Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Signaal kwaliteit


henrybu

Aanbevolen berichten


Ik heb een jaar of drie geleden ook (tevergeefs) staan draaien en keren aan de schotel om er meer uit te halen, maar blijkbaar is de Inverto iets zuiniger met de waarden dan sommige andere ontvangers.

 

Zeg maar normale waarden, al kan de kwaliteit misschien nog een ietsje hoger.

Niet te veel zorgen over maken als het beeld ok is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd een enkel LNB gehad, maar vanwege de toekomstige ontwikkelingen en aantrekkelijke zenders op de 23,5 heb ik een duo LNB geïnstalleerd, sindsdien heb ik minder signaal.

 

De LNB zit naar mijn mening te los, de hals had iets dikker gemogen (incl opzet stuk) bij harde wind denk ik dat hij beweegt, tot op heden is dit nog niet gebeurt. Maar ook elke keer een investering doen weegt mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mn schotel nog nooit opnieuw hoeven stellen. Ik heb deze al 5 jaar, drie duo lnb's op een triax. Volgensmij is dit als hij goed gemonteerd is nooit nodig, ook na zware stormen.

 

In mn Inverto staan idd ook lage signaalwaardes. Iemand anders andere ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vastgesteld dat de grens om nog beeld op je tv te laten verschijnen rond de 20% signaalkwaliteit bedraagt via de inverto.

 

PS. Dit is uiteraard op een heel zwakke sattelliet (nl. Nilesat) als je deze waarden op Astra zou hebben ben je beter dat je je schotel weer eens uitricht.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ook met lage waardes .

nl signaal sterkte = 48 en signaal kwalitijd =36 , het beeld is goed maar bij hevige regenval valt het beeld uit .

Ik heb al probeerd met aan de schotel te draaien maar ik krijg het niet beter .

Extrend ET8000 ...<br />
nl. 1x met TV-Vlaanderen & 1x met Canaal Digital<br />
<br />
Grtjs Breebosje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...