Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou graag met mijn zwager via een vpn verbinding een backup willen opzetten. We willen graag belangrijke gegevens op elkaars server backuppen. Dit zou dan moeten gebeuren via een vpn verbinding. Tot dus ver geen probleem. Maar welke software moeten/kunnen we gebruiken ? Het zou zo moeten zijn dat op geregelde tijden de servers met elkaar zouden moeten synchroniseren.

nb het liefst dus software die dit automatisch doet en dat we niet op knoppen hoeven te drukken o.i.d. !

alvast bedankt voor de tips en trucs.....

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Geplaatst:

toevallig kwam er laatst iets langs bij Tweakers... http://tweakers.net/meuktracker/21965/karens-replicator-368.html

Houdt er wel rekening mee dat zoiets nogal lang gaat duren (ik weet niet hoeveel het is). Je bent namelijk afhankelijk van de upload snelheid (niet de downloadsnelheid die je kunt halen)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
toevallig kwam er laatst iets langs bij Tweakers... http://tweakers.net/meuktracker/21965/karens-replicator-368.html

Houdt er wel rekening mee dat zoiets nogal lang gaat duren (ik weet niet hoeveel het is). Je bent namelijk afhankelijk van de upload snelheid (niet de downloadsnelheid die je kunt halen)

thanx,

De eerste backup zullen we ook gewoon lokaal doen.. Daarna syncen we over vpn

zal van de week eens even kijken ....

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Geplaatst:

Ik gebruik de service van KPN. Kost me 5 euro in de maand en werkt perfect. Onbeperkte backup, slim programma (wij hebben een 20tal gig aan backup staan inmiddels maar hij pakt nu alleen nog maar gewijzigde bestanden), en simpel in gebruik.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Ik gebruik gewoon een NAS, goed genoeg voor eenvoudige gebruiker zoals ik.

Je zult maar een full bare metal restore moeten doen en 20 a 30 Gb data terug moeten tanken per DSL: niet grappig!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ome Merde
en KPN kan bij al je data en je kan niks controleren.

merDe

Ik hou daar ook niet zo van.....en daarnaast moet ik er voor betalen. En ik ben net zoals velen heel zuinig vandaag de dag ....dus dit vindt ik geen optie. Ik probeer met de voorstellen die iedereen gedaan heeft te gaan kijken of dit gaat lukken !

mvgr,
djpetit

Geplaatst:

rsync met of zonder deltacopy(gui), zo houw ik momenteel 4.1tb synchroon over een vdsl lijntje.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
rsync met of zonder deltacopy(gui), zo houw ik momenteel 4.1tb synchroon over een vdsl lijntje.

Thanx....dit had ik ook al gevonden. Nog alleen geen tijd gehad om dit te testen !

mvgr,
djpetit

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen