Ga naar inhoud


Ned 1-2 en 3 slecht te ontvangen


Klinknagel

Aanbevolen berichten

Momenteel zijn de zenders Ned. 1-2 en 3 slecht te ontvangen in oost Groningen. Bijna geen signaal sterkte ?

Alle andere zenders komen maximaal binnen op de ontvanger.

 

Je zou toch verwachten dat de publieke zenders beter te ontvangen zouden zijn??

Dit was vroeger een verplichting dat de Nederlandse zenders meer

signaal hadden op de centraal antenne systemen dan alle andere zenders.

Heeft kpn problemen met de zender in mast te Groningen??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast hobbymeester

alvorens KPN de schuld te geven , eerst even de kwaliteit van de ontvangantenne , en de aansluitkabel op kwaliteit en gebruik op die heel hoge frequentie opnieuw eens testen.

Boeket 1 Groningen zit op kanaal 66. Daarbij hoort ook;

het johanson koppelfilter eruit gooien natuurlijk, want dat kan nu mooi vol vocht zitten, en gewoon de antenne wat hogerop ( nu immers nog op het schuurtje ) plaatsen boven op dak , wat nu nog nauwelijks over het dak naar Groningen uit kan kijken , succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hobbymeester

edje , je collega's van KPN / digitenne zijn er al eens geweest.De combo sat/dvb-t kabel met het koppelfilter kan op hoge freqenties, de ontvangst op kanaal 66 aardig dempen en de andere zenders heeft hij geen abonnement voor.

De rasterantenne bleek vanwege de verstrooide ontvangst , achter gebouwen het beste ontvangantenne in dit geval te zijn, maar door de te lage opstelling, nog iets tekort te schieten. Met de FUNKE KPN antenne hoog boven voorop het huis bleek het ook wel goed te gaan, met de ontvangst, herinner ik me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier nog nooit iets of iemand van kpn gezien ???

 

Coax 12 vanuit de mast gaat over op coax6 en dan weer naar 12 richting de ontvanger.

Koppelingen zijn van die professionele koppelingen van enkele

20 euro's per stuk (inkoop met 45% korting.

 

gg.

 

Ontvangst is nu de laatste 2 dagen weer goed. Zonder dat er iets in gewijzigd. En het regent nog steeds !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Klinknagel
Heb hier nog nooit iets of iemand van kpn gezien ???
Ontvangst is nu de laatste 2 dagen weer goed. Zonder dat er iets in gewijzigd. En het regent nog steeds !!


Nee haha, ik wilde al zeggen oost groningen.

Als de ontvangst slecht is, is dan de ontvangststerkte minder of alleen maar de kwaliteit? Gebruik je een versterker om de kabelverliezen op te compenseren?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hobbymeester

Klinknagel heeft mij tijdens mijn bezoek aan hem laten zien en verteld , waar KPN met de Funke antenne voor zijn woning goede ontvangst had gemeten; ik vond het toen al fantastisch dat ondanks geen digitenne abonnement hij toch bezoek van de KPN gehad heeft !

Zover zit hij niet van de mast in Groningen, maar door gebouwen in de richting van de Groningse zender en de dakgoot die voor de ontvangantenne zit had ik hem aangeraden de rasterantenne separaat aan te sluiten in plaats van via het koppelfilter, en iets hogerop te plaatsen Hij heeft geen antenne met versterker dus. Hij had een gepiekte antenne voor kanaal 36 , en begreep maar niet dat hij geen ontvangst had van kanaal 66, toen ik hem opzocht ,

( ik heb namelijk sinds 1997 met Nozema aan ontvangst rapportages van de toen noch experimentele dvb-t zenders mogen doen en was zo benieuwd hoe noord Groningen uiteindelijk ook een dvb-t ontvangmogelijkheid heeft gekregen voor de publieke zenders, vandaar mij bezoek aan hem)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat is ook geen wonder,een ant voor kan.36 zal op kan.66 weinig doen,dit soort ant.wordt alleen gebuikt bij ontvangst problemen van het desbetreffende kanaal,bijv.zeer zwak signaal op het kanaal en of storing van andere naast gelegen kanalen,en in dien noodzakelijk wordt er ook nog een gepiekte/instelbare versterker tussen geplaatst,die alleen het desbeterfende kanaal versterkt,en er zijn ook ant.verst.die een sper op een of meerdere kanalen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hobbymeester

en juist daarom had ik de breedbandige uhf rasterantenne voor hem meegebracht en achtergelaten tijdens mijn bezoek aldaar. maar tja als je persee een koppelfilter wilt handhaven om een coax naar de combi satelliet en dvb-t ontvangst te leggen en zonder voorversterking dan kunnen de klachten aanblijven en in de herhaling komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Grunninger,

 

kpn kan je niets mee, Ik had last van storing van een nabij gelegen mast van kpn met daarin een semafoonzender.

Ik heb kpn hier over gemaild. Kreeg een dom antwoord weer terug.

Volgens mij weten ze niet eens wat semafonie betekend en inhoud.

 

Heb het zelf maar opgelost (sperfilter). Zelfs een buitenantenne gekocht. Staat hier op 15 mtr hoogte in de mast richting Groningen. Kan ook tv Drenthe en soms Friesland ontvangen.

En ook nog eens diverse Duitse zenders !!! Gratis !

 

kpn klanten service ga ik niet meer benaderen. Zijn een stelletje domkoppen,

 

gg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Plexie
Hallo kijk even op de volgende site, ik woon in de omgeving Appingedam en de zender uit Smilde geeft beter signaal dan Groningen, dit kan je handmatig invoeren, in je kan ook een gratis een buiten antenne krijgen bij KPN.
http://blogger.xs4all.nl/wubs76/articles/226083.aspx

Het hangt er natuurlijk vanaf waar je zit en waar je de antenne op richt.
Natuurlijk, de mast van Smilde is vele malen hoger dan die van Groningen, maar die moet makkelijk 60 km halen. Dus ook Appingedam.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...