Ga naar inhoud

xmltv import 1.0

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb met ruDREAM op mijn DM8000 hetzelfde probleem. Het lijkt wel alsof de reboot niet goed werkt. crash-logs waren altijd leeg. (+/- een halve minuut na de update crasht de box bij mij)

Ik heb de volgende work-around gevonden:

1) Start de plugin, en doe een manual update.

2) Wacht tot het script is afgelopen, en doe een shutdown binnen enkele seconden.

3) Start de box weer op (met ab).

Ik heb nu alle updates perfect geladen, en de kanalen die via automatische EPG (zoals de duitse) blijven in takt. Er zijn geen crashes meer, en alles blijft perfect lopen.

groeten,

erha

• Reacties 153
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik kan er alleen maar iets aan doen als jullie me logs sturen. Ik kan niet over je schouder meekijken...

Geplaatst:
Origineel bericht van: DeBeek
Origineel bericht van: Rytec
Nederland HD uitzending = Nederland 3, toch? Bij mij klopt de epg exact met de tv gidsen.

Sinds 9-12-2009 is Nederland HD weer Nederland 1..

Oeps! Niet van op de hoogte blijkbaar.
Maar goed, ik heb op mijn site de aangepaste rytec.channels.xml klaargezet (www.rytec.be)

deze zal dan ook vanaf morgen correct staan voor de gebruikers van de kant en klare epg.dat bestanden.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Weet je zeker dat de box crashed met rudream. Al een image een bepaalde patch niet heeft dan moet hij enigma opnieuw opstarten...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Al een image een bepaalde patch niet heeft dan moet hij enigma opnieuw opstarten...

Dat meldt hij ook, en hij reboot pas als je "ja" zegt of 15 seconden geen antwoord geeft. Als hij zonder melding reboot is dat vrijwel zeker een crash.
Geplaatst:

Mijn ervaring met crashes (al dan niet ivm met deze plug-in) is dat je na een crash de box even helemaal af moet zetten. Dus met de schakelaar uitschakelen of van de stroom halen.

Dit cleared het geheugen helemaal en krijg je vervolgens een propere start.

Na sommige crashes was dit bij mij op een 7025 de enige manier om te voorkomen dat de box bleef crashen.

Dus even van de stroom af halen - een minuutje wachten - en rebooten.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kabeltje87
Mijn ervaring met crashes (al dan niet ivm met deze plug-in) is dat je na een crash de box even helemaal af moet zetten. Dus met de schakelaar uitschakelen of van de stroom halen.

Dit cleared het geheugen helemaal en krijg je vervolgens een propere start.

Na sommige crashes was dit bij mij op een 7025 de enige manier om te voorkomen dat de box bleef crashen.

Dus even van de stroom af halen - een minuutje wachten - en rebooten.

Willy

Hier ook ruDream,en er crashed niets.
EPGImport werkt gewoon zoals 't hoort.

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: netraam
Ik heb problemen bij het automatisch importeren. 's Morgens staat de box of gewoon aan ofwel hangt hij vast (geen reactie op afstandsb.). Als hij dan aan staan, heeft hij niets geimporteerd. Als ik dan (later op de dag) een manuele import doe, laadt hij de EPG in zonder de box opnieuw te starten. Heeft gemini 4.5 de Enigma2 EPG patch? Zoja, waarom start hij dan 's nachts opnieuw op?

Zet de update tijd eens op een tijdstip dat je erbij bent (over 2 minuten ofzo), en kijk wat er gebeurt. Als er een crashlog wordt gemaakt, dan graag opsturen.
Als je daar niet wijzer van wordt, geeft dan via telnet eens een "init 4", en start enigma met "enigma2" zodat hij alle output over je terminal heen spuugt. Zet dan de timer, en wacht even af tot de plugin enigma afsluit. Stuur de output van enigma2 van de terminal op, misschien is er iets aan te ontdekken.
Met "init 3" herstel je de box weer naar zijn normale doen.

Ik heb met deze 1.0 hetzelfde probleem; crash en reboot op het tijdstip van automatic import.
Met de vorige versies had ik dit niet.
Ik heb de laatste Pli op mijn 800.
Na reboot staat de tijd weer maagdelijk op 06:30 en vreemd genoeg onthoud ie wel (tot na de crash en reboot) dat ik alleen NL/BE wil hebben en onthoudt ie de tijd van import niet.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Met jade3 inderdaad, en de laatste updates.

Ik ben druk aan het zoeken hoe ik mijn crashlog hier kan plaatsen zonder een enorme lap tekst.

Edit:

Misschien zo: linkje

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Dan zou ik toch eens proberen over te stappen op OpenPli, omdat er in Openpli aanpassingen zitten voor de laatste xmltv import plugin (o.a. het inlezen van buitelandse EPGs met afwijkende karakters) zover ik weet.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: likus
Met jade3 inderdaad, en de laatste updates.
Ik ben druk aan het zoeken hoe ik mijn crashlog hier kan plaatsen zonder een enorme lap tekst.

Edit:
Misschien zo: linkje

Als je een antwoord geeft of een nieuw bericht start zie je dit,

Klik op bestandsbeheer en voeg je bijlage bij, Wel in zip formaat.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Dan zou ik toch eens proberen over te stappen op OpenPli

Da's wel een goede aanrader.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen