Gast Pilsener Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Beste allemaal , Misschien via sat4all een gouden tip ? Heb een klv23hr3 staan die plots niets meer doet . Normaal geeft een sony lcd nog weleens een errorcode door een paar keer het rode standby ledje te laten knipperen maar zelf dat niet . Uit de voeding komt enkel nog maar 24v waar normaal 33v moet staan. Kan iemand mij iets opweg helpen ? Alvast bedankt , Mvg Arne
columbo Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 kijk eens als als de omgeving donker is of je dan een beetje beeld ziet,als je de signaal bron aan of uit zet,als je een beetje schaduw ziet ,dan is je Backlicht of je backlicht inverter defekt,is moeilijk te meten,zonder gegevens.vaak is het een komplete printplaat die je moet uit wisselen,als de inverter defekt is.
Gast Pilsener Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Bedankt voor het meedenken Probleem bij dit toestel is dat hij helemaal niet aan gaat. Zelfs geen standby led die gaat branden . Morgen even de tijd er voor nemen en nog eens de meetpennen in het toestel duwen . Ar
iemand Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 Meet eens alle diodes door. Mogelijk is 1 kant defect v/d brugcel en komt de boel daardoor niet op spanning. gr. Erik
boarder Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 controleer : C6105 47µF D6102 5V standby spanning on/off mini switch
Gast Pilsener Geplaatst: 28 november 2009 Geplaatst: 28 november 2009 Vanavond lekker vrij , Ga dan maar eens de voeding doormeten en gebruik maken van de tips . Vervolg plaats ik hopelijk spoedig.
boarder Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 data-gegevens van diode D6102. Ik zou eens proberen met een 1N4007 - kost niet veel en je hebt onmiddellijk resultaat 10ERB-20.pdf
veda Geplaatst: 1 december 2009 Geplaatst: 1 december 2009 Dit is een snelle (fast recovery) diode. Vervangen door BYV98-200 of equivalent. Als de diode niet echt in kortsluiting ligt, maar bv de sperspanning niet aankan dan kan het soms helpen om een gewone diode zoals de 1N4007 in serie te zetten met de "kapotte" diode. Zo heb ik indertijd een schakelende voeding van een VCR hersteld. Mvg, Dany
Gast Pilsener Geplaatst: 3 december 2009 Geplaatst: 3 december 2009 Alleen bedankt voor de informatie. Dankzij de hulp van Boarder weer een lcdtjuuh werkend aan de muur hangen . Groet, Pilsener
boarder Geplaatst: 4 december 2009 Geplaatst: 4 december 2009 Volgens mij de besproken diode - zie hierboven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen