Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

radio database service

op menig receiver te herkennen in het display

wie draait wat speelt welk nieuws etc.

1)

de bulk van nederland is nog (NOG) analoog aangesloten

2)

hebben enkelen van hen zich aan de betere content (radio zenders met gedegen inhoud) gewend

3(het probleem)

blijkt vaker de RDS op het display (dat wat op die apparatuur moet weergeven) niet aanwezig

bij navraag

ziggo

tja wij kunnen enkel doorgeven wat er door de zender wordt aangeboden

bij navraag

zender

wij geven het volle gamma aan RDS door aan de provider ziggo

wie liegt, wie is het liegebeest?

is dat weer een bezuiniging op data-transfer

of

is het nu/straks de miskoop van het decennia een 3 mille AV-receiver te kopen die een analoog tuner heeft?

dit lijkt me toch enigzins weer een afwijking van standaards die de consument per contract is overeengekomen.

ciao

Now We Are Free

Lisa Gerrard, Gavin Greenaway, The Lyndhurst Orchestra

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ome Merde
euh, was het gezellig, de mamibeau ? smile

merDe

kan dat woord mamibeau niet plaatsen in de vraag of situatie
ciao

Now We Are Free

Geplaatst:

uhm,

nog steeds ontbreekt me de relevante woordspeling of kennis

maandag middag + borrelen heeft geloof ik bij de vraagsteller (ik) niets te zoeken.

waarom antwoord je niet met een duidelijk antwoord of duidelijke vraag (als ik het al niet helder had weergegeven?)

ciao

Now We Are Free

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
RDS=radio database service
op menig receiver te herkennen in het display
wie draait, wat speelt, welk nieuws geeft de zender door etc.

1)
de bulk van nederland is nog (NOG) analoog aangesloten dus kent RDS
2)
men heeft zich aan de betere content (analoge radio zenders met gedegen inhoud) gewend
3(het probleem is nu)
dat vaker blijkt het RDS op het receiver display (dat wat op die apparatuur moet weergeven worden bij RDS zenders) niet aanwezig is bij ziggo kabel

bij navraag
bij ziggo
tja wij kunnen enkel doorgeven wat er door de zender wordt aangeboden
bij navraag
bij zender
wij geven het volle gamma aan RDS door aan de provider ziggo

wie liegt, wie is het liegebeest?

is dat weer een bezuiniging op data-transfer
of
is het nu of straks de miskoop van het decennia gebleken om een 3 mille AV-receiver te kopen die een analoge UKW tuner heeft?

dit lijkt me toch enigzins weer een afwijking van standaards die de consument per contract is overeengekomen.

ciao

is de off Topic vraag het probleem of de woordkeuze?
heb er eens aan gesleuteld.

en dan, mocht dat niet toereikend zijn, ben ik klaar met je Ome Merde

Now We Are Free

Geplaatst:

Ben eens wat rond gaan neuzen en heb dingen gevonden die ik niet ga citeren, omdat het elle-lange postings worden.

Eén ding valt op. Woon je in het voormalige Casema gebied dan heb je wel RDS.

Nou hier wat verwijzingen voor leesvoer (sommige klagen er al 5 jaar over);

Tweakers over Ziggo

Ziggo gebruikersforum over RDS

Vara Kassa (moet de exploitant de RDS doorgeven)

Musicchoice die het wel doorgeeft ?

Ik ben in één posting op een ander forum tegengekomen dat doorgifte van een audiostream, de RDS data eruit gehaald wordt ivm tekort aan bandbreedte.

Doorgifte op de Eutelsat zou geen probleem zijn.

Conclusie : Ziggo heeft dan wel wat kabelexploitanten overgenomen, maar weten zelf niet wat die eigenlijk aan signalen doorgeven.

Geplaatst:

Kimble

heel erg bedankt

voor de links en dus je (de) tijd welke eraan gespendeerd werd dat samen te vatten.

het is dus duidelijk (ook gezien je conclusie) dat het een bekend probleem is maar geen oplosbaar probleem

in het geconstateerd geval, voor de regio Maastricht

indien in het overgenomen netwerk afspraken en leveringen onduidelijk waren

echter het is zeer recent een te constrateren probleem geworden

dus allang na die overname / samenvoeging @home<>ziggo

zoals men mij uit maastricht meldt.

ciao

wink

Now We Are Free

Geplaatst:

ik vat het nu pas, nadat ik het een paar gelezen heb.

er ontbreekt een RDS via de ziggo-kabel ?

biedt de kabel zoveel meer aan zenders t.o.v de etheruitzendingen ? die hebben wel RDS nl.

nooit geweten dat RDS zo relevant kon zijn, in de auto is het handig (file/flits nieuws), voor de rest is het alleen maar onzin toch wat er op je display voorbij zweeft ? smile

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Mijn tuner heeft het ook. Ik kan me niet herinneren er ooit iets zinnigs op gezien te hebben.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Het is een handig hulpmiddeltje.

Want naast het RDS signaal is er ook de PTY dacht ik.

Moet je 'snachts een keer doorwerken en ben je die alternatieve herrie muziek op 3FM zat dan is het simpel pop of rock aanklikken en dat ding zelf een andere zender op laten zoeken.

Voor de rest vind ik het dan wel handig dat ik weet naar welke zender ik luister en sommigen bij voorbaat kan skippen.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble
Ik ben in één posting op een ander forum tegengekomen dat doorgifte van een audiostream, de RDS data eruit gehaald wordt ivm tekort aan bandbreedte.

Dan heeft de schrijver niet door hoe RDS werkt. Het RDS spectrum valt binnen het spectrum van het stereo signaal. Op het moment dat het signaal in stereo wordt uitgezonden dan kan RDS erin worden gezet zonder extra bandbreedte in te nemen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Gaat het in deze topic nu over RDS (analoog) of EPG (digitaal)?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Analoge doorgifte van FM Radiokanalen en de bijbehorende RDS via de provider Ziggo.

Geplaatst:

Okay, want ik zie in eerdere replies (onderandere de linkjes) weer verwijzingen naar DVB.

Het is vrij simpel. Alles wat uit de ether wordt gehaald wordt transparant doorgegeven, dus incl. RDS. De aanvoer van overige commerciele zenders op Eutelsat W2 worden incl. RDS aangeleverd, echter moet er in het headend wel een RDS coder aanwezig zijn. Waarschijnlijk legt Ziggo de rekening daarvan bij de zender neer.

Subregionale en lokale zenders leveren doorgaans het signaal aan via een aparte kabelverbinding of glasvezel, waarna dat wordt geconverteerd naar de uiteindelijke frequentie. Of het signaal wordt transparant uit de ether overgenomen. Zij dragen zelf zorg voor RDS.

Buitenlandse zenders worden doorgaans van de satelliet gehaald (zonder RDS). Ziggo moet dus hier zelf een coder voor ter beschikking stellen.

Ik heb zelf ook nog een Ziggo aansluiting, maar volgens mij zijn de meeste zenders met RDS.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen