Ga naar inhoud


Dagelijkse firmware updates


Jap

Aanbevolen berichten

Omdat dit draadje over de officiële FW gaat, heb ik over E2 hierboven verder niets gemeld. Mijn bewering was en is, dat de MOF RSI prima werkt en dat heb ik uit eigen ervaring.

Het gaat er mij niet om, dat je van E2 naar de OpenSat FW terug zou moeten, want ieder heeft immers z'n eigen voorkeur.

 

Mijn voorkeur gaat uit naar E2, voor de HD+ is dat de versie van het RSI-team. Ik begrijp vanwege de goede ervaring daarmee helemaal niet waarom ik die AZbox zou moeten wegdoen voor een ander merk. Er zijn misschien wel andere redenen om dat toch te doen, maar RSI-0.3 draait bij mij hardstikke lekker en dat zal voor mij zeker niet de reden zijn om zo'n box weg te doen.

 

Op de AZbox Me die ik nu ook heb, draai ik ook RSI-0.3, ook met veel plezier. In de tweede boot partitie heb ik de spAZe-1.0-Millenium editie en in de derde partitie AZtrino-1.7.

Het RTI-team heeft al een nieuwe E2 versie uitgebracht waarin blind scan wordt ondersteund, net als in AZtrino-1.7. Ik verwacht dat het RSI- - en het spAZe-team binnenkort met een nieuwe versie komen waarin de nieuwe functies uit het nieuwste RTI-image zijn verwerkt.

 

Ik moet zeggen, daar wordt ik wel blij van. Of ik vertrouwen heb in de verdere ontwikkeling? De afgelopen tijd hebben we juist redelijk vaak goede ontwikkelingen gezien en ik heb er vertrouwen in dat deze trend wordt voortgezet.

Niet dus de ontwikkeling van de officiële oude OpenSat FW, tenzijn het RSI-team het leuk vindt om dat te blijven doen. Wel de ontwikkeling van E2 door verschillende goede teams en AZtrino als extra ontwikkeling.

Ik denk ook dat er binnenkort ook op gebied van goed bruikbare plugins ook wel wat te verwachten valt. Let maar op, er is nog veel leuks te beleven aan zowel de 'oude' als de nieuwe AZboxen!

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb intussen verschillende ontvangers gehad zowel dreamboxen zoals de 800 hd 500hd vu+ duo en solo en nu weer een azbox premium + daar zitten nog wat minder mogelijkheden op als de dreambox en vu maar er is geen ontvanger die beter beeld geef dan de AZbox en in de toekomst zie ik er alleen maar verbetering inkomen ook al heeft het lang geduurd voor e 2 een keer kwam en ik zal hem zeker niet verkopen wat michel zeg er is de laatste tijd veel verbeterd aan de AZbox het werd van een slechte box een matige box en van een matige box is het nu een behoorlijk goede box.

 

Groet Jack100

AZbox Premium HD Plus VuDo+ volledig nederlands pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft van enige ontwikkeling van de originele firmware echt niets meer te verwachten. Die wordt nu gewoon doodgezwegen en je zult over een jaar zien dat er op dit gebied niets of vrijwel niets meer gebeurt is.

 

Aztrino zie ik nog geen twin-tuner firmware worden, dus ook daar is zeker op korte termijn als vervanger van de originele software niet mee te rekenen.

 

Enigma II is met name op de oude modellen verre van geweldig.

 

Ik heb echt maar één goede raad: Verkopen, wat geld bijleggen en en VU+, Xtrend/Clarke tech of Dreambox twin-tuner kopen.

 

Mvg,

 

Michel

Ja zoals iedere keer weer weet je geen goed woord uit te brengen over de AZBOXEN.

 

Alles is beter dan, hou toch een keer op met reclame maken voor ieder ander merk, ik dacht dat moderatoren onafhankelijk en objectief behoren te zijn op een forum. OPEN YOUR MIND!!!!

 

Groet van een zeer tevreden AZBOX kijker.

 

Groet Ronnie1966

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is het nu net, dat doe ik juist.

 

Ik kan met een gerust hart objectief zeggen dat een Azbox premium wat mij betreft 3 jaar na introductie nog steeds zuigt.

 

Het is een trage bak met buggy firmware die zeker niets meer te bieden heeft dan (enigszins) vergelijkbare receivers en dat je wat bij betreft eigenlijk vrijwel ieder ander merk en type receiver kunt kopen. 95% kans dat het beter is dan die azbox premium.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is eenzaam aan de 'top'! :) Dan ga je in jezelf praten en op de muren schrijven. Een eenzame boodschap van herhaling.

Dat is ook de kracht van reclame en anti-reclame.

 

Objectiviteit en realiteitszin zijn relatieve begrippen, want we leven in paralle werelden en we verbazen ons over de intersubjectieve realiteit tussen ons en onze medemens. Ja Michel, je denk dat je fijn allen bent en dan opeens een kreet uit de zo rustig gewaande omgeving, ja dan ga je weer schrijven, met krijt, met bloed of zelfs met shit.

 

Veel gekker kan je niet worden, zei de psychiater tegen zijn client in de isoleercel. Misschien heb je baat bij een AZbox. Daar wordt je rustig van, want je hartslag zal zich aanpassen aan het zap-tempo. Je wilde fantasiën zullen temperen en in de pas gaan lopen met de frimwareverbeteringen die niet komen.

Het is fijn, er gebeurt verder niets met die AZbox, je wordt er vanzelf rustig van. Geen opwinding over nieuwe dingen die goed werken, geen vuige illegale kopieën, geen woede aanvallen omdat DM weer dwars ligt, geen grootspraak nodig, want het deugt toch niet. Geen stress omdat je gelijk moet krijgen, want je krijgt het gewoon, ook als je het vergeet op te eisen.

 

Wel op tijd je pillen blijven innemen hoor, want anders blijf je in de isoleer! Als je zover bent dat je de opwinding aankan, dan gaan we samen de AZbox HD+ flashen met FW die het wél doet. Nou ja, je weet het dat kan nog lang duren! :)

 

Zo gaat dit verhaal nog een poosje door, totdat we in de fase aanlanden dat de RSI-MOF, de RSI 0.3 en die leuke Neutrino werden opgeleverd. De patienten die ik ken (op één enkele na) zijn alwéér blij met hun AZbox. Nee, het is geen straaljager, maar dat was ook niet de bedoeling. Het is ook geen audio- en video pseudokenners lustobject, nee hij doe gewoon wat ie moet doen. Dat vinden veel mensen fijn! Gek hè?

Je kan TV kijken, zappen, opnemen, afspelen (ook gedownloade films), het gaat gewoon lekker en voor niet teveel geld. Leuk voor de hobby, want nog genoeg nieuws te beleven en ook leuk voor opa en oma die allen TVOH willen zien.

Oh ja, YouTube werk ook leuk en ziet er goed uit, dat is lachen met het hele gezin. Geen verbeten trekken, geen blauwe lippen of rode nekken, nee, gewoon gezellig.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zou inderdaad ook niet weten waarom je een Lada zou willen kopen als je voor hetzelfde geld een golf kunt kopen.

 

Moraal: Voor hetzelfde geld koop je veel betere receivers die wel goed werken en geen Duitser uit de 2e wereldoorlog met Repetitive Strain Injury nodig hebben. :D

 

En dat heeft allemaal gelukkig helemaal niets met reclame of anti-reclame te maken, maar gewoon met een redelijk product met slechte software.

 

Je kunt als Azbox verkoper lullen als brugman, maar 80% van de mensen die destijds een Premium of Elite heeft aangeschaft heeft die al verkocht of in de kliko gegooid en een echte receiver gekocht. Uiteraard op een klein clubje die-hard vriendjes van de importeur na die er alles aan doen anderen te schofferen en beledigen als ze het niet met hen eens zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel, fijn dat je begreep waar het over ging. Ik ben benieuwd naar je bronvermelding waar je de 80% ontevredenheid van AZbox gebruikers aan ontleent (nou na, niet eigenlijk, want ik weet al uit welk lichaamdeel je dat hebt gezogen, of hebt laten zuigen).

 

Dat van de moraal waar jij het overhebt begrijp ik helaas niet; ik heb de oorlog niet meegemaakt. Als dat al zo was, dan zou ik daar geen rare vergelijking mee maken. Of was het als leuk bedoeld? In dat geval: hahahahahaha, ik lach me een kriek (je weet wel, een kers). Misschien kan je me het nog eens uitleggen hier, bij een kop koffie. Je bent van harte welkom, ik zorg voor Arnhemse Meisjes!.

 

Ik weet niet of je er lang over doet in je Lada (ik neem aan dat je ook liever een bak met karakter rijdt dan zo'n ordinaire burgermans Golf), maar ik kan voor een warme ontvangst zorgen! :)

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel, fijn dat je begreep waar het over ging. Ik ben benieuwd naar je bronvermelding waar je de 80% ontevredenheid van AZbox gebruikers aan ontleent (nou na, niet eigenlijk, want ik weet al uit welk lichaamdeel je dat hebt gezogen, of hebt laten zuigen).

 

Dat van de moraal waar jij het overhebt begrijp ik helaas niet; ik heb de oorlog niet meegemaakt. Als dat al zo was, dan zou ik daar geen rare vergelijking mee maken. Of was het als leuk bedoeld? In dat geval: hahahahahaha, ik lach me een kriek (je weet wel, een kers). Misschien kan je me het nog eens uitleggen hier, bij een kop koffie. Je bent van harte welkom, ik zorg voor Arnhemse Meisjes!.

 

Ik weet niet of je er lang over doet in je Lada (ik neem aan dat je ook liever een bak met karakter rijdt dan zo'n ordinaire burgermans Golf), maar ik kan voor een warme ontvangst zorgen! :)

 

Mogelijk kunnen we wel een telling houden.

Als nummer 1 wil ik mij wel melden.

De ontvanger Azbox ME staat overigens bij mij inmiddels al op de plank stof te happen en heeft plaats gemaakt voor een VU+ Duo.

De satelliet zaak waar ik deze kocht verkoopt ze overigens ook al niet meer of er moet iemand speciaal naar vragen en beloven er niet mee terug te komen.

 

Foei Michel hoe kun je ook vertellen dat er 80% ontevreden klanten zijn.

Ik ben het er dan ook niet met Michel eens.

Ik kan niet anders dan inschatten ( zonder te zuigen) dat meer dan 80% ontevreden moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk kunnen we wel een telling houden.

Als nummer 1 wil ik mij wel melden.

De ontvanger Azbox ME staat overigens bij mij inmiddels al op de plank stof te happen en heeft plaats gemaakt voor een VU+ Duo.

De satelliet zaak waar ik deze kocht verkoopt ze overigens ook al niet meer of er moet iemand speciaal naar vragen en beloven er niet mee terug te komen.

 

Foei Michel hoe kun je ook vertellen dat er 80% ontevreden klanten zijn.

Ik ben het er dan ook niet met Michel eens.

Ik kan niet anders dan inschatten ( zonder te zuigen) dat meer dan 80% ontevreden moet zijn.

 

Mijn AZbox ME staat lekker in de woonkamer. Bevalt mij prima. De DM800se's staan in de slaapkamer. Bevallen ook prima. Toch doe ik de ME echt niet weg!

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...