Apple740 Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 Origineel bericht van: schimpie Ik ben prima tevreden met mijn SD-receiver en zit helemaal niet te wachten op weer een volgende investering die op zijn beurt ook weer over twee jaar de container in kan. ? De huidige HDTV norm (720p/1080i mpeg4) blijft zeker de norm tot 2015. Pas dan komt een overgang naar 1080p ter sprake (bron: roadmap NPO/EBU). Koop je vandaag nog een HDTV decoder dan gaat ie dus zeker nog wel minimaal een jaar of 6 mee.
Eduard07 Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Origineel bericht van: jacksparrow Sjonge jonge wat een negativiteit weer. Ten eerste beetje matig om met z'n allen zo op een "gerucht" verspreid door een (doorgaans niet zo slimme) callcenter medewerker te duiken. En dan nog, ik heb liever dat CDS de boel goed uitprobeert voordat ze weer een knopje om gaan zetten. En geloof me het gras is echt niet groener bij de kabelproviders, daar is ook vollop herrie met bijv. de CI+ modules. Stel voor dat we deze discussie stoppen tot er een officieel persbericht is. Maar goed just my two cents. Helemaal mee eens! Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Origineel bericht van: Neptunus Wat mij ook opvalt is er steeds wordt gedaan of HD een eerste levensbehoefte is, nu dat valt wel mee hoor. Met de huidige beeldkwaliteit van bijv. de Nederlandse PO kanalen kan ik er nog wel mee leven dat het allemaal wat langer duurt. Menigeen stelt al vast, dat SD kennelijk profiteert van de HD-ontwikkelingen. SD is inderdaad op menige zender haarscherp! Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Amager95 Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Origineel bericht van: jacksparrow Sjonge jonge wat een negativiteit weer. mijn opmerking heeft vooral hier mee te maken KLIK Ik heb er genoeg van dat geneuzel met het gezeur met die codering. Daarom hoef ik niets meer extra's te hebben van Canal. Wat heb ik er aan als ik er toch niet naar komen door die codering? In 1986 heb ik al een VHS videorecorder gekocht om dingen te kunnen opnemen als ik er geen tijd voor heb, of verschoven televisiekijken op de avond. Dat was geen punt. De videorecorder werkte prima. In de modernere tijd verwacht je van apparatuur dat de techniek verbetert en gemakkelijker wordt. Maar hier kom je dus bedrogen uit.
crammikske Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 nu als ze op de fles gaan, moet jij lekker weer de kabel in huis halen, of tevreden zijn met halfbakken kwaliteit van digitenne. laten we hopen dat dit bedrijf nog zoveel mogelijk klanten kan binnenhalen.....op termijn gaat dit voor de bestaande klant een meerwaarde hebben , zijnde extra kanalen zoals scfi, 13th street enz. ik denk wel als er een grote achterstand komt op hd zenders , die zenders vrij snel zullen toegevoegd worden. meer nog, ik heb de indruk dat canal digitaal absoluut geen voortrekkersrol wil spelen op hd gebied, maar gewoon de markt volgen en als het nodig mocht zijn, er op heel korte termijn die zenders erbij komen, desnoods met een extra transponder. ze zullen het bedrijf niet op de fles laten gaan, ze zijn enkel voorzichtig in hun bedrijfsvoering, misschien wel iets te voorzichtig. grt , marc Dreambox 800 pvr met spaun switch ; Visiosat met 4lnb's 3x titanium + 1 alps. tvv + hd. --------------------------------------------------------------
jacksparrow Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 Tsjaah das vervelend maar ik heb hier met mijn dreambox en CDS kaartje nog nooit problemen gehad met opnemen. Kan ook aan de decoders liggen he. Plus een opname welke ongecodeerd wordt opgenomen en weggeschreven moet je gewoon met een PC kunnen opnemen anders klopt er gewoon iets niet. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Gast calculator Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Waarom is het eigenlijk uitgesteld?
Apple740 Geplaatst: 27 november 2009 Auteur Geplaatst: 27 november 2009 Origineel bericht van: calculator Waarom is het eigenlijk uitgesteld? Redenen die je zou kunnen verzinnen; -Voorlopige investeringsstop van hogerhand (een omzetting brengt ongetwijfeld veel kosten met zich mee). -Technische uitvoering moeilijker dan verwacht danwel onmogelijk. -CDS gaat dankzij de openstelling de kabel op. (investeert dus geen dubbeltje meer in sat tv). -De 10.000 HDTV decoders die gereserveerd staan voor de themazenderklanten zijn gestolen uit de opslag.
Gast 44piet Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Origineel bericht van: Peter38 Origineel bericht van: Apple740 Uit; een ander sat forum. Plannen van CDS om de omzetting van de themazendertransponder naar MPEG4, noodzakelijk om een verdere uitbreiding van met name het Nederlandse HDTV aanbod te kunnen bewerkstelligen, te volbrengen ergens eind 1e kwartaal 2010, lijken te zijn uitgesteld. Onderstaand artikel is te lezen op radio.nlTV Oranje, BravaNL en SchlagerTV zijn blij met de suggestie van het Commissariaat voor de Media om de themakanalen van de publieke omroep (NPO) te ontmantelen en onder te brengen bij ‘Uitzending Gemist’. De eigenaren van deze televisiezenders, de oostelijke mediaondernemers Jur Bron en Gerard Ardesch, strijden al jaren tegen wat zij zien als de ‘tsunami van publieke themakanalen’. Transponder-ruimte?? die steenwijkse kanalen mogen van mij best op de sat .maar dat gevit van die ondernemers is minder leuk ,Want dat het bedrijfsmodel beter is . dan de publieke omroep . dat is nu toch wel een keer duidelijk, NIET DUS , En de verhalen dat ze voor zich zelf zorgen , Alleen als reclame kosten niet belasting aftrekbaar zijn. Want anders betaal je nog als consument , alleen heeft het dan een andere naam en wordt je merk slaaf gemaakt .(onbekende merken laten staan )
Gast dj33333 Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 zou dit einde van canaldigitaal beteken als niet gaan inversteren. groeten dj
Littlesat Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Wie zegt dat het uitgesteld is??? Tja ze gaan weer aan de codering sleutelen om cardshare tegen te gaan. Ben benieuwd hoeveel abonnees dit gaat kosten... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast calculator Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Weet je waarom ik het me haast niet kan voorstellen dat het uitgesteld wordt? Ik verwacht dat binnen een half jaar alle 10 de Nederlandse kanalen in HD op de kabel zitten. Dan kan Canal Digitaal toch niet achterblijven?
Apple740 Geplaatst: 27 november 2009 Auteur Geplaatst: 27 november 2009 Origineel bericht van: Littlesat Wie zegt dat het uitgesteld is??? Een helpdeskmedewerker. Zonder gekkigheid: als ik me de berichten goed herinner zou men in november, deze maand dus, beginnen met omruilen van de decoders. Voor zover bekend heeft echter niemand van de themazender abonnee's al een aanbod gehad. Nou duurt november nog 3 dagen maar dit kan natuurlijk al op uitstel duiden.
Littlesat Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Dat van November was ook al van zo'n helpdeskmedewerker en dan wel via een email. Het enige wat je kunt geloven is een offi persbericht van CDS zelf. Wat mij wel op valt is dat op een artikel van een blad voor digitale televisie wordt gesproken over onderhandelingen van Ziggo en UPC wat betreft Net5HD. In dat artikel staat geen woord over CanalDigitaal... dat levert weer ????? op... kunnen we weer verder speculeren zo lang er geen offi berichten zijn ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Satwatcher Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Omdat het in het artikel dat jij bedoelt gaat over bedrijven die NET5 HD direct zouden kunnen doorgeven. Dat is voor Ziggo en UPC het geval (sterker nog er wordt al intern getest). En bij CanalDigitaal zal men eerst ruimte moeten creeëren om het door te gaan geven. De eerste twee bedrijven hebben dus een actieve houding tijdens de onderhandelingen en van CanalDigitaal kan men eerder zeggen dat men passief aan het onderhandelen is. En wie weet heeft CanalDigitaal wel gelijk dat men niet als eerste het wil doorgeven om zo een beter onderhandelingsresultaat te behalen Satwatcher ---------------------------------------
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen