Ga naar inhoud


Wifi bereik vergroten van WL-300G voor een IP camera


gsm

Aanbevolen berichten

Vaak is het zo dat de winkel waar je dit soort connectors kan kopen ze er ook voor je op kunnen zetten.

Je hebt namelijk alleen een krimptang nodig en de kennis om het goed te doen. wink

 

Hou er ook rekening mee dat voor iedere 15 cm kabel die je gebruikt je ongeveer 10% aan ontvangst verliest.

Dus met een lange kabel lever je misschien zoveel in dat je minder overhoud dan wat je hebt met de antenne die rechtstreeks op je camera of AP zit ..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat deze antenne het probleem niet oplost.

Ik heb een stukje koperdraad tussen de 2 female connectors gedaan maar het bereik is hetzelfde of misschien nog wel slechter.

Nu kan dat komen door het stukje koperdraad maar ik verwacht geen wonderen als ik het verloopje koopt wat je mij gemaild heb.

Als ik de camera naast mijn laptop zet in de huiskamer en dat is op ±8 meter met daartussen 2 muren met deuren dan heb ik goed ontvangst op de laptop met wifi inside maar met pijn en moeite kan ik de camera vinden en er is geen verschil tussen de orginele antenne en de externe antenne.

Kan het ontvangstbereik van de camera te gering zijn ?

Is dat op te lossen op de camera ?

Of alleen met een andere AP ? Ik heb nu de ASUS WL-300G.

Graag jullie mening en advies !

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Kijk eens voor een firmware update van de camera.

 

2) De WLAN module of de antenne lijkt me niet fris.

Soms is dat eenvoudig te verhelpen door even intern te controleren of de fijne antennedraadjes wel goed op de module geklikt zijn.

 

3) Soms wil een wlan client niet lekker met een bepaald type AP, soms op te lossen door firmware AP zelf aan te passen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...