Ga naar inhoud


Vraag over detail verschil Rebox9000 en Vantage 8000s.


Dukdalf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Graag had ik van Rebox9000 bezitters willen weten of de Rebox de mogelijkheid heeft om bij het afspelen van een opname in tijd snel een sprong vooruit te maken.

 

Ik bedoel dus niet het versnellen van de snelheid van kijken, b.v. 2x/4x/8/x enz, maar de mogelijkheid om zoals bij de Vantage 8000s een sprong te maken in tijd.

 

De Vantage kan tijdsprongen maken van 5 seconden en verder met de 1 t/m 0 toetsen een sprong per minuut.

Dus toets 2 is twee minuten, toets 7 is zeven minuten enz.

 

Helaas is er geen optie tussen de 5 seconden en één minuut.

Dat vind ik toch wel een gemis.

Wil je b.v. 30 seconden verder, dan moet je 6x keer de betreffende toets indrukken, of opeens één minuut verder.

Als je dan iets te ver bent gegaan, gaat het terug ook alleen maar weer met een sprongetje van 5 seconden.

Of door de knop constant in te drukken, maar dat is ook niks.

Ook het doorspoelen in tijd gaat niet echt lekker soepel.

 

Ik heb al meerdere keren hierover met Vantage van gedachten gewisseld, maar zolang er niet meer vraag is naar posities tussen de 5 seconden en één minuut, doen zij er niets mee.

 

Met mijn oude Echostar 5020 kan ik sprongetjes maken van 10/20/30/60 seconden, en bij langer indrukken van de betreffende knop gaat het ook soepeltjes en gelijkmatig verder.

Een betere als deze heb ik nog niet gezien.

 

Graag een reactie hierover.

Bijvoorbaat dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Antwoord op vraag 1: ja. Ik heb net de Rebox 9000 gekocht, en speelde gisteren de eerste film af. Toevallig kwam ik er achter dat het 'versneld' verder spoelen heel makkelijk gaat.

Ik heb zelf ook de 5020 gehad, maar daar ging het met horten en stoten. Bij de Rebox probleemloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dukdalf
....De Vantage kan tijdsprongen maken van 5 seconden en verder met de 1 t/m 0 toetsen een sprong per minuut.
Dus toets 2 is twee minuten, toets 7 is zeven minuten enz.

Helaas is er geen optie tussen de 5 seconden en één minuut.
Dat vind ik toch wel een gemis.
Wil je b.v. 30 seconden verder, dan moet je 6x keer de betreffende toets indrukken, of opeens één minuut verder.
Als je dan iets te ver bent gegaan, gaat het terug ook alleen maar weer met een sprongetje van 5 seconden.
Of door de knop constant in te drukken, maar dat is ook niks.
Ook het doorspoelen in tijd gaat niet echt lekker soepel.
.....

Ik herken precies wat je zegt. En probeer bij die Vantage maar eens snel een bladwijzer te plaatsen, of snel de vertraagd vooruit/actteruitknop te vinden. Heel jammer dat hier niet eens door een echte gebruiker/tester iets ontworpen is: het navigeren in opnames is nu een echte klus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de verschillen zijn de hardware connctie punten.

Ikzelf heb een vantage HD8000S.

 

Maar ik heb hier een afbeelding van een rebox9000 (klopt het rebox bezitters?).

En hier een afbeelding van een Vantage HD8000S.

(jammer dat url plaatsen naar afbeeldingen niet gaat, omdat url geen reclame link krijgt. pffff...)

Ikzelf heb Vantage HD8000S gekozen mede door aansluitmogelijkheden. (voorop zit ook nog een usb slot1)

Achterop zit usb slot2, + usb verbinding voor computer, zodat de harddisk in de vantage als mass storage device in je compu zichtbaar is, tevens ook dmv netwerk(ftp-client ingebouwd) met ftp-server te verbinden.

En de vele audio & video connecties.

 

Ik neem aan dat de rebox net als de vantage voorin 2x card en 2x CI readers heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker waar dat de Vantage hardwarematig veel mogelijkheden heeft. Maar: als het niet werkt, zoals ik nu met drie stuks heb moge ervaren, heb je aan al die hardware ook niets. Het kan natuurlijk goed zijn dat de ondervonden instabiliteit door de firmware wordt veroorzaakt, maar ook de (kwaliteit van de) hardware kan de reden zijn. Of zelfs een combinatie van beide. Feit is, dat de Vantage al even op de markt is, en dat de fabriek het probleem duidelijk niet onder controle heeft kunnen krijgen.

 

Het rare is: op het (tamelijk druk bezochte) fabrieksforum vind je gebruikers, die absoluut niet kunnen begrijpen dat er mensen met ernstige klachten zijn, en je vindt er mensen die zich niet kunnen voorstellen dat er gebruikers zonder klachten zijn. Dit zou zijn oorzaak kunnen vinden in (tamelijk veel) exemplarische fouten in de hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

Het rare is: op het (tamelijk druk bezochte) fabrieksforum vind je gebruikers, die absoluut niet kunnen begrijpen dat er mensen met ernstige klachten zijn, en je vindt er mensen die zich niet kunnen voorstellen dat er gebruikers zonder klachten zijn.

Ikzelf heb niet echt storende bugs, al had ik laatst wel 1x dat ie vast liep(reageerde niet op bediening). Dit gebeurde op het moment dat ik gewoon keek en er een geprogrammeerde opname zou horen te starten.
Maar dat was eenmalig, verder heb ik het idee dat soms ietwat beperkte EPG te maken heeft met kanaal wat epg info uitzend.

Maar betreft dat Vantage forum. Misschien dat de klagers gebanned zijn. De mods op dat forum doen erg eeh spastisch zodra het over firmware gaat wat niet eindigd op .00, of zodra het enigsinds over mediaguard gaat. (Oftewel, ik heb het idee dat er zwaar gecensureerd wordt op Vantage forum, maar ja, dat zie je bij wel meer merken, bv Sony playstation forum)
Link naar reactie
Delen op andere sites

:-X (LOL)

 

Met tijdsprong bedoel je timeshift? Volgens mij is dat afhankelijk van instelling en grootte(capaciteit) van opslagmedium (bv harddisk) in het apparaat.

Maar ja ben geen rebox user.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
:-X (LOL)

Met tijdsprong bedoel je timeshift? Volgens mij is dat afhankelijk van instelling en grootte(capaciteit) van opslagmedium (bv harddisk) in het apparaat.
Maar ja ben geen rebox user.


Nee, ik bedoel geen timeshift.

Als je een reeds opgenomen programma afspeelt dan kun je de door mij genoemde mogelijkheden benutten om een sprong in tijd van het aftespelen programma maken.
B.v. om de reclame over te slaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je met de numerieke toetsen het percentage in de opname opgeven waarnaar je toe wilt (zoals Topfield dat doet). Bijvoorbeeld 50, wil zeggen naar de helft van de opname.

 

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Met tijdsprong bedoel je timeshift?

Je moet wel even bij de les blijven: met tijdsprong bedoelt de topic starter wat hij in het gestarte topic heeft gevraagd. En bovendien probeert hij daarmee weer on-topic te komen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dukdalf, ivm met de Rebox 9000, is het antwoord JA!

Ik citeer uit de handleiding:

 

"Druk op de Play/timeshift toets om de voortgangsbalk op te roepen. Tijdens de weergave van de voortgangsbalk, kan met de recths/links navigatietoetsen vrij door de opname worden geschoven".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...