Gast DreamSat06 Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Een kennis van me woont erg achteraf en heeft bij de KPN een abbo bij KPN Mobiel Internet d.m.v. een USB Dongle in zijn Laptop. Nu wil hij zijn laptop blijven gebruiken en tegelijk met de DM800 contact met het Internet hebben. Vraag: Is dit mogelijk en hoe moeten we dit dan regelen? Indien dit niet gaat is het dan mogelijk om alleen de DM800 contact met het Internet via deze Dongle te laten hebben? Indien alleen dit kan , dan moet hij maar wisselen tussen zijn laptop en de DM800. Ik heb geen flauw idee hoe dit op te lossen. Alle hulp is welkom. Groet
Obi Wan Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Dan moet je naar zoiets kijken en dan je dm800 aansluiten op de linksys via een kabeltje (beste) of wireless. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
freaky Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 ja dat zou inderdaad kunnen maar je kunt ook routers krijgen van Draytec (DrayTek Vigor 2200USB USB-breedband router (V2200-USB) Kost 50 € waar je een dongle in kunt steken. Dit zal waarschijnlijk goedkoper zijn als bovenstaande linksys ....maar dat is wel een hele mooie router. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
woodytwo Geplaatst: 28 november 2009 Geplaatst: 28 november 2009 Hoi , er hoeft helemaal niets aangeschaft te worden, hoogstens een utp crosskabel. de dm800 kan gewoon via de crosskabel met de laptop zijn ethernet kaart verbonden worden, vervolgens kan de internet verbinding van de dongle over deze netwerk kaart geshared worden naar het lan, in dit geval dus alleen de DM800. Als je hier de Netwerkwizard van windhoos op loslaat, hoef je nauwlijks na te denken, deze geeft zelf al de mogenlijke logische opties. Daarna handmatig netwerk instellingen van de DM800 juist in stellen en het functioneerd. Je kunt zelfs nog portmappings naar de DM maken mocht je willen. Grtz dawood
Gast DreamSat06 Geplaatst: 28 november 2009 Geplaatst: 28 november 2009 Origineel bericht van: woodytwo Hoi , er hoeft helemaal niets aangeschaft te worden, hoogstens een utp crosskabel. de dm800 kan gewoon via de crosskabel met de laptop zijn ethernet kaart verbonden worden, vervolgens kan de internet verbinding van de dongle over deze netwerk kaart geshared worden naar het lan, in dit geval dus alleen de DM800. Als je hier de Netwerkwizard van windhoos op loslaat, hoef je nauwlijks na te denken, deze geeft zelf al de mogenlijke logische opties. Daarna handmatig netwerk instellingen van de DM800 juist in stellen en het functioneerd. Je kunt zelfs nog portmappings naar de DM maken mocht je willen. Grtz dawood Dit zou een oplossing kunnen zijn. Bedankt. Het enige nadeel wat hij dan heeft is dat de Laptop aan moet blijven. - Vraag: Blijft dit ook werken indien ik de deksel dan dichtdoe en de laptop na enige tijd in de slaapstand valt en de HDD in de laptopzich uitschakeld?
Vmax145 Geplaatst: 28 november 2009 Geplaatst: 28 november 2009 volgens mij wil jij iets anders dan wat jij vraagt en dat mag niet gr.Vmax Toshiba 42WL67Z lcd ,DM800 openPLI ,DM500+ openPLI, kaart huh waarvoor?, Archsat DJ70 x 7 lnb's x Vantage 8-1
woodytwo Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Dat is gewoon een questie van powerinstellingen op de laptop , die kun je zo instellen dat al het noodzakelijke blijft draaien, ook als je hem dichtklapt. groet
Avalon Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Origineel bericht van: Vmax145 volgens mij wil jij iets anders dan wat jij vraagt en dat mag niet En wat mag dan niet ? Box aansluiten op het internet voor shoutcast internetradio en het ophalen van plugins mag gewoon worden besproken hier. UMTS routertje pakken kan je al kopen voor 40 euro en je kan het direct naar andere PC's laten sturen. Mazlzlz Avalon
Gast DreamSat06 Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Hartelijk dank, jullie hebben me weer op het goede spoor gezet. Hij was een minder voorstander van een aansluiting op zijn laptop. Als hij van huis gaat kan er niet meer gekeken worden. Ik neem immers aan dat de Dongle niets doet op de USB ingang van de Dm800. Hij gaat komend weekend er op uit om 3 G Hij heeft KPN dongle: Model:MF628 -HSDPA USB MODEM -7,2 Mbps Met microSD slot en opslagmedium tot 4GB opslagcapaciteit. Geschikt voor. - HSDAP snelheid tot 7,2 Mbps -UMTS '" 384 kbps -EDGE "" 236 kbps -GPRS '' 52 kbps Afhankelijk van netwerk ondersteuning. Na wat google kwam ik erachter dat deze KPN dongle type MF628 van de fabrikant "ZTE" Type Ik heb gegoogled onder de termen: "3G Mobile Broadband Wireless G WiFi Router" of "UMTS-HSDPA-EDGE-GPRS router" en onder "3G USB routers". Ik heb de volgende mogelijke geschikte "3G routers" geselecteerd. Hij gaat het komend wekend er op uit om te informeren of deze samenwerken met de MF628 en eventueel er een te kopen / bestellen. DOVADO USB Mobile Broadband Router (UMR) OPT90040 waarin staat: Compatible met MF628 Huawei D100 3G Router verder evt nog ?: Netgear MBR624GU Level One WBR-3800 Edimax 3G-6200n Asus WL-500gP Huawei D100 3G Router Linksys WRT54G3GV2-VF wireless 54 Mbps umts 3G router Daarna gaan we testen. Ik houd jullie op de hoogte hoe het verder gaat. Allemaal bedankt
JoeC Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Je kunt ook de Option Globesurfer III overwegen. SIM kaart erin en draaien maar. Ik heb m gratis gekregen bij een 2 jarig UMTS abonnement. Je kunt deze ook gebruiken achter een ADSL/kabel aansluiting. Als die dan wegvalt schakelt ie (met de juiste instellingen) automatisch over naar UMTS.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen