ronaldsl Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Hoi allen, Zal ongetwijfeld wel eens aan de orde zijn geweest, maar ik kan/kon het niet vinden, bovendien is tegenwoordig ook alles zo gemakkelijk gemaakt. (ik kom nog uit de tijd, dat als je een nieuwe image wou, je met een nulmodem kabel aan de gang moest....) Ik heb nu veel hick-ups in mn beeld, tis niet meer om aan te zien. Ligt het nu aan de dish of aan de software. Ik update nu al zeer lang (enige jaren) via het net. Mijn vraag is of het misschien wel weer eens tijd wordt om mn oude laptop met nulmodem kabel te pakken, of kan dit dus net zo goed via LAN ? Graag jullie zeer gewaarde reacties, groet, ronald
boaz Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 ja, geen probleem VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
ronaldsl Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 ok, en is dat net zo goed als via nulmodem ? en hoe dan ? thanxs...
MR_B Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 ja dat kan met dreamup, te vinden bij DMM op de site. Als je BER niet op 0 blijft staan dan zijn er meerdere oorzaken. schotel is niet goed uitgericht en daardoor te weinig regen- sneeuw reserve. schotel installatie is instabiel Er staan bomen in de weg te kleine of kwalitatief slechte schotel. Bekabeling defect, eventueel door huisdieren of oxidatie. Motor defect. (indien aanwezig) LNB defect. Zenderlijst corrupt, zenders in scannen kan helpen Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
duc748 Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 wat zijn de voordelen van een erase image? inplaats van gewoon een nieuwe image over de oude.
MR_B Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Origineel bericht van: duc748 wat zijn de voordelen van een erase image? inplaats van gewoon een nieuwe image over de oude. bij de 7000 is die echt aan te raden, zeker als je images van verschillende makers gebruikt. deze file leegt de flash op achtergebleven software. raar maar waar. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
quattro Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Origineel bericht van: MR_B Als je BER niet op 0 blijft staan dan zijn er meerdere oorzaken. schotel is niet goed uitgericht en daardoor te weinig regen- sneeuw reserve. schotel installatie is instabiel Er staan bomen in de weg te kleine of kwalitatief slechte schotel. Bekabeling defect, eventueel door huisdieren of oxidatie. Motor defect. (indien aanwezig) LNB defect. Zenderlijst corrupt, zenders in scannen kan helpen Of wat bij mij de oplossing was was terug naar een oudere versie van CCCam. 2.1.2 gaf hier veel haperingen, terug naar 2.1.1 verhielp de problemen. VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
duc748 Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 dank je voor de info. is er ook een voor de dreambox 800?? Origineel bericht van: MR_B Origineel bericht van: duc748 wat zijn de voordelen van een erase image? inplaats van gewoon een nieuwe image over de oude. bij de 7000 is die echt aan te raden, zeker als je images van verschillende makers gebruikt. deze file leegt de flash op achtergebleven software. raar maar waar.
hemertje Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 Origineel bericht van: duc748 dank je voor de info. is er ook een voor de dreambox 800?? nee en ook niet nodig DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen