Ga naar inhoud

Vandaag is NET5 HD begonnen met uitzenden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Volgens mij is er wel zeker een verband tussen Net 5 HD en Canaldigitaal.
Namelijk het ontbreken van Net 5 HD bij Canaldigitaal.
En daardoor is een opmerking daarover in dit topic zeer zeker op zijn plaats.

Alsof Net5 HD overal te krijgen is behalve bij CDS.
(Nog even los van het feit, dat we niet eens weten wat de zender allemaal voor moois gaat brengen. frown )

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Op dit moment is van de nederlandse publieke omroepen Nederland 3 HD de enige zender die door Canaldigitaal wordt doorgegeven!

En daarmee staat Canaldigitaal helemaal achteraan in de rij van aanbieders.

Ik leen even de tekst van Littlesat:

Het "rijkste" aanbod van digitale en HD kanalen

Uitgezonderd Ned1HD, Ned2HD, RTL4,5,7,8HD, Net5HD, Canvas/KetNetHD, Film1HD en Sport1HD.

En wat betreft het moois wat Net 5 HD gaat aanbieden...

Over smaak valt niet te twisten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k

Dan zou ik dit item eerder verwachten in het "Nieuws" of eigenlijk in het meest geeigende forum nl het DVB-C forum. whistle
Zoals jij het nu brengt zou je alles wel kunnen onderbrengen in "de rokende soldeerbout" forum.

Sjaak, ik ga ervan uit, dat een Moderator zich dan meldt en adiviserend of corrigerend optreedt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

=En wat betreft het moois wat Net 5 HD gaat aanbieden...
Over smaak valt niet te twisten.

Dat klopt natuurlijk. Maar over welke smaak hebben we het nu? Ik kan me er nog niet veel bij voorstellen.

Er wordt steeds geklaagd dat bepaalde HD-zenders nog niet door CDS worden aangeboden, maar doet de programmering dan niet ter zake?

Ondertussen heb ik BBC-HD, Een-HD, Arte-HD, Servus-HD, Eurosport-HD, ITV-HD, en zijn de Duitse Festival-HD,
ARD-HD en ZDF-HD in aantocht. Zeker, de meeste ervan gaan buiten CDS om, maar so what? Kwaliteitszenders stuk voor stuk, en waarom zou ik nou juist zitten te springen om zenders die ik nou net niet heb, zoals Net5-HD? (Wacht maar tot wie die eenmaal wel hebben, dan vallen wellicht de kijkcijfers toch weer tegen.)

En daarnaast: beeldkwaliteit van menige SD-zender (na upscaling) is eveneens de moeite waard. Keuze zat.

En geduld heb ik ook wel. Het hoeft niet allemaal voor de kerst on-air.. eek

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Ik zat net naar de wereld draait door op Ned3HD te kijken, een programma wat in SD kwaliteit wordt uitgezonden.

Echter...

Tijdens het onderwerp "Boer zoekt vrouw" werden er uit dat programma een paar fragmenten in HD kwaliteit uitgezonden.

Een verschil in beleving als tussen dag en nacht.

En dat maakt zelfs een uur per dag HD op zo´n zender het doorgeven in HD dubbel en dwars waard.

Het is trouwens opmerkelijk, dat die fragmenten wel in HD waren tijdens een SD programma.

Origineel bericht van: Eduard07

Ik heb ook geduld, echter het ontbreken van zelfs maar een termijn, wanneer Canaldigitaal die zenders in HD gaat doorgeven, en tegelijk in hun reclame uitingen beweren dat je bij hun voor HD moet zijn, heeft bij veel klanten tot irritatie geleid.

Tot nu toe moeten we het doen, met de toezegging, dat wanneer (Canaldigitaal) het noodzakelijk is, de zenders in HD zullen worden doorgegeven

Geplaatst:
Ik zat net naar de wereld draait door op Ned3HD te kijken, een programma wat in SD kwaliteit wordt uitgezonden.

Echter...

Tijdens het onderwerp "Boer zoekt vrouw" werden er uit dat programma een paar fragmenten in HD kwaliteit uitgezonden.

Een verschil in beleving als tussen dag en nacht.
En dat maakt zelfs een uur per dag HD op zo´n zender het doorgeven in HD dubbel en dwars waard.

Het is trouwens opmerkelijk, dat die fragmenten wel in HD waren tijdens een SD programma.

Origineel bericht van: Eduard07

Ik heb ook geduld, echter het ontbreken van zelfs maar een termijn, wanneer Canaldigitaal die zenders in HD gaat doorgeven, en tegelijk in hun reclame uitingen beweren dat je bij hun voor HD moet zijn, heeft bij veel klanten tot irritatie geleid.
Tot nu toe moeten we het doen, met de toezegging, dat wanneer (Canaldigitaal) het noodzakelijk is, de zenders in HD zullen worden doorgegeven

Je geeft het nu zelf al aan: het is het programma dat het hem doet. wink

En verder denk ik, dat het bij CDS zelf nog niet allemaal duidelijk is hoe het HD-pakket er uit gaat zien.
Maar ze zijn niet de enige (Ziggo?) die nog geen duidelijkheid geven over termijn en inhoud.
Ik zie het als een luxeprobleem. Waarom willen we toch altijd zo graag hebben wat er (nog) niet is? confused
Zeker is, dat het allemaal slechts een kwestie van maanden is, zo niet weken. Fine with me! smirk

Geplaatst:

Tja, Net 5 in HD bij CDS, hoe lang moet je daarop gaan wachten.

Trouwens ook ik vind de kwaliteit van Ned3 nHD ook buitengewoon slecht. Het lijkt wel of er niets in HD wordt uitgezonden.

Bij VRT EEN HD ontdekte ik af en toe wel een uitzending in HD.

Laat CDS eerst nu maar eens onderhandelen met de ne. staat voor, als de publieke omroep overschakelt op HD, dat men meteen mee kan liften met de HD uitzendingen.

De coomercielen zien we later dan wel weer.

Geplaatst:
Citaat:
Het lijkt wel of er niets in HD wordt uitgezonden.

Correctie: Het lijkt wel of er BIJNA niets in HD wordt uitgezonden ;-) En dat is juist...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Op NL3-HD worden Dexter, de CL voetbalwedstrijden, en de presentatie van het sportjournaal in native HD uitgezonden.

Maar buiten dat levert NL3-HD sowieso een klasse beter beeld dan NL3-SD, dus ik hoop niet dat we weer de discussie krijgen wat het nut nou eigenlijk is van NL1-/2-/3-HD. Het nut is een mooier plaatje, punt. smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen