Tonskidutch Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 hoi, heb een mooi nieuw toestel gekregen (ja wow) de canon powershot G11 nu was ik al eens gaan kijken naar een aardig SD geheugenkaart daarvoor dan wordt je helemaal achterlijk zoveel typen en versies snelheid is belangrijk zei m'n Sint zo zag ik net bij de grootgrutter zonder competent personeel een sandisk maar is II of III of IV nu echt essentieel want er zitten ongelooflijke en ongehoorde prijsverschillen tussen die versie 24 euro of 109 euro wat raden jullie camera kenners aan/ ciao Now We Are Free Lisa Gerrard, Gavin Greenaway, The Lyndhurst Orchestra
Gast hummiesat Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 Volgens mij is SD <=2GB en SDHC >=2GB
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 Een SDHC kaartje van Transcend b.v. van 4GB class 6 kost je tussen de 9 à 10 euro. Eentje van 8GB zo rond de 18 euro. Dat zijn kaartjes waar naar je moet gaan kijken. MultiMediaCard, MMCplus card en HC MMCplus card passen er ook in zo te zien, maar prijstechnisch ben je daar niet beter mee uit.
Gast hummiesat Geplaatst: 22 november 2009 Geplaatst: 22 november 2009 uitleg over SD(HC) kaarten ff googlen op SD. Wiki geeft uitleg en links naar nog meer uitleg.
Moderator ceesv Geplaatst: 22 november 2009 Moderator Geplaatst: 22 november 2009 Uit de gebruiksaanwijzing: GEHEUGENKAART Type SD, SDHC, MMC, MMCplus, HC MMCplus. Ik heb zelf in mijn D40 een Ultra2 4.0 GB. kaart zitten. Daar passen in hoge resolutie ongeveer 1.000 foto's op. (geen RAW) Wanneer je ermee gaat filmen, is het natuurlijk een ander verhaal, maar daarvoor heb ik een videokamera en geen fototoestel. Je G 11 heeft ook geen hoge snelheid fotostand, maximaal 0,7 foto/sec. Daarom heb je bij gebruik als fototoestel volgens mij geen extreem snelle kaart nodig. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 23 november 2009 Auteur Geplaatst: 23 november 2009 thank you... gaan er eentje halen en fotovreugde kan beginnen. ciao Now We Are Free Lisa Gerrard, Gavin Greenaway, The Lyndhurst Orchestra
Gast Kimble Geplaatst: 23 november 2009 Geplaatst: 23 november 2009 Er kunnen met een snelheid van 2,4 foto's per seconde 2,5 Megapixel foto's maken met maximaal ISO 12800 volgens de specificaties en dan is een wat snellere geheugenkaart wel nodig. Maar dit zijn hoofdzakelijk binnenshuisopname's in een wat donkere omgeving. Verder is een normale kaart voldoende hoor.
Tonskidutch Geplaatst: 23 november 2009 Auteur Geplaatst: 23 november 2009 oké, dank je voor de aanvulling ze hadden die natuurlijk niet op voorraad welke ik wilde halen dan zoek ik nog even (met deze aanvullende info) ciao Now We Are Free Lisa Gerrard, Gavin Greenaway, The Lyndhurst Orchestra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen