Ga naar inhoud


Welke CI-module in Samsung 2033HD


EL PIÑO

Aanbevolen berichten

Mijn zus heeft een Samsung 2033HD televisie gekocht. In dat toestel zit een DVB-C tuner en een CI-slot ingebouwd, ze wil die ook graag gaan gebruiken met haar Ziggo abonnement maar ik ben niet zeker welke CI-module ik haar moet aanraden.

 

Van wat ik begrijp van de Ziggo site (en al vermoedde) heeft het apparaat geen ondersteuning voor CI+. Maar wat dan? Kan ze een gewone Irdeto CAM kopen of gaat dat niet werken en moet ze aan de (veel duurdere) Alphacrypt CAM?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: EL PIÑO
Mijn zus heeft een Samsung 2033HD televisie gekocht. In dat toestel zit een DVB-C tuner en een CI-slot ingebouwd, ze wil die ook graag gaan gebruiken met haar Ziggo abonnement maar ik ben niet zeker welke CI-module ik haar moet aanraden.

Van wat ik begrijp van de Ziggo site (en al vermoedde) heeft het apparaat geen ondersteuning voor CI+. Maar wat dan? Kan ze een gewone Irdeto CAM kopen of gaat dat niet werken en moet ze aan de (veel duurdere) Alphacrypt CAM?


Alphacrypt Classic is your friend. Wat duurder maar het werkt (voorlopig nog).

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de informatie. Die CAMs zijn inderdaad nogal aan de prijs (meer dan twee keer zo duur als een standaard CAM).

 

En inderdaad maar de vraag hoe lang het blijft werken (al las ik eerder wel dat Ziggo het voorlopig niet zal blokkeren).

 

Ik denk dat ze dan beter voor iets meer een losse ontvanger kan kopen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Dank voor de informatie. Die CAMs zijn inderdaad nogal aan de prijs (meer dan twee keer zo duur als een standaard CAM).

En inderdaad maar de vraag hoe lang het blijft werken (al las ik eerder wel dat Ziggo het voorlopig niet zal blokkeren).

Ik denk dat ze dan beter voor iets meer een losse ontvanger kan kopen.


Een losse decoder (humax 5000 of 5050 (pvr)) is een prima oplossing. Welliswaar kunnen ze een Alphacrypt niet zomaar blokkeren (door een druk op een knop) zonder meer ellende over hun heen te moeten krijgen dan ze nu al hebben.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf drie losse ontvangers (één voor satelliet, één voor Ziggo en één voor DVB-T) dus dat het prima werkt weet ik wel maar mooi is het niet. Voor mij is het nog hobby maar het is een beetje jammer dat als je een tv met ingebouwde ontvanger koopt, je die blijkbaar niet kan gebruiken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de introductie van CI+ CAM's en apparatuur met CI+ sloten waarin de AlphaCrypt Classic CAM van Ziggo niet mag werken worden er tegenwoordig regelmatig tweedehands AlphaCrypt Classic CAM's voor een leuk prijsje aangeboden. Je hebt dan uiteraard nog steeds geen garantie dat die AlphaCrypt Classic CAM blijft werken, maar je hebt er dan tenminste niet de hoofdprijs voor betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...