Ga naar inhoud


Wifi bereik vergroten van WL-300G voor een IP camera


gsm

Aanbevolen berichten

Ik heb een ASUS WL-300G AP staan in mijn kamer en in de kelder heb ik een IP Camera in buitenbehuizing staan om uit te proberen. De begane vloer is van beton, kanaalplaatvloer.

Plaats ik de camera direct onder het AP dan kan de camera verbinding maken maar als ik hem iets verder weg zet dan is het over. Het is de bedoeling om de camera ±5 meter verder weg te zetten en dan staat die ±7 meter van het AP af. In de kelder dus onder de kanaalplaatvloer.

Ik heb vernomen dat een standaard antenne op een camera een 2Dbi is

Aangezien de camera in het voorjaar ergens anders geinstalleerd gaat worden voel ik er niet veel voor om veel geld uit te geven alleen om hem te testen.

Nu dacht ik om i.p.v. een antenne op de WL-300G te gaan kopen de antenne van de camera te vervangen.

Mijn vraag is :

Is dit een goede oplossing ?

Hoeveel Dbi moet ik gaan nemen ?

Iemand een advies welke ik kan nemen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sjaak:

Is het ook niet zo dat als het wlan signaal de aarde raakt het bijna al zijn energie verliest?

 

Of geldt dit alleen voor radiostations icm kromming van de aarde?

 

Ik zou ook antennes horizontaal leggen, en dan die op je camera natuurlijk ook om de polariteit gelijk te houden.

En voor het kleine procentje extra: kanaal 1 instellen want hoe lager de gigahertzen hoe verder het signaal reikt/penetreert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ASUS WL300G heeft 2 ingebouwde antennes, één horizontaal en één vertikaal.

Het betreft nu de conectie met de IP camera maar ook internet met mijn laptop blijkt niet mogelijk te zijn. Wel weer als ik vlak onder het AP staat net zoals met de IP camera.

Dit houd dus wel in dat het aan het AP ligt maar de WL300G is geen gemakkelijk AP om daar even een externe antenne op aan te sluiten, dat zou denk ik het beste zijn.

Ik heb nu een antenne gekocht van 13 Dbi maar daar zit een female SMA stekker aan en dat moet een male zijn om hem op de camera te kunnen aansluiten.

Weet iemand of ik ergens een male kan kopen en hoe ik die aan de antenne kabel moet vast maken ?

Of bestaat er een SMA male sok met buitendraad ?

Die ik gevonden heb zijn alleen met binnendraad.

 

Voor de duidelijkheid de camera heeft een female aansluiting en de antennekabel ook !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is dit de oplossing:

SMA male male koppelstuk bij kabeltje.com

 

of bedoel je dit (reclame verwijderd)

post-1101-1318260525,0944_thumb.jpg

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat nu de goede kant op alleen word ik een beetje kruisdol van al die dingen.

Waar staat RP voor ?

Welke connector moet ik kopen om mijn externe antenne met een female sma (of rp-sma) aansluiting met binnen draad aan te kunnen sluiten de IP camera met een female sma (of rp-sma) aansluiting met buitendraad

 

Het liefst zou ik er ook nog een verlengkabel bij willen zodat de camera nog iets verder weg kan worden geplaatst.

Ik denk dan aan CABLE-543/5 van kabeltje en die direkt op de camera aan te sluiten maar deze kabel moet dan weer met een connector aangesloten worden op de externe antenne.

Maar welke connector moet ik in deze situatie dan kopen ?

Lijkt een domme vraag maar ik zie door het connectorbos de connectorbomen niet meer. Sorrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

RP = reverse polarity

 

Bij gewone SMA male zit de draad aan de binnenkant en bij RP is dat omgedraaid (reverse) aan de buitenkant zoals foto hierboven.

 

Als je een foto geeft van de beide connectoren (camera en antenne) dan kunnen we misschien zeggen welke kabel je nodig hebt.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, na enig zoekwerk het volgende (zie foto)

 

camera is SMA female

antenne is RP-SMA male

 

kabel nodig: SMA male naar RP-SMA female

Deze is bijna niet te vinden.

 

Wel vlot te vinden zijn volgende 2 kabels maar de adaptors zijn dan weer moeilijker te vinden frown

 

kabel SMA male naar SMA male + adaptor SMA female naar RP-SMA female

 

kabel RP-SMA female naar RP-SMA male + adaptor RP-SMA female naar SMA male

 

Suc6 verder met de zoektocht.

 

post-1101-1318260525,909_thumb.jpg

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de beelden en adviezen

Ik ga er mee aan de slag maar nog even één vraagje, is het mogelijk om de connector van de antennekabel te vervangen door een andere zodat ik het dan wel gewoon kan aansluiten ?

Dus de RP-SMA male er af te halen en een SMA male er op te maken ?

Ik zie die te koop met krimp buisje zoals deze :

sma.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje handigheid en soldeervaardigheid moet dat lukken maar als je dan toch iets moet bestellen waarom dan niet de adaptor (zie PM)?

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je pm ontvangen, mijn dank daarvoor, maar dat duurt ook weer enkele dagen of misschien wel weken en ik dacht zo´n connector kost 1,50 hier dus is dat de moeite waard alleen dan kan ik niet meer terug naar de adapter die je mij aangaf.

Een overweging dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...