Gast zzzzzzz Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Ik heb nog een vraagje. Nadat ik een XML file geproduceerd had, wou ik hem testen met de Offlineimport.py Hij valt over een aantal zaken, en ik vroeg mij af : zijn die effectief verkeerd of is dat een beperking van de offline importer, omdat ik het onder Windows draai ? De files zouden in UTF-8 formaat moeten zijn, maar ze worden dus gegenereerd met een eigen testprogramma. Hij valt over : & (het teken ampersand) è ‘ ’ ë Betekent dat dat ik alle speciale tekens als ë, ù, enz. moet vermijden of hoe moet ik ze dan eigenlijk wegschrijven ? En moet ik de ampersand als & wegschrijven ? Hmm, nog eventjes verder gekeken. Als ik het goed begrijp kent XML maar een paar van die & codes, dus moet ik voor alle speciale tekens die ik op een HTML pagina tegenkom en die ik overzet, nog een omzetting doen naar XML formaat ?
Gast MiLo Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz ...zijn die effectief verkeerd of is dat een beperking van de offline importer, omdat ik het onder Windows draai? Nee, Windows heeft er niets mee te maken (ik heb er ook Griekse en Arabische files op getest). Waarschijnlijk is je bestand geen UTF-8 maar Latin-1. De ë moet bijvoorbeeld in twee karakters zijn gecodeerd. Als je het bestandje met PSPad bekijkt kun je tussen encodings wisselen. Tekens als "&", "<" en ">" moet je omzetten naar & < > omdat die in xml een speciale betekenis hebben. (ik heb XML altijd een stomme standaard gevonden, maar we zitten er nou eenmaal mee opgescheept).
Gast gastvanlux Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Citaat: dat is een hardnekkig misverstand. De eit data overschrijft nooit bestaande data ... ... en ik dacht dat dit nu net mijn probleem was. Eergisteren een magdelijke DM8000 geinstaleerd. De laatste OpenPli gelasht, CCCam, xmltv import en HenkSat plug-in's gedownload. Alles liep gesmeerd. In geen tijd waren we TV aan het kijken. Mijn vrouwtje dik onder de indruk. Ik ook onder de indruk gezien dit mijn eerste ervaring is met een Dreambox. Hulde aan het OpenPli team. You are the best. Alleen heb ik dus een probleempje met de EPG. Na een manuele import heb ik wel degelijk x dagen EPG data, maar een uur of zo later schijnt die terug verdwenen te zijn en zie ik weer enkel EPG data voor de volgende twee programa's. Ik veronderstelde dus dat de meer actuale EPG data de EPG van xmltv import overschreef (en was dus posts aan het nalezen om dit uit te schakelen), maar dan las ik bovenstaande. Heeft iemand een gouden tip?
hemertje Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 heb je in je menu (expert modus) al de MediaHighway EPG uitgezet? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast gastvanlux Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Nee. Dat zal het dus wel zijn. Bedankt voor de tip
Gast zzzzzzz Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Origineel bericht van: pieterg Origineel bericht van: Littlesat Het liefste zou ik niet zien dat de EIT wordt geblokkeerd. Wat ik dan liever zie is dat als er al EPG data is dat de EIT die niet overschrijft... Feitelijk alleen EIT er neer zet als er nog geen data is. Is wel zo handig voor andere zenders op andere satellieten. dat is een hardnekkig misverstand. De eit data overschrijft nooit bestaande data, alleen heeft deze een hogere prio dan bijvoorbeeld de geimporteerde data, (net zoals de now/next nog weer een hogere prio heeft), en de meeste schermen tonen eenvoudig de epg met de hoogste prio, als er meerdere varianten beschikbaar zijn. Aha, dus als ik het goed begrijp wordt er nooit iets van EPG overschreven door een ander type. Alle types bestaan naast elkaar, alleen wordt enkel die met de hoogste prioriteit getoond. Kan die optie dan niet geïmplementeerd worden, net zoals je nu bijv. kunt zeggen dat DVB-S een hogere prioriteit heeft dan DVB-T en DVB-C ? Bij. optie in menu : Preferred EPG priority : 1° EIT info / vendor-specific (Freesat, MHW, Viasat) / imported EPG 2° Imported EPG / EIT info / vendor-specific (Freesat, MHW, Viasat) Origineel bericht van: pieterg Overigens kan je op dezelfde manier nu ook al alle EIT readers disablen (zelfs per type, schedule, schedule other, now/next), zie UsageConfig.py Ik heb daar eens in gekeken, maar ik vind niet hoe ik dat per type kan uitschakelen. In die file zie ik alleen de opties die je kunt configureren in het configuratiescherm zoals disable MHW EPG, en zo. Maar hoe ik er via dit script zou kunnen voor zorgen dat EIT niet meer gelezen wordt (voor bepaalde categorieën) vind ik niet. Moet die file na wijziging ook niet gehercompileerd worden naar een pyc file vooraleer hij gebruikt wordt ?
Rytec Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 zover ik weet wordt een py bestand gecompileerd naar pyc tijdens het volledig opstarten van de dreambox. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast zzzzzzz Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Origineel bericht van: Rytec zover ik weet wordt een py bestand gecompileerd naar pyc tijdens het volledig opstarten van de dreambox. OK, dat wist ik niet. Dat beantwoordt dus al een deel van mijn vraag. Maar kan ik als eindgebruiker via dat bestand bepalen dat EIT EPG een minder hoge prioriteit krijgt ? Ik vind niet terug waar de prioriteiten gesteld worden in die file (of liggen die gewoon op voorhand vast ?). Ik vind ook niet terug hoe ik hem gewoon zeg dat hij EIT niet meer moet inlezen.
Gast pieterg Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Kan die optie dan niet geïmplementeerd worden, net zoals je nu bijv. kunt zeggen dat DVB-S een hogere prioriteit heeft dan DVB-T en DVB-C ? Bij. optie in menu : Preferred EPG priority : 1° EIT info / vendor-specific (Freesat, MHW, Viasat) / imported EPG 2° Imported EPG / EIT info / vendor-specific (Freesat, MHW, Viasat) Nee, die priorities zijn momenteel hardgecodeerd, en de manier waarop ze gebruikt worden sluiten ook uit dat ze variabel gemaakt kunnen worden. Ik zie er misschien nog wel meer in om aan de readerkant meerdere varianten te kunnen kiezen. Citaat: Ik heb daar eens in gekeken, maar ik vind niet hoe ik dat per type kan uitschakelen. zie de enablemask, die wordt geinitialiseerd op 0xffffffff, oftewel alles aan. De bits corresponderen met de epgreader id's in epgcache.h (die ook tegelijk de prio bepalen). Dus bit0 is now/next, 1 is schedule, 2 is schedule-other, enzovoort. Door de corresponderende bits op nul te zetten zet je de betreffende reader uit. (let wel, now/next is alleen de reader die de epgcache vult met now/next events, NIET de reader die de now/next in de osd zet) py / pyc kan je negeren, als je py edit, bouwt e2 automatisch een versie pyc als je hem herstart.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Wat betekent volgende warning ? Ik krijg dit bij het uitvoeren van de offlineimporter met mijn eigen test sources file, en een test XML file van rond de 15 Mbytes : DeprecationWarning: 'H' format requires 0 <= number <= 65536 self.epg.preprocess_events_channel(self.services) meer details, zie screenshot : Heeft dit met het aantal kanalen te maken of het aantal events/kanaal ? Ik heb door de 200 kanalen met maximum 10 dagen EPG per kanaal in die file zitten, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel events elk van die kanalen nu heeft.
Gast pieterg Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 waarschijnlijk een pack/unpack met een 'H' format specifier (dus unsigned short), waar je een 32bit waarde aan meegeeft. Terwijl een unsigned short maar 16 bits is (dus 0..65535) Oplossing 'I' gebruiken (unsigned int) die 32bit is. Of als het echt een 16bit waarde moet worden, kijken waarom je hem een te hoge waarde voert.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Origineel bericht van: pieterg waarschijnlijk een pack/unpack met een 'H' format specifier (dus unsigned short), waar je een 32bit waarde aan meegeeft. Terwijl een unsigned short maar 16 bits is (dus 0..65535) Oplossing 'I' gebruiken (unsigned int) die 32bit is. Of als het echt een 16bit waarde moet worden, kijken waarom je hem een te hoge waarde voert. Maar ik heb zelf niets geprogrammeerd, hee. Die offlineimport is de standaard die Milo aanraadde om te kunnen testen of je XMLTV bestanden goed zijn. Dus wat ik zelf geproduceerd heb is een channels.xml, een sources.xml en een XMLTV file. Het is daarom dat ik denk dat ofwel mijn document teveel entries bevat ofwel zit er iets fouts in (datum of zo) ?
Gast zzzzzzz Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Blijkbar moet het iets met de grootte van de file te maken hebben. Als ik de helft van de events uit mijn XML file haal, en laat verwerken, krijg ik geen foutmelding. Doe ik het met de andere helft,krijg ik ook geen foutmelding. Als ik het aantal events van beiden optel, dat hij zegt verwerkt te hebben is het identiek aan dat van de volledige file. Dus ik vermoed dat hij toch alles verwerkt heeft.
Gast MiLo Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Er wordt een nummertje opgehoogd en in de .dat file geschreven, en na 64k events krijg je die warning. Kun je waarschijnlijk gewoon negeren, je data is in ieder geval goedgekeurd. Zal in een volgende release proberen deze warning weg te werken, ik zag hem ook voorbij komen toen ik met de database aan het experimenteren was.
edje-ken Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Origineel bericht van: DeBeek Origineel bericht van: boekkie @Rytec, NED HD is nu sinds kort (NED 1 HD) Zou jij de epg kunnen aanpassen,NED 1 HD geeft nu de EPG van NED 3? Is > Hier < al opgelost, Wel even de nieuwe channels.xml erin zetten. ik heb de file rytec.channels.xml (van 11-12) erop gezet. box opnieuw gestart. epg weer laten laden maar nog steeds heb ik op nederland hd de epg van nederland 3 ik zal vast wel iets fout doen maar geen idee wat. wie weet er raad ? edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen