MR_B Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Het komt vaker voor op de E1 modellen 500 en 600 serie dat transponder 12515 en 12343 wegvallen cq.corrupt raken. Heeft dit met de gebruikte PLI te maken of is dit een bug in beide type's ontvangers. Op E2 boxen gebeurt dit nooit. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Littlesat Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Ik heb hier nergens last van. Gebeurt dit misschien na het opnieuw opstarten van de box en was Enigma niet goed afgesloten daarvoor??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
MR_B Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 gebeurt soms spontaan. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
JBnl Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 wat bedoel je met wegvallen ? groeten,JBnl
jeevanhoof Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Heb je een DECT telefoon in de buurt? Anders de verbindingen controleren. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
MR_B Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 Origineel bericht van: JBnl wat bedoel je met wegvallen ? geen beeld meer en BER niet meer op 0. nee geen DECT. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
aardbeì Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 bedoel je dat je heen en weer switched tussen wat kanalen en floeps, ineens werkt het niet meer waarna je opnieuw je settingslijst erin moet proppen of keihard de spanning eraf om ervoor te zorgen dat de settingslijst niet door de ontstane fout overschreven wordt? 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
MR_B Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Geplaatst: 26 november 2009 Origineel bericht van: aardbeì bedoel je dat je heen en weer switched tussen wat kanalen en floeps, ineens werkt het niet meer waarna je opnieuw je settingslijst erin moet proppen of keihard de spanning eraf om ervoor te zorgen dat de settingslijst niet door de ontstane fout overschreven wordt? ja inderdaad. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
ViCcO Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 ik heb dit probleem ook regelmatig. naar een rescan is het probleem weer verholpen. hoe kan het zo zijn dat die transponders elke keer wegvallen. ik heb al een nieuwe switch (diseq) geprobeerd. het is niet alleen bij pli want ik heb het ook bij gemini v4.6 op enigma 2 idd nooit geen last van gehad. het lijkt wel te gebeuren als je te snel zapt (knop inhouden).
aardbeì Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 psies, is ook bij Gemini tip, als je niet steeds opnieuw wilt scannen en het is mis trek dan als je 't aandurft de stekker eruit, dan schrijft ie de foute info niet weg 't lijkt mij dat het gebeurt als je wat sneller aan het zappen bent, mijn vrouw heeft er iig nooit last van, die is wat rustiger zeg maar 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
MR_B Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Geplaatst: 30 november 2009 Het is dus niet img afhankelijk. Hm....... Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast 1664 Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Ik ken de 500 niet, maar herken dit probleem wel van mijn 7020. Daar komt het doordat er in de satellites.xml foute transponderinformatie staat, naast de juiste. Dus transponders op (bijna) dezelfde frequentie maar met een onjuiste FEC of symbolrate. Bij het zappen scant de dreambox de transponder opnieuw, maar hij weet niet welke info correct is.
sat_swat Geplaatst: 1 december 2009 Geplaatst: 1 december 2009 Dit probleem heeft mijn broer ook met zn DM 600,na opnieuw inscannen van zenders probleem een paar dagen verholpen.Zou mooi zijn als hier een oplossing voor is. Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s
eagle Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 hier ook met db600 dagen aan het prutsen geweest ,kom er niet achter wat het is gr eagle
aardbeì Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Origineel bericht van: 1664 Ik ken de 500 niet, maar herken dit probleem wel van mijn 7020. Daar komt het doordat er in de satellites.xml foute transponderinformatie staat, naast de juiste. Dus transponders op (bijna) dezelfde frequentie maar met een onjuiste FEC of symbolrate. Bij het zappen scant de dreambox de transponder opnieuw, maar hij weet niet welke info correct is. Jouw posting zette me aan het denken. Ik had het probleem namelijk in het verleden maar heb het al een tijdje niet meer geconstateerd. Verder nadenken bracht mij de conclusie dat zeer waarschijnlijk voor mij het probleem geruisloos opgelost is toen ik 1/2 jaar geleden de henksat settings ben gaan gebruiken... 't lijkt me de moeite waard voor diegenen die dit probleem hebben die settingslijst eens te proberen of op z'n minst zijn satellites.xml, de satellites.xml die in mijn E1 boxen zit heb ik bijgevoegd voor de test mvrgr satellites.zip 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen