Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zijn alle Astra transponders even sterk of zitten er zwakkere tussen? Ik krijg bijv. op de transponder waar MTV Hits en MTV base op zit een slechtere ontvangst (signal level) dan op de meeste andere transponders. Komt dit door een slechte uitrichting van de schotel, of is deze transponder daadwerkelijk zwakker?

Geplaatst:

Zover ik weet zijn ze allemaal even sterk (maar ik kan me vergissen).

De satellieten van Astra 1 staan naast elkaar, dus als je je schotel niet goed hebt uitgericht dan zullen de buitenste satellieten "van je schotel afvallen".

Geplaatst:

Inderdaad, op elke satelliet heb je sterke en zwakkere transponders, hoe je jouw schotel ook maar uitricht.

Heb je een ingebouwde signaalmeter in jouw ontvanger? Richt dan jouw schotel maximaal uit; beter kan je niet doen (of misschien een iets grotere schotelmaat nemen).

@philihacker: de Astra satellieten liggen ginder boven slechts op enkele tientallen KM van elkaar maar de "vloot" op 36.000 KM boven de evenaar en wel een 45.000 KM van ons vandaan (in rechte lijn gemeten): daarom is 19.2° de exacte positie voor ALLE satellieten van de "vloot" en vallen de buitenste er echt niet buiten hoor! (idem voor de Hotbird vloot)

Gerdy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen