Ga naar inhoud


analoog kabel van ziggo en RDS


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

tis dus voor broerlief dat ik kennis en ervaringen omtrend RDS vraag

(en dat was toch duidelijk: op analoge kabel van ziggo)

 

hij zingt nog net geen operettes maar is fervent luisteraar van klassiek

alwaar natuurlijk per RDS alle gegevens van de desbetreffende muziek, naam vh stuk, uitvoerende musici etc bij staat.

 

aan de hand daarvan en of de muziek beviel gaat hij vaak speuren naar die muziek en uitvoerende musici

 

ik heb natuurlijk zelf ook een AV-reciever met RDS tuner, maar was nog nooit aan een kabelaar verbonden

gelukkig maar

 

dus als ik ook andere info lees (ziggo forum) is sowieso het einde van de analoge kabel radio in zicht

digitaal neemt over

en dan kun je analoge tuners met of zonder RDS vergeten

 

gelukkig kan hij wel IP-radio luisteren, dat zal dan zijn enige mogelijkheid zijn

 

maar al bij al, verbaasde het ons dat men zegt wel de RDS te leveren terwijl die er recent zeer vaak niet is.

 

ciao

Monsoon, Club Mix

Nusrath Fateh Ali Kahn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is heel lang gedoe geweest bij Ziggo, ook toen het nog Casema was. Casema wilde het bijvoorbeeld per se niet doorgeven, en is er erg laat mee gaan 'testen', toen heeft het nog jaren alleen in groot-Den Haag en groot-Breda gedraaid.

 

Het oude Casema gebied heeft bij Ziggo wel volledige RDS (mits beschikbaar) maar dat is dus ook weer niet overal zo. Wie weet dat dat ooit komt, Ziggo is nog steeds een verzameling losse netwerkjes namelijk.

 

Ik vind overigens RDS op de kabel niet zo belangrijk. Het is toch allemaal erg gericht op de autorijder met file- en flitsinformatie of natuurlijk het weer. Sommige zenders doen wel aan now playing maar dat vind ik niet ontzettend belangrijk. Ik vraag me ook af over welke klassieke zender je het hebt.

 

PTY wordt hier ook aangedragen maar dat stelt weinig voor. Bijna alle muziekzenders in Nederland gebruiken 'Pop M', van Radio 2 tot Kink FM. Er zijn weinig zenders die het consequent veranderen bij andere programma's (Radio 1 doet dat wel).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...