

kan er wel staan maar werkt prima hoor

je moet er alleen om denken dat het wel 12 volt is en niet meer of minder want dan kan er schade ontstaan aan de ontvanger

en de werking van het apparaat is dan niet gegarandeerd tevens de garantie

Rienk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen