Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik de joske settings.

Nu zie ik in dreambox edit dat je optie KEEP kunt aanvinken.

zou dat een oplossing kunnen zijn ?

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:
Origineel bericht van: aardbeì
Origineel bericht van: 1664
Ik ken de 500 niet, maar herken dit probleem wel van mijn 7020.
Daar komt het doordat er in de satellites.xml foute transponderinformatie staat, naast de juiste. Dus transponders op (bijna) dezelfde frequentie maar met een onjuiste FEC of symbolrate. Bij het zappen scant de dreambox de transponder opnieuw, maar hij weet niet welke info correct is.

Jouw posting zette me aan het denken.
Ik had het probleem namelijk in het verleden maar heb het al een tijdje niet meer geconstateerd.
Verder nadenken bracht mij de conclusie dat zeer waarschijnlijk voor mij het probleem geruisloos opgelost is toen ik 1/2 jaar geleden de henksat settings ben gaan gebruiken...

't lijkt me de moeite waard voor diegenen die dit probleem hebben die settingslijst eens te proberen of op z'n minst zijn satellites.xml, de satellites.xml die in mijn E1 boxen zit heb ik bijgevoegd voor de test

mvrgr

Ik heb beide xml. eens vergeleken van joske en henksat.
dit is een regel uit henksat
<transponder frequency="12515000" symbol_rate="22000000" polarization="0" fec_inner="0" system="0" modulation="1"/>

en dit eentje van joske
<transponder frequency="12515250" symbol_rate="22000000" polarization="0" fec_inner="4"/>

zoals je kunt zien mis ik in joske system en modulation.

zou dat het probleem kunnen veroorzaken?

Geplaatst:
Origineel bericht van: MR_B
Origineel bericht van: aardbeì
Origineel bericht van: 1664
Ik ken de 500 niet, maar herken dit probleem wel van mijn 7020.
Daar komt het doordat er in de satellites.xml foute transponderinformatie staat, naast de juiste. Dus transponders op (bijna) dezelfde frequentie maar met een onjuiste FEC of symbolrate. Bij het zappen scant de dreambox de transponder opnieuw, maar hij weet niet welke info correct is.

Jouw posting zette me aan het denken.
Ik had het probleem namelijk in het verleden maar heb het al een tijdje niet meer geconstateerd.
Verder nadenken bracht mij de conclusie dat zeer waarschijnlijk voor mij het probleem geruisloos opgelost is toen ik 1/2 jaar geleden de henksat settings ben gaan gebruiken...

't lijkt me de moeite waard voor diegenen die dit probleem hebben die settingslijst eens te proberen of op z'n minst zijn satellites.xml, de satellites.xml die in mijn E1 boxen zit heb ik bijgevoegd voor de test

mvrgr

Ik heb beide xml. eens vergeleken van joske en henksat.
dit is een regel uit henksat
<transponder frequency="12515000" symbol_rate="22000000" polarization="0" fec_inner="0" system="0" modulation="1"/>

en dit eentje van joske
<transponder frequency="12515250" symbol_rate="22000000" polarization="0" fec_inner="4"/>

zoals je kunt zien mis ik in joske system en modulation.

zou dat het probleem kunnen veroorzaken?

naar wat 1664 beschrijft zou dat best wel eens kunnen, 't is ook 1 van de transponders waar je je probleem op hebt he geloof ik?
gewoon proberen dus, kost niks en je sloopt er ook niks mee wink

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Heb het hier al een paar keer beschreven.

Met handmatige scan de weggevallen zender met 5 Mhz verhogen en dan is ie er weer. Raar maar waar.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bats
Heb het hier al een paar keer beschreven.
Met handmatige scan de weggevallen zender met 5 Mhz verhogen en dan is ie er weer. Raar maar waar.

Dat is mischien wel zo maar ik heb op mijn Dreambox 800 de settings van henksat en mn broer op zn DM 600.
Bij mij werkt het goed en bij hem vallen om de zoveel dagen een x aantal zenders weg.Dan zou je haast zeggen dat de dreambox 600 niet goed is.

Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s

Geplaatst:
Origineel bericht van: MR_B
Het komt vaker voor op de E1 modellen 500 en 600 serie dat transponder 12515 en 12343 wegvallen cq.corrupt raken.

Heeft dit met de gebruikte PLI te maken of is dit een bug in beide type's ontvangers.

Op E2 boxen gebeurt dit nooit.

Ik zelf denk de oorzaak gevonden te hebben in de duolnb.

laat hier weten of jij ook een duolnb hebt en dezelfde klacht.

Geplaatst:

Heb idd een duo LNB met op de andere een SFT2000E die

dan ook storing geeft.

Met PLI loopt het odd vast en kan de image er opnieuw inzetten.

Probeer ook eens de zender opnieuw te scannen en dan 5 Mhz hoger.

Ben benieuwd?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen