Sverige Geplaatst: 28 november 2009 Geplaatst: 28 november 2009 Origineel bericht van: Apple740 -CDS gaat dankzij de openstelling de kabel op. (investeert dus geen dubbeltje meer in sat tv). In Scandinavie (Noorwegen en Zweden) is dit al lang zo... Je kan kiezen voor Canaldigital Parabol of Kabel... De kabelversie geeft je zelfs MEER zenders dan de schotel-versie.... vreemd, vreemd.... Zo kan je in Noorwegen (heb het onlangs zelf getest) o.m. de eerste netten van de Deense en Zweedse TV bekijken via het kabelpakket van CD. Via de satelliet kan je niet naar de Zweedse tv kijken als je een Noors abo hebt.... de Deense kanalen zijn voor veel geld apart te abonneren. Nadeel van het kabelnet wat ik zag is dat de kwaliteit erg slecht was (beeldruis)... volgens mensen uit een andere gemeente zou het beeld wel scherp zijn... zij vonden het beter dan satelliet, wat ik me bijna niet kan voorstellen, omdat de sat zenders haarscherp uitgezonden worden in Scandinavie. Dat er niets meer in SAT geinvesteerd zou worden lijkt me sterk... in Scandinavie wordt dit uiteraard nog wel gedaan, maar daar zijn de gebieden met kabel tv uiteraard veel en veel kleiner. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
meijelsat Geplaatst: 28 november 2009 Geplaatst: 28 november 2009 Origineel bericht van: Apple740 Uit; een ander sat forum. Plannen van CDS om de omzetting van de themazendertransponder naar MPEG4, noodzakelijk om een verdere uitbreiding van met name het Nederlandse HDTV aanbod te kunnen bewerkstelligen, te volbrengen ergens eind 1e kwartaal 2010, lijken te zijn uitgesteld. Aldus een medewerker van de klantenservice van CDS die dit telefonisch liet weten naar aanleiding van een vraag van een klant. Overigens niet geheel verrassend, aangezien nog niemand van de 10.000 themazender abonnee's al een aanbod heeft gehad van CDS om over te stappen op een MPEG4 geschikte HDTV decoder. Loopt hiermee de komst van NL1- en 2-HD (en RTL's en SBS'en in HD) op de schotel tegen nog meer vertraging aan? Waarschijnlijk iets te maken afwachten met lancering van ASTRA 3B begin januari 2010. ASTRA 3B heeft 52 ku en 4 ka transponders en hoop dat CDS meer transponders huren........ Groetjes Jan (Meijelsat) Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen