Psychosammie Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Weet iemand hoe dat moet? Ik denk dan met name aan het water uit de leidingen blazen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Fatfreddy Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Ik heb mijn beregeningsinstallatie nog nooit af getapt en al jaren geen problemen. Wat ik wel doe is de pomp loskoppelen leeg laten lopen en in de schuur opbergen. Als je wel al het water er uit wilt laten lopen (de leidingen dan ) zou je op het laagste punt een aftapkraantje moeten plaatsen en deze openzetten.
Psychosammie Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Geplaatst: 30 november 2009 De pomp staat in een verwarmde garage. Dus dat is geen probleem. De leidingen lopen door de hele tuin dus aftapkraantjes zijn geen optie. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
D.Quijote Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Je hebt van die kleine compressors die op 12 volt werken om een autoband of luchtbed op te blazen, kan je die niet aansluiten op je leidingen ??? Dan blaast die ze vanzelf leeg, zolang de andere kant van de leiding maar open is. Salu2,D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Ou-Tannu Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 wij doen de waterleiding naar t tuinschuurtje gewoon drukloos maken en zorgen dat aan beide kanten de druk weg kan.. oftewel de kraan in de tuin staat geheel open, en het aftapkraantje in de meterkast ook Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Moderator ceesv Geplaatst: 30 november 2009 Moderator Geplaatst: 30 november 2009 Is de installatie uitgevoerd in kunststof slang? Dan kan er niet veel gebeuren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
GreenPolo Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Origineel bericht van: ceesv Is de installatie uitgevoerd in kunststof slang? Dan kan er niet veel gebeuren. Deze zuigslang is bij mij vorig jaar juist kapot gevroren. Mijn pvc zuigbuis laat ik dit jaar dus ook helemaal leeglopen, zodat er boven het grondwater peil geen water meer staat. Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!! Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2
TangoBravo Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Wij hebben de pomp in een put staan, onverwarmd. Dus koppelen we de pomp af, en laten de pomp zelf leeglopen, en vervolgens zetten we een compressor (geen 12 volt dingetje, maar een flinke 220 volt compressor) op alle leidingen en blazen daarmee het water zoveel mogelijk uit de leidingen. Het water wat eventueel als rest in de leidingen blijft staan kan niet zo kwaad, is onze ervaring. We hebben het ook een keer niet gedaan. Dat was een dure grap… T B
Ou-Tannu Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 kapot vriezen tja.. als de druk niet weg kan dan klapt t wel ja kan de druk ( die het ijs maakt ) opgevangen worden dan is er weinig aan het handje Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Con Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Origineel bericht van: GreenPolo Origineel bericht van: ceesv Is de installatie uitgevoerd in kunststof slang? Dan kan er niet veel gebeuren. Deze zuigslang is bij mij vorig jaar juist kapot gevroren. Mijn pvc zuigbuis laat ik dit jaar dus ook helemaal leeglopen, zodat er boven het grondwater peil geen water meer staat. De zuigslang is en blijft een kritisch punt, deze leiding blijft door de voetklep in de puls vol met water staan en dus een eerste hands bedreiging voor mr vorst. (die krijg je ook niet drukloos). HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Psychosammie Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Geplaatst: 1 december 2009 Wat voor leidingen er in de grond zitten en hoe diep dat weet ik niet. Lag er allemaal al toe ik vorig jaar dit huis kocht. Ik laat wel even de tuinman komen die ook altijd bij de vorige bewoners langskwam. Dan kan ik de kunst even afkijken. Stuk laten vriezen moet ik niet aan denken want het is een uitgebreide installatie die zowel voor als achter sproeit. De leidingen kunnen dus overal lopen. Ook onder mijn parkeerplaatsen naast het huis. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
POLAKS Geplaatst: 1 december 2009 Geplaatst: 1 december 2009 Al het water tot zo'n 40 cm diep moet gewoon uit de leiding. Als de beregening goed is aangelegd, 80 cm of dieper, is dat niet een probleem. Waarschijlijk is er wel ergens de mogelijkheid, met wat graven, om het water af te laten. Meestal zit aan het einde van de hoofdleiding wel een schroefdop die eraf kan.
bmw rijder Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Origineel bericht van: Con De zuigslang is en blijft een kritisch punt, deze leiding blijft door de voetklep in de puls vol met water staan en dus een eerste hands bedreiging voor mr vorst. (die krijg je ook niet drukloos). HG CC Zou je dan in de puls niet antievries kunnen gieten bij het water, zodat deze iig niet kapot vriest? Groeten van Martin.
paardengek Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Dat lijkt me ongewenst. Dan heb je tijdens het toekomstig gebruik nog steeds gif in het water. Dat vinden de plantjes echt niet leuk. Gewoon zorgen dat er boven de 50 cm in de grond geen water staat. Problem solved. Wanneer de vorst dieper gaat dan 50 cm in de grond, dan hebben we het klimaat van de noordpool hier. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen