Ga naar inhoud


JustVOIP-user bellen met Siemens C470IP


Sverige

Aanbevolen berichten

Het voip bellen met de Siemens Gigaset C470 IP gaat supergoed.

Vanmiddag echter kreeg ik een usernaam van een vriend, met de vraag of ik hem eens wilde voip'en. Hij heeft een account bij justvoip. Tot nu toe heb ik alleen "echte" telefoonnummers gebeld met de Siemens... o.m. via Just voip.

Nu wou ik die gebruikersnaam bellen... maar ik kom er niet uit. Ik kan blijkbaar alleen maar cijfers intoetsen. Ook in het telefoonboek van de Siemens kan ik de gebruikersnaam of de gebruikersnaam@sip.justvoip.com (weet niet wat precies nodig is)niet invullen. Weet iemand raad?

 

Alvast hartelijk bedankt!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar ben ik ook in geïnteresseerd want tot nu toe bel ik via Skype met een op de laptop aangesloten USB (Skype) telefoon.

Ik zoek ook al enige tijd naar een goede telefoon om draadloos via Skype zowel de vaste en mobiele nummers als de Users van Skype te kunnen bellen.

Op mijn USB toestel staan ook wel letters maar ik ben er nog niet in geslaagd om een Usernaam in de telefoon in te geven.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had ik ook al aan gedacht, maar via de webconfigurator kan het blijkbaar niet. Je kan alleen snelkiesnummers aanmaken via het telefoonboek van de handset... en daar krijg ik alleen nummers in, en geen namen/sip-url's... helaas...

Bedankt voor je reactie Frank!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat-elite
Wat je ook kunt proberen is ip dialing
of het via kiesregels gaat zou je gewoon eens uit moeten proberen


Ik heb hem gevraagd welk IP adres hij heeft... op zijn softphone van Justvoip stond met welk IP adres hij verbonden was aan het net...
Ik heb dan dit IP adres, met sterretjes '*' ertussen (zoals in de handleiding staat) op mijn handset getoetst, maar dan krijg ik een 3-tonig signaal, wat aangeeft dat de actie doorgegeven wordt... er volgt geen belsignaal, en na een paar keer slaat de verbinding uit, zonder dat de telefoon aan de andere kant gebeld heeft.
Ook heb ik de "standaard" op just voip gezet, omdat ik eerst dacht dat daar het probleem zou liggen. Standaard bel ik uit met DUS.net, maar voor de test dus gewijzigd naar JustVoip... maar ook niets. Tenzij er een ander IP adres bedoeld zou worden... maar ik zou niet weten welk dan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Origineel bericht van: sat-elite
Wat je ook kunt proberen is ip dialing
of het via kiesregels gaat zou je gewoon eens uit moeten proberen


Ik heb hem gevraagd welk IP adres hij heeft... op zijn softphone van Justvoip stond met welk IP adres hij verbonden was aan het net...
Ik heb dan dit IP adres, met sterretjes '*' ertussen (zoals in de handleiding staat) op mijn handset getoetst, maar dan krijg ik een 3-tonig signaal, wat aangeeft dat de actie doorgegeven wordt... er volgt geen belsignaal, en na een paar keer slaat de verbinding uit, zonder dat de telefoon aan de andere kant gebeld heeft.
Ook heb ik de "standaard" op just voip gezet, omdat ik eerst dacht dat daar het probleem zou liggen. Standaard bel ik uit met DUS.net, maar voor de test dus gewijzigd naar JustVoip... maar ook niets. Tenzij er een ander IP adres bedoeld zou worden... maar ik zou niet weten welk dan.

zijn extern ip adres
soms moet je ook de poort erbij vermelden bv 98.225.198.434:5060
maar ik weet niet zeker of dit met de c470ip gaat

maar ik zie dat je vriend justvoip heeft
waarom koopt die geen nummer bij hun voor 1 euro
dan kun je hem bellen op een 085- nummer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik op andere forums gelezen heb kan het blijkbaar niet met deze telefoon, helaas frown . De enige work arounds die ik tot nu toe gevonden heb:

- IP adres met sterretjes op de plaats van de punt, zoals je al probeerde. Ik denk dat het ook aan de SIP apparatuur ligt en/of router (forwarding) van de vriend of dit werkt. Bovendien kan het IP adres veranderen.

- Een account nemen bij voxalot.com en daar je justvoip account in zetten. Daarna maak je een dialplan. In het dialplan zet je bijv. 9991 = sip:gebruiker@sip.justvoip.com en op de telefoon zelf (C470IP) zet je de server van voxalot als 2e sip provider. Nu nog even in het telefoonboek zetten dat 9991 het nummer is van de sip gebruiker die je in Voxalot onder 9991 hebt opgeslagen. (Bron: tweakers.net)

- Maak een ENUM registratie voor het nummer van de vriend en de sip url. Alleen bruikbaar als de C470IP ENUM lookups gebruikt (mij niet bekend), zodat het nummer wordt omgezet naar de sip url via enum. (Bron: voipbuster forum).

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Frank!

 

Ik ben aan de slag geweest met voxalot. Ik had de vraag ook gesteld via het budgetphone forum...

Ik heb even voor het gemak een budgetphone account aangemaakt waarmee ik via de laptop online ben. Dat test wat makkelijker dan dat ik hem steeds moet bellen.

Ik las op dat forum dat je geen dialplan nodig hebt, maar een speed dial. En je moet invullen dat het een phone number is, waarnaar je wil bellen. Je vult daar dan het gebruikersnaam van justvoip in...

Tot zo ver lukt het prima! MAAR... als ik via de siemens bel naar het speed dial nummer waaronder ik mijn voipbuster account opgeslagen heb, belt de voipbuster client op de computer. Als ik door de siemens praat, hoor ik dit op de computer. Dat is dus goed. Maar als ik door de microfoon van de comp praat, hoor ik mezelf NIET door de siemens, maar wel op de computer. Dat is dus niet goed. Ik vermoed ergens een setting verkeerd, maar wat?

 

Ik zou het ook eens op de manier kunnen proberen die jij hierboven beschrijft. Met het dialplan. Misschien lukt dat beter.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Dank je Frank!
Ik ben aan de slag geweest met voxalot. Ik had de vraag ook gesteld via het budgetphone forum...
Graag gedaan, je vraag op het budgetphone forum had ik ook al gezien, ik ben daar ook actief onder de naam Frank. wink

Origineel bericht van: Sverige
Maar als ik door de microfoon van de comp praat, hoor ik mezelf NIET door de siemens, maar wel op de computer. Dat is dus niet goed. Ik vermoed ergens een setting verkeerd, maar wat?
Misschien ligt dit wel aan het feit dat je dit test op je eigen LAN, dus een in- en uitgaande verbinding hebt op twee verschillende apparaten (PC en Siemens) waardoor er iets mis gaat met de port forwarding? Probeer het eens te testen met een externe deelnemer.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Probeer het eens te testen met een externe deelnemer.


Ik heb dit net gedaan... en daar hetzelfde probleem. Hij hoort mij wel , maar ik hoor niets.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67

- Een account nemen bij voxalot.com en daar je justvoip account in zetten. Daarna maak je een dialplan. (...)


ik denk dat je speed dial bedoelt.
Ik heb even zitten zoeken, en een dialplan gebruik je om bijvoorbeeld alle nummers die beginnen met 0046 (zweden) om te leiden naar een bepaalde provider, nummers met 0031 naar een andere, en zo verder. Met speed dialing kan je doen wat je vertelde, onder nummer 88 usernaam@sip.voip.com vastleggen etc.

In ieder geval bedankt!!
ik ga nog even zoeken waarom het geluid niet in 2 richtingen gaat...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
ik denk dat je speed dial bedoelt.
Speed dial i.p.v. dial plan, mogelijk heb je gelijk. Ik heb ook maar geciteerd wat ik elders vond. wink

In elk geval succes verder met het oplossen van het geluidsprobleem. Dit ligt misschien aan het feit dat voxalot er nu tussen zit? probeer eens een STUN server op te geven?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stun server had ik gisteravond nog geprobeerd, maar geeft geen beter resultaat... helaas...

Ook of je nu outbound proxy invult of niet heeft geen verschil...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt nog steeds niet... maar ik weet nu waar het probleem zit.

 

Ik heb de softphone x-lite gedownload. Op de website van Voxalot staat precies wat je moet invullen in deze softphone zodat hij zou moeten werken.

Hij registreert zoals het hoort.

Als je *600 belt, krijg je een echotest. Eerst hoor je een bericht waarin gezegd wordt dat het om een echotest gaat, en hoe dit werkt... Als ik dan zelf iets zeg, hoor ik mezelf NIET terug... ik weet nu dat het niets met de Siemens te maken heeft, maar blijkbaar is er iets niet goed met mijn account. Dit heeft dus ook niets te maken met dialplans, speed dials etc... want de echotest wordt binnen het voxalot netwerk uitgevoerd.

 

Zou je moeten upgraden naar een betaalde versie? maar dan lijkt volgens mij niet nodig als ik lees wat er geschreven staat.

 

voorlopig weet ik het even niet... nog maar even verder zoeken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...