Ga naar inhoud


kraken van eiken stoelen


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een eiken eettafel met eiken stoelen. Ik heb deze meubels nu ongeveer een maand in huis staan. Nu heb ik bij 2 van de 4 stoelen dat deze kraken als het zitvlak belast wordt. Bij de andere 2 stoelen is dit probleem niet. Wie heeft hier een verklaring voor? Zou het hout van de 2 krakende stoelen nog niet uitgewerkt zijn? Ik moet er wel bij vermelden dat ik op de twee "goede" stoelen zelden/nooit zit.

 

Heeft het zin om terug te gaan naar de winkel of is dit gewoon een "bijwerking" van eiken meubels en moet ik gewoon geduld hebben?

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou dat klinkt niet goed of de zitting krakt die zit vast geschroefd op het vreem daar kun je wel een stukje binnen band van de fiets tussen doen of de houtverbindingen zijn niet goed verlijmt als dat zo is dan moeten ze terug

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

begin met

ik heb geen meubelmakers- gezel of meesterbrief, maar nieuwe stoelen, mogen niet kraken.

moet er wel nog bij vermeld worden, dat ik jaren beuken meubels heb gebouwd, iedereen kent ze van Gerrit Rietveld

 

en ik heb ook al heel wat jaren bij vrienden familie en bekenden op dergelijke eiken stoelen gezeten

 

als je tijdens assemblage de relatieve vochtigheid van voor meubel geschikt eiken (3%) overschrijdt is er na verder uitdrogen werking in de houtverbindingen te constateren...

het kraken van hout op hout

 

er zijn tegenwoordig gegarandeerd veel meubelmanufacturen die hout inkopen uit ongecontroleerde voorraden en zelf hun werkplaats slecht hebben geoutilleerd... dus het is bekend dat het hout te nat (relatieve vochtigheid) al wordt verwerkt

 

ik zou de firma om tekst en uitleg vragen en hun direct daarna voorstellen het ommegaand op te lossen.

 

degene die zelf met lapmiddelen een eiken stoel die 50 jaar meekan gaat bewerken is het zelf schuld

 

degene die de tekst en uitleg geloofd van een firma die dit verkoopt is het overigens ook zelf schuld

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

 

We zijn nu inmiddels 2 maanden verder en de stoelen kraken niet meer.

 

Ik denk dat het probleem werd veroorzaakt door een verandering in temperatuur en/of vochtigheid

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...