Ga naar inhoud

[DM7025+] Is er een plugin waar je een opname uit een andere tuner kan downloaden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vraag me al langer af, of er niet een plugin is, waar je uit een andere tuner de opname lijst kunt bekijken en vervolgens middels een knop de opname kunt downloaden. Het gebeurd wel eens, dat ik iets ben vergeten op te nemen en dat mijn vader em bijvoorbeeld wel opgenomen heeft. Ik download dan nu via de webinterface de opname rechtstreeks mijn tuner is.

Het lastige is dan wel, omdat het natuurlijk niet snel is, dat de pc een hele tijd aan moet blijven staan. Is er niet zoiets als een partnerbox plugin, die dan niet de stream van een locale tuner weergeeft, maar de opname`s van een andere tuner via internet download ?

Geplaatst:

Ja, dat begrijp ik wel, als de tuners allemaal in het zelfde netwerk hangen. Ik woon alleen al jaren niet meer bij mijn vader smile Zoals ik al schreef, wil ik via internet de film uit de 2e tuner downloaden.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ptje
Ja, dat begrijp ik wel, als de tuners allemaal in het zelfde netwerk hangen. Ik woon alleen al jaren niet meer bij mijn vader smile Zoals ik al schreef, wil ik via internet de film uit de 2e tuner downloaden.

Dan zou je een VPN verbinding op kunnen zetten tussen de twee lokaties.
De dream zelf open zetten naar het internet is een slecht idee, maar via een VPN verbinding moet het goed kunnen.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

De tuners aan het internet hangen en bij beide een firewall erin, is geen probleem. Dat kun je prima beveiligen met de firewall.

Afspelen via internet met mediaplayer is geen optie. Mediaplayer cached een stukje voor hij begint te spelen. Via internet de film is dan geen optie, dit omdat heel de film dan ivm de upload beperking, gecached moet worden.

Een uitgebreide variant op partnerbox zie ik wel als een optie. Ipv. van de timerlist, haal je dan de movielist op van de externe tuner. Dan zoek je uit wat te kort komt en download dit dan naar je eigen ontvanger.

Dit zelfde doe ik nu ook via de webinterface van de externe tuner en download de film naar mijn eigen hd. Ik zoek alleen een oplossing via de dream zelf, zoadat de pc niet de hele nacht aanhoeft.

Geplaatst:

Gewoon "scp" gebruiken, en de ssh tussen de twee dreamboxen opzetten. Gebruik gewoon deze handleiding op allebei de boxen, en kopieer de 'private' sleutels naar de /home/root/.ssh directory, dan hoef je ook geen wachtwoorden te tikken en is het allemaal waterdicht.

Om pa's film naar jouw dreambox te halen:

scp root@papas.ip.adres:/hdd/movie/film.* /hdd/movie/

ssh:

http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=dropbear

Geplaatst:

Hallo Milo,

Als ik het een beetje snap, gaat die regel heel de inhoud van de map /hdd/movie over naar de map /hdd/movie/ op mijn eigen ontvanger. vul ik /hdd/movie/superman.* in, dan krijg ik alle files die beginnen met superman, dus de film.

Ik denk dat ik dat ook wel zou kunnen maken met het wget commando. Wat ik zoek is een plugin ofzo, die ipv de timerlist van de partnerbox, de movielist ophaalt.

Dan zie je de opnames van de partnerbox en zou het mogelijk moeten kunnen zijn, daar een opname aan te kiezen en vervolgens naar de lokale dream te downloaden.

Door het verschijnen van diverse hele leuke plugins, sla ik misschien op hol, maar het leek me mogelijk en heel prakties.

Geplaatst:

ik hoop wel dat jij en je vader een vlotte internet verbinding hebben,... anders kan het zomaar voorkomen dat je 1dag moet wachten voor dat de film binnen hebt wink

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Geplaatst:

Ja, dat ben ik me wel bewust. Ik download nu ook wel eens een film via de webinterface naar mijn tuner. Dat is niet snel, maar als het gewoon via een plugin onderhuids in de tuner kan gebeuren is dat toch ook niet erg.

En met de uitrol van glasvezel zal zo`n plugin alleen nog maar meer vruchtbaar zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen