soktic Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Telfort ..... Ik heb minstens 1 keer in de week een storing, HELLFORT
prutsie Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Waarschijnlijk had je een "open relay". Snelle oplossing is zoals men in het mailtje schrijft poorten dichtzetten. Dan is 99.9% zeker dat je geen bulkmail meer zal verzenden. Daarna gewoon rustig gaan kijken wat er aan de hand is. De betere virusscanners (Norton, NOD32, Mcafee etc.) vissen deze wormen er echt wel uit. Een aanrader vind ik Prevx CSI. Dit programma detecteert zelfs de meeste rootkits. Het formatteren van je harddisk vind ik een erg overdreven aanrader. Sommige rootkits, virussen, of wormen verwijder je er trouwens niet eens mee omdat ze zich na het formatteren als eerste weer vanuit het geheugen op hdd copieren. Om deze hardnekkige schadelijke software echt te verwijderen moet je de partities van je hdd echt verwijderen. Formatteren alleen volstaat niet. Alla, je hebt er al een nieuwe windows op gezet, ik zou voor de zekerheid ook nog de nodige poorten dichzetten op je router/modem als mogelijk. Of je moet thuis een mail / http server draaien of van pushmail gebruik willen maken. succes, Peter. ps, gratis even laten scannen: http://www.prevx.com/freescan.asp Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
RVP Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 @TS Goed dat je de format oplossing hebt gekozen. Alle andere goedbedoelde tips in deze draad.........oei ! Wat een onkunde.
EL PIÑO Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Origineel bericht van: RVP @TS Goed dat je de format oplossing hebt gekozen. Alle andere goedbedoelde tips in deze draad.........oei ! Wat een onkunde. Hoezo onkunde? Een format getuigt IMHO juist van onkunde er zijn heel wat betere manieren om dit te tackelen, pas als dat niet lukt moet je gaan formatteren. Ik heb zelf vaak genoeg dit soort dingen gehad toen ik nog op de tweedelijns helpdesk van een provider werkte. Ik raadde mensen nooit aan om direct te formatteren maar om een specialist in te schakelen. Als het dan nog niet opgelost was moesten ze pas formatteren. Ik denk dat dat hooguit vijf keer is voorgekomen. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
prutsie Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Citaat: Alle andere goedbedoelde tips in deze draad.........oei ! Wat een onkunde. @RVP, Verklaar je nader. Het is heel gemakkelijk dit te roepen, maar waarom onkunde ? Toegegeven, ik snap niets van computers. Voor mij zijn het net vrouwen. Telkens als je lekker ergens mee bezig bent dan loopt de boel weer vast en moet je weer de reset knop opzoeken. Maar waarom is formatteren de enige juiste oplossing dan ????? reboot -f Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Agent Mike Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Origineel bericht van: RVP @TS Goed dat je de format oplossing hebt gekozen. Alle andere goedbedoelde tips in deze draad.........oei ! Wat een onkunde. de expert heeft gesproken..
PaulCl Geplaatst: 30 november 2009 Geplaatst: 30 november 2009 Beter gezegd: "de helpdesk heeft gesproken". Dit is een typische helpdesk oplossing, dan moeten ze het probleem niet onderzoeken en herstellen. Dit was trouwens ook het gemakkelijke en goedkoop advies van Telfort. Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken. Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin Samsung LE46A552: 46" Full HD.
ronaldsl Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Geplaatst: 1 december 2009 Ik heb er nu idd W7 op draaien, was ik toch al van plan, dus die format geeft niet zoveel. Ik moet zeggen draait als een tierelier. Bedankt iedereen voor de adviezen. Ronald
Greatone Geplaatst: 5 december 2009 Geplaatst: 5 december 2009 Origineel bericht van: sat-elite Kleine tip om de echtheid te controleren is vaak naar het email adres te kijken waar het vandaan komt als je dan achter de @ kijkt zie je de juiste domeinnaam als het iemand anders is zie je hier geen telfort.nl staan maar staat dit meestal voor de @ Niet mee eens, er zijn verschillende website's waar je gewoon emails kunt sturen met bestaande emailadressen, dus als ik een email zou willen sturen namens Telfort of sat4all. dan is dit gewoon mogelijk! * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
ronaldsl Geplaatst: 5 december 2009 Auteur Geplaatst: 5 december 2009 heb nog steeds internet en bellen Ik had een email verzonden naar de helpdesk of ze willen checken dat het nu over is........maar DAAR hoor je natuurlijk niets meer van. ronald
pukje Geplaatst: 5 december 2009 Geplaatst: 5 december 2009 Heb ooit ook zo een mail van tiscali ontvangen ,na onderzoek van de header van de email bleek dan tiscali zelf aan het spammen was
dream7020 Geplaatst: 6 december 2009 Geplaatst: 6 december 2009 Origineel bericht van: ronaldsl heb nog steeds internet en bellen Ik had een email verzonden naar de helpdesk of ze willen checken dat het nu over is........maar DAAR hoor je natuurlijk niets meer van. ronald Inderdaad. daar heb ik toen ook niks meer van gehoord. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
theparasol Geplaatst: 6 december 2009 Geplaatst: 6 december 2009 Vooropgesteld dat dit bericht inderdaad van de afdeling abuse van telfort komt zal de servicedesk je er niet meer verder kunnen helpen. XS4all heeft ook zo'n abuse afdeling. Deze is voor de servicedesk van XS4All onbereikbaar. De enige manier om met ze te communiceren is per Email. Check gewoon je computerpark en verwijder de rommel, schrijf daarna een mail naar abuse@telfort.nl en binnen een dag zal de lijn weer vol open gaan. Dit soort dingen gaan in de regel volautomatisch. De providers hebben zogenaamde honeypots staan, dat zijn computers die zich kwetsbaar voordoen en daarmee de aandacht trekken van besmette computers. Op moment dat een stukje malware in de aanval gaat zal de honeypot dit registreren en doorgeven aan abuse afdeling. Op basis daarvan heb jij dus nu een email gekregen met request om je computerpark te controleren. Nogmaals, contact met servicedesk is zinloos. Om de afdeling abuse te beschermen is ieder contact uitgesloten. Zorg gewoon dat je de troep kwijtraakt en geef per email door aan abuse dat het weer ok is.
dream7020 Geplaatst: 6 december 2009 Geplaatst: 6 december 2009 maar daar hoor je ook niks van. Ik denk ook dat hij een mail gestuurd heeft naar abuse. Dat heb ik zelf toen ook gedaan ,maar niks gehoord of het nou wel goed was. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen