Ga naar inhoud

[DM7025+] Best keuze voor dm7025+ en te kiezen LNB's en Diseq switch

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Allemaal,

Ik wou graag het volgende met jullie delen en hoor graag jullie ervaring aangaande het volgende;

De afgelopen weken heb ik een paar DM7025+ ontvangers geplaatst, allemaal samen met visiosat schotels, triax switches en Inverto LNB's (single en dual uitvoeringen).

Tot mijn grote verbasing kreeg ik de maximale signaalsterkte niet boven de 78% icm de DM7025+.

Wanneer ik echter een DM600 of een ouwe Strong op deze combinaties aansloot, schoot de signaal sterkte direct naar zo'n 95%.

Wat me ook opviel is dat de DM7025+ tijdens het wat sneller zappen regelmatig met de bekende tandwieletjes op het scherm kwam.

Zelf heb ik al wat langer een zelfde set te staan, maar dan met ALPS twin LNB's. Ben dus terug gegaan naar de winkel en heb de LNB's en de diseq switch vervangen voor ALPS LNB's en Spaum switches. Gevolg? Een dikke 95% ontvangst op beide installaties of terwijl probleem opgelost.

Hierbij wil ik nog opmerken dat de boxen bijde zijn voorzien van het laatste PLI image en het type tunerkaart ALPS BSBE1 C01A/D01A zijn. (zelf heb ik NSNE1 702A Kaarten)

Welke kaart je er ook in hebt, voor bovenstaande is het resultaat gelijk.

Verder wil ik nog melden dat één van de opstellingen is opgebouwd op basis van single ALPS lnb's, de andere (en ook die van mij thuis) op basis van twin LNB's.

De gebruikte kabel is high quality Edison kabel.

Tenslotte loste de Spaum switchs nagenoeg alle problemen wat betreft het zappen op.

Kort samengevat, de DM7025+ icm met Spaum en ALPS LNB's is een perfecte combinatie.

Ik hoop met deze informatie anderen te kunnen helpen.

Verder ben ik erg benieuwd of er meer mensen tegen dit probleem zijn aangelopen?

Marcel

Cable rules, only for fools...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen