Ga naar inhoud

xmltv import 1.0

Aanbevolen berichten

• Reacties 153
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hmm, een out-of-memory in een os.popen call, ik vermoed dat hij z'n filehandles heeft opgesnoept ofzo. Enfin, de call zelf is helemaal niet kritisch - hij is op zoek naar opslagruimte voor de EPG data.

Ik denk dat daar wel iets aan te doen is.

Het gebeurt bij het STARTEN van de import, dus het komt niet echt door geheugengebrek.

Geplaatst:

Milo, nu jij zelf deel uitmaakt van het OpenPLi team, en zelf heel begaan bent met het EPG gebeuren, kun jij er niet voor pleiten dat er zou een optie bijkomen om de EIT EPG informatie te kunnen blokkeren ?

Ik ben erin geslaagd om voor bijna alle kabelzenders EPG te importeren, en heb er al veel mee geëxperimenteerd, alleen wordt die mooie EPG wat teniet gedaan door de automatische import van de EIT informatie.

Ik begrijp dat die optie voor de meeste gebruikers minder cruciaal is dan het kunnen afzetten van de Mediahighway informatie, maar het is echt jammer als je alle events dubbel krijgt omdat de EIT elk programma 5 minuutjes later ziet dan de geïmporteerde EPG.

Let op, het is niet alleen interessant voor mensen met kabel (UPC, Ziggo, Telenet), maar ook voor sommige zenders die wel EIT hebben.

Denk bijvoorbeeld aan Arte.

De ene persoon begrijpt beter Duits, de andere beter Frans.

Nu, stel dat je beter Frans begrijpt, dan zou je kunnen een Franse EPG importeren, ook bij de Duitstalige Arte.

Dat zal dan echter eventjes lukken, en stel dat je 14 dagen importeert, dan gaat de 7 dagen durende Duitse EPG weer je Franse versie overschrijven.

De volgende 7 zijn dan weer wel in het Frans, maar dat schuift dus op, en de meest recente ga je dus altijd in het Duits hebben.

Hetzelfde geldt bijv. ook voor wie Nederlandstalige EPG importeert op de Spaanse TVE Internacional, en zo kan ik nog veel voorbeelden geven.

Wat mij betreft mag dat blokkeren ofwel per zender zijn, of per type tuner (bijv. kabel = blokkeren) of per provider, wat het gemakkelijkste is om te programmeren.

Je ziet op die 2e screenshot bijv. 5 programma's die dubbel voorkomen.

OK, door de encryptie heb ik wel geen beeld op 2Be, maar dit probleem kan zich evengoed bij een andere zender voordoen.

dubbel1.jpg

dubbel2.jpg

Geplaatst:

Het liefste zou ik niet zien dat de EIT wordt geblokkeerd. Wat ik dan liever zie is dat als er al EPG data is dat de EIT die niet overschrijft... Feitelijk alleen EIT er neer zet als er nog geen data is. Is wel zo handig voor andere zenders op andere satellieten.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Het liefste zou ik niet zien dat de EIT wordt geblokkeerd. Wat ik dan liever zie is dat als er al EPG data is dat de EIT die niet overschrijft... Feitelijk alleen EIT er neer zet als er nog geen data is. Is wel zo handig voor andere zenders op andere satellieten.

Daar ben ik evengoed mee akkoord, natuurlijk.
Het gaat er hem om dat je de mogelijkheid hebt om voor één EPG bron te kiezen.
Op dit moment lopen de 2 door elkaar, wat voor vreemde resultaten kan zorgen, en dat is spijtig, omdat het anders bijna perfect is.
Geplaatst:

Sterker nog.... Mediaguard MHW loopt ook nog, en Freesat en Viasat. Die zijn wel uit te zetten in het menu.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Sterker nog.... Mediaguard MHW loopt ook nog, en Freesat en Viasat. Die zijn wel uit te zetten in het menu.

Dat weet ik, LittleSat.
Maar het gaat over bijv. de kabel versie van één HD, die werkt noch met Mediahighway noch met Freesat, noch met Viasat.

Denk ook eens aan Arte bijv. of TVEi of de Duitse zenders.
Die hebben niets met Mediahighway van doen en werken gewoon met de standaard EIT en die overschrijft dan weer de eigen EPG.
Ik kan mij toch indenken dat als er goede EPG in het Nederlands bestaat voor een buitenlandse zender de mensen die liever in de eigen taal zien dan in die andere taal ?
Geplaatst:

@Rytec,

NED HD is nu sinds kort (NED 1 HD)

Zou jij de epg kunnen aanpassen,NED 1 HD geeft nu de EPG van NED 3? smile

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Geplaatst:

dat is een hardnekkig misverstand. De eit data overschrijft nooit bestaande data, alleen heeft deze een hogere prio dan bijvoorbeeld de geimporteerde data, (net zoals de now/next nog weer een hogere prio heeft), en de meeste schermen tonen eenvoudig de epg met de hoogste prio, als er meerdere varianten beschikbaar zijn.

Het is dus ook mogelijk om een oplossing te maken die niet aan de readerkant zit, maar aan de viewerkant. Dat maakt het flexibeler, als een bepaald type data dan toch opeens niet voorhanden is kan je alsnog data afkomstig van een andere reader tonen.

Het disablen van readers is wat mij betreft alleen zinvol bij die typen readers die zo nonstandaard en provider specifiek zijn, of zoveel fouten bevatten dat de veel mensen ze gewoon echt niet meer willen gebruiken.

Overigens kan je op dezelfde manier nu ook al alle EIT readers disablen (zelfs per type, schedule, schedule other, now/next), zie UsageConfig.py
Geplaatst:
Citaat:

OSError: [Errno 12] Cannot allocate memory

Geheugen een beetje vol?

Heb dit probleem ook af en toe op een 7025+ met Milo. Heb voor alle veiligheid een swapfile (32 Mb) in gebruik waardoor het probleem niet meer lijkt voor te komen. Ik weet dat een swapfile niet nodig is maar het lijkt wel te werken.
Geplaatst:
Origineel bericht van: DeBeek
Origineel bericht van: boekkie
@Rytec,

NED HD is nu sinds kort (NED 1 HD)

Zou jij de epg kunnen aanpassen,NED 1 HD geeft nu de EPG van NED 3? smile

Is > Hier < al opgelost,

Wel even de nieuwe channels.xml erin zetten.

Bedankt smile

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Geplaatst:

Weet niet wat ik dan fout doe maar in mijn 7025 met gemini loopt hij steeds vast als hij de update doet...

Ik had er al een vorige versie opstaan van xlmtv epg importer en die werkte ook al niet goed en nu heb de laatste er nu overgezet maar blijkt niet goed te gaan.

Wie kan me uitleggen hoe ik alles hiervan verwijder en het beste een nieuwe installatie doe?

Zijn er mensen bij wie het op een 7025 goed werkt?

Geplaatst:

Ik heb nog een vraagje.

Nadat ik een XML file geproduceerd had, wou ik hem testen met de Offlineimport.py

Hij valt over een aantal zaken, en ik vroeg mij af : zijn die effectief verkeerd of is dat een beperking van de offline importer, omdat ik het onder Windows draai ?

De files zouden in UTF-8 formaat moeten zijn, maar ze worden dus gegenereerd met een eigen testprogramma.

Hij valt over :

& (het teken ampersand)

è

ë

Betekent dat dat ik alle speciale tekens als ë, ù, enz. moet vermijden of hoe moet ik ze dan eigenlijk wegschrijven ?

En moet ik de ampersand als & wegschrijven ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen