milili Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 weet iemand hoe ik van externe hdd die normaal functioneerd als mediaplayer schijf, een index kan maken. ik heb 41 mappen met meerdere films per map. onder verdeeld in genre. maar ik wil eigenlijk een papier of misschien wel de pc kunnen raadplegen om te zoeken welke film in welke map staat. nu werkt die mediaplayer zo lastig dat ik voor de films alle mappen moet afzoekn. bvd Miel Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
winwiz Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Origineel bericht van: milili weet iemand hoe ik van externe hdd die normaal functioneerd als mediaplayer schijf, een index kan maken. ik heb 41 mappen met meerdere films per map. onder verdeeld in genre. maar ik wil eigenlijk een papier of misschien wel de pc kunnen raadplegen om te zoeken welke film in welke map staat. nu werkt die mediaplayer zo lastig dat ik voor de films alle mappen moet afzoekn. bvd Miel Ik ga dan twijfelen of je "systeem" wel zo helder is als je steeds alles moet zoeken Als je naar de command prompt gaat kun je simpel een index maken. Dus bij uitvoeren cmd en enter toets Je krijgt dan een zwart schermpje. stel dat G: je externe harde schijf is dan kun je in het zwarte scherm ingeven: dir g: /a /s > g:/inhoud-g.txt druk dan op enter. Je krijgt dan keurig per mapje de inhoud te zien in een tekst file op de G schijf. Het staat in een tekst bestand dus je kunt het importeren in Word en uitprinten of gewoon uitlezen op de computer. Als je dit commando in Notepad zet en deze opslaat op je bureaublad als bijvoorbeeld inhoud.bat; hoef je er alleen maar op te klikken en de inhoud wordt automatisch gegenereerd en weggeschreven. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
milili Geplaatst: 24 november 2009 Auteur Geplaatst: 24 november 2009 Dankjewel, voor de instruktie, maar het gaat in dit geval dus echt om de gekregen Mediaspeler hdd, en daar staan dus ongeveer 450 GB aan films enz. op allemaal in de mappen. en het OSD van die mediaplayer is verreweg handig te noemen. nogmaals bedankt voor de tip. Milili Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
MehmetArslan Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 Hierbij een batchfile waarbij je de schijf kan opgeven. @echo off echo * echo ** Programmed by Satwolf ** echo --------------------------------- echo * echo * :GETINPUT set /p schijf= Which disk do you want to scan? : set /p confirmCaseSensitive=Are you sure [y/n]? : if "%confirmCaseSensitive%"=="" (GOTO GETINPUT) if "%confirmCaseSensitive%"=="y" (GOTO NEXTSTEP) else (GOTO EXIT) :NEXTSTEP echo you choose disk:%schijf% dir %schijf%: /a /s > inhoud-disk-%schijf%.txt echo List is ready set /p repeatCaseInsensitive=Repeat Process [Y/y/N/n]?: if "%repeatCaseInsensitive%"=="" (GOTO GETINPUT) if /I "%repeatCaseInsensitive%"=="y" (GOTO GETINPUT) else (GOTO EXIT) :EXIT echo . echo program is finished pause ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
winwiz Geplaatst: 24 november 2009 Geplaatst: 24 november 2009 haha een luxe versie met een strikje, mooi werk satwolf. Toch leuk om weer eens ouderwets met prompt te werken ipv te klikken. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
leo1949 Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Alleen na @echo off had ik op de volgende regel CLS gezet. En inderdaad onze generatie kan nog met de dos prompt werken. Alleen haalde ik de batchfile meestal door een compiller zodat ze mijn verwijzingen niet kunnen veranderen. Want dit wordt natuurlijk zo veranderd. ** Programmed by Satwolf ** Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Sjattuh Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Origineel bericht van: leo1949 Alleen na @echo off had ik op de volgende regel CLS gezet. En inderdaad onze generatie kan nog met de dos prompt werken. Alleen haalde ik de batchfile meestal door een compiller zodat ze mijn verwijzingen niet kunnen veranderen. Want dit wordt natuurlijk zo veranderd. ** Programmed by Satwolf ** Ik ben van 1979 maar ook opgegroeid met C:\> - bovenstaand heb ik echter nooit in in DOS tijdperk gebruikt... nu was ik ook errug jong nog, attrib en format vond ik al heel wat Alleen deze programmer wijze zie je ook tegenwoordig ook nog in de modernere versies. Vraag me dus ook af wat voor 'taal' dit eigenlijk is. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
MehmetArslan Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Origineel bericht van: leo1949 Want dit wordt natuurlijk zo veranderd. ** Programmed by Satwolf ** Daar heb ik het minst moeite mee, als men maar geholpen is. Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
milili Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Geplaatst: 26 november 2009 Het werkt inderdaad ! bedankt mannen, nu heb ik een tijdje zitten editen, en dus nu ook een overzicht van alle films die er opstaan, webpagina van gemaakt en daarin weer de ctrl+F gebruiken gaat goed, bedankt ! Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
winwiz Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Tuurlijk werkt het Leuk dat je het kunt gebruiken en bedankt voor de terugkoppeling. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
MehmetArslan Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Zie handtekening. ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
milili Geplaatst: 28 november 2009 Auteur Geplaatst: 28 november 2009 Oke is er nog een uitdaging in het vinden van bijv een map ?? of daar een selectie aan te geven ? ik maak dus van die index een html pagina en met ctrl + f kan ik alles veel sneller vinden dan met verkenner nu wil ik alleen C:Users/milili/Music/ *.* doen daar zitten dus weer tig verschillende stukken muziek in, en soms krijg ik een vraag van mijn zus ofzo of ik een bepaald nummer heb, en dan kan ik zoeken. misschien is hier ook wel een progje voor te vinden ? ondertussen komen er zoveel mogelijkheden om te bedenken toch ? het gaat me vooral om mijn media bestanden. ook/vooral op externe USB/sata/netwerk schijven. bvd Milili Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
milili Geplaatst: 28 november 2009 Auteur Geplaatst: 28 november 2009 dir /a /s > C:/inhoud-muziek.txt het was zo simpel als ik zelf maar ff uitprobeer dit in de goede map en voilla er komt een bestandje uit !! hier weer een html van maken en ik kan aan de structuur zien welke map !! super !! bedankt. Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen