Funfreak Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Ik zou graag eens willen weten, wat SNR, AGC en BER inhouden en hoe de optimale waarden het best kunnen zijn. En wat is het kantelpunt, waarop geen ontvangst meer mogelijk is? Ik neem aan, dat SNR de signaalsterkte is. Alvast dank voor de uitleg.
iemand Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 even eenvoudig uitgelegd.... SignalNoiseRatio = signaalsterkte AutomatigGainControl = automatische volume/sterkte-regeling Bit Error Rate = fout ontvangen bitjes v/d stream Tja foutjes wil je niet; dus BER moet 0 zijn. Meestal staat de schotel dan net niet lekker afgesteld Als de AGC maximaal is, is of de tranponder v/d satelliet zwak of je hebt een wat kleinere schotel. Maar zolang je geen BER hebt is er niets aan de hand. gr. Erik
Funfreak Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Geplaatst: 29 november 2009 Op 1 LNB vliegt de AGC van 0-90 heen en weer. SNR is maar 50%, dat is mogelijk te weinig (zo'n 5 db). Zou deze LNB defect zijn of niet goed uitgericht? Op andere LNB's heb ik 0 AGC, terwijl SNR 12-13db is. Is dat goed? (Heb er gewoon ontvangst op)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen