thierry Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Origineel bericht van: MiLo Heb me laten vertellen dat je een persoonlijke vete tegen de Dreambox hebt. Werk jij bij CD of Nagra ofzo? (retorische vraag). heb ik ook gehoord,kwestie van niet op reageren dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver telenet abbo
satfanatic Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 .... maar ook eigen constatering. Heb hier 'n Dreambox 8000 HD en 'n Clarke Tech 5000 HD-C aan 'n Panasonic Plasma scherm gehad. * Clarke Tech HD beeld superscherp. * Dreambox HD beeld om te janken. .... en niks geen vete's ! gr. Satfanatic. vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6, 1x DM 7020HD OE 2.0,
Happy2000 Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Lekker duidelijk, en wat was er om te janken? VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
satfanatic Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 DE BEELDSCHERPTE ! ga 't hierbij laten, heb hier geen zin in, is ook niet meer in m'n eigen belang, ik kijk nu weer MOOI verder met de Clarke Tech 5000! En z'n opvolger gaat de CT 6600 HD worden ! Zo hou ik tenminste nog wat tijd over om TV te kijken ! gr. Satfanatic. vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6, 1x DM 7020HD OE 2.0,
Gast MiLo Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Origineel bericht van: satfanatic ...ga 't hierbij laten... Mooi zo.
Gast Jeroensky Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 @satfanatic: Je bent niet Dreambox waardig. (Ontvangstapparatuur: babyfoon ). En... ...hebt natuurlijk volledig ongelijk . Optie: -Klik op username satfanatic; -Klik Bekijk profiel; -Klik Negeer dit lid. -Done. *** Je negeert dit lid ***
satfanatic Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 @ Jeroensky: Gaan we nu beledigen ? Dream on ..... gr. Satfanatic. P.S. Die "negeer-functie" werkt inderdaad perfect. vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6, 1x DM 7020HD OE 2.0,
Tonskidutch Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 ik weet natuurlijk niet of 21666 leden hier op sat4all mij allemaal negeren dus misschien schrijf ik voor mezelf maar als er al een erg subjectieve vraag gesteld wordt (hetgeen ook een keer mag) en men dus ook naar mede subjectieve meningen vraagt is er niets mis met kritiek geven indien men vergelijkingsmateriaal meent te hebben dat was zo en dat blijft zo dat zelfde geld voor enkele andere stokpaardjes onder de berichten die meningen te weeg brengen die je beter negeert: plasma of LCD DVB-S of DVB-C betaald kijken of graaien en ga maar door dus on topic er zijn weldegelijk verschillen te constateren ik flash al 7 jaar images en mag dat met bril1 en bril2 op de neus rustig schrijven (hoe subjectief anderen dat ook vinden). ciao A Forest The Cure
abrahamsat Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Internationaal gezien, staat de dreambox 8000 hd hoog in de top van hd ontvangers.ook wat beeldkwaliteit betreft,zelfs bij de duitsers staat hij wat gelieftheid [beliebtheid], no 1 .en dan moet je ook even bedenken dat er meer als 3000 HD sattuners op de duitse markt zijn! dat geeft te denken!
Tonskidutch Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 dat weten we allemaal (tenminste die gegevens ken ik en hopelijk anderen ook) het ging echter om het image, je kunt ook dos6.1 op je PC draaien er wordt te veel te vaak uit de "repositories" van de ontwikkelaars geknipt en geplakt en dus gereleased voor er ook maar een beeldtest aan ten grondslag ligt. ciao A Forest The Cure
rommelaar Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Ik heb nu sinds kort een dm 800 en moet zeggen dat ik zowel over de beeld kwaliteit als over de stabiliteit zeer tevreden ben. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Tonskidutch Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 daar ben ik heel blij over dat je het een mooie receiver met beeldkwaliteit vindt je hoeft mij echter ook niet te overtuigen (laat ik dat nogmaals voorop stellen) het ging over verschillen die in diverse images waarneembaar zijn. ciao A Forest The Cure
Erik Slagter Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch er wordt te veel te vaak uit de "repositories" van de ontwikkelaars geknipt en geplakt en dus gereleased voor er ook maar een beeldtest aan ten grondslag ligt. ciao Laten ze eerst maar eens specificeren wat ze precies onder beeldkwaliteit verstaan. Als je netjes je digitale TV digitaal aansluit op je dreambox (HDMI of DVI, dat boeit me niet), blijft er niet zo heel veel over waar verschil in beeldkwaliteit in zou kunnen bestaan. Klachten over de deinterlacer kunnen inderdaad gegrond zijn, het is heel lastig (in feite onmogelijk) om een perfecte de-interlacer te maken en de verschillende versies van de drivers voor de chipset hebben dan ook meer en minder geslaagde pogingen om de deinterlacer te verbeteren. Daar kun je dus inderdaad verschil in zien. Ook het schalen van SD-uitzendingen kan wat verschil in zitten. Maar dan denk ik dus: als je zo hoog opgeeft over beeldkwaliteit, waarom ga je dan SD kijken? Als je netjes alle regelaars van je dreambox op "0" hebt staan en je vergelijkt ACTUELE images met redelijke recente drivers, dan zou je dus echt geen verschil mogen zien. Als je dan wel verschil ziet, heb je iets aan je ogen (of wat er achter zit). Mensen (in het algemeen) vinden ook vaak "digitaal" beeld tegenvallen (met name bij SD uitzendingen) omdat men verslaafd is geraakt aan allerlei beeld-"verbeteraars" die gebruikelijk zijn bij analoog beeld. Ik lees ook nog wel eens van mensen die hun ontvanger met DVI/HDMI-uitgang met een scart kabel of met component-video aansluiten op hun TV die ook een DVI/HDMI ingang heeft, daar zijn toch gewoon geen worden voor? DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
jooroe Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Toen ik mijn DM800 aanzette viel het me in eerste instantie ook tegen, maar na wat googlen ontdekte ik dat het vooral in de upscaling zit die de (in dit geval DM800) niet zo netjes doet. Ik heb in autoresolution de box zo ingesteld dat hij niets meer upscaled. Zo laat ik de upscaling over aan mijn Panasonic plasma. Die doet dat een stuk netter. Sindsdien prima beeld. Vu+ Ultimo - Open Pli Vu+ Duo - Open Pli Viosat G4 2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB
Pedro4 Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Ik heb het allemaal gelezen en ik ben een leek op dit gebeuren. Ik heb de DM8000 en ben uitermate tevreden. Ik heb geen vergelijksmateriaal. Ik moet wel zeggen dat ik eerst PLI/Jade erop had staan en sinds gisteren Openpli. Ik moet eerlijk zeggen dat het nu lijkt of de kwaliteit wel minder is. Ik heb de autoresolution gedownload en volgens deze site ingesteld zoals het hoort. Is Milo een andere als Openpli ? Of maakt dit niks uit in beeldkwaliteit? Heeft iemand nog tips voor deze leek? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen