Ga naar inhoud


Dm800HD geluidsproblemen met ziggo


RickS

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik zit even met een obstakel waar ik niet zo uitkom en misschien weten jullie een oplossing.

Bij ons in de regio bied Ziggo kabel tv aan. Ik heb nu een Dreambox800HD aangeschaft maar best vaak valt zomaar het geluid weg op meerdere kanalen. Als ik de decoder opnieuw opstart is het probleem meestal weer opgelost als ik bijvoorbeeld geen geluid op film1 heb en kijk bijvoorbeeld film2 kan ook na een tijdje vanzelf het geluid het weer doen op film1.

 

Ik draai nu Gemini 4.5 (eerst 4.4) Ik hoopte dat het met software versie 4.5 opgelost zou zijn maar heb het vanmiddag weer een keer gehad.

 

Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen ?

 

Alvast bedankt allemaal!

 

Rick

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is in regio Edam/Volendam. Maar ik heb Openpli nog nooit geprobeert en zet meestal Gemini software op mijn dreambox. Maar ik zal het eens proberen vanavond. Kan het niet aan de kanaallijst liggen ? Ik heb de lijst hier van sat4all gehaald maar die was niet echt bedoeld voor regio Edam/Volendam.

Kan dat er mee te maken hebben ?

 

Mvg,

 

Rick

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht je een OpenPLi image er op zetten, tipje, gebruik de cable scan optie (en niet de gebruikelijke e2 scan opties)

 

Dat scheelt je (zelfs als je het flashen van de image mee zou rekenen) heel veel tijd wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RickS
Het is in regio Edam/Volendam. Maar ik heb Openpli nog nooit geprobeert en zet meestal Gemini software op mijn dreambox. Maar ik zal het eens proberen vanavond. Kan het niet aan de kanaallijst liggen ? Ik heb de lijst hier van sat4all gehaald maar die was niet echt bedoeld voor regio Edam/Volendam.
Kan dat er mee te maken hebben ?

Voor zover mij bekend moeten klanten in Edam/Volendam gebied dezelfde ontvanger instellingen gebruiken als de klanten in Ziggo/Multikabel gebied, dus Network ID 8888, network frequentie 514 MHz, symbol rate 6875 en QAM-64. Als dat klopt, dan zal je dus een frequentie lijst voor Ziggo/Multikabel gebied moeten gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nu eerst eens mijn decoder helmaal opnieuw alle kanalen laten inscannen! Mocht het probleem nog steeds voort doen ga ik eens OpenPli proberen! Ik houd jullie op de hoogte.

 

Weet niemand een website waar je kanaallijsten kunt downloaden per regio ? Dus voor mij voor regio Edam/Volendam?

 

Greetz,

 

Rick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RickS
Ik ga nu eerst eens mijn decoder helmaal opnieuw alle kanalen laten inscannen! Mocht het probleem nog steeds voort doen ga ik eens OpenPli proberen! Ik houd jullie op de hoogte.


Het resultaat zal uiteindelijk niet uitmaken waarschijnlijk.
Alleen de tijd die je met het scannen kwijt bent verschilt nogal.

Citaat:

Weet niemand een website waar je kanaallijsten kunt downloaden per regio ? Dus voor mij voor regio Edam/Volendam?


De Cable Scan maakt zelf een bouquet aan met alle ziggo zenders, in de officiele volgorde. Dus die scan fungeert als het ware als kanaallijst, met als voordeel dat je altijd uptodate blijft, kwestie van even de scan draaien als je vermoedt dat er iets veranderd is. Scan duurt een seconde of 30.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RickS
Mocht het probleem nog steeds voort doen ga ik eens OpenPli proberen!


Juist vanwege Ziggo zou ik sowieso OpenPli gebruiken. Deze heeft een hoop extra's voor de Nederlandse (Ziggo) markt.

Te denken valt aan:
- Picons vanuit het menu te downloaden voor Ziggo
- Cablescan voor Ziggo ipv (of in aanvulling op) de langdurige enigma scan
- Geen kanaallijsten nodig
- Bijna dagelijks updates via het menu (dus altijd de nieuwste drivers, verbeteringen en mogelijkheden zonder opnieuw te flashen of instellingen kwijt te raken)
etc...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heb ik ook OpenPli er op gezet, kijken of dit verbetering oplevert.

 

Hier namelijk hetzelfde probleem, met regelmaat geen geluid op diverse kanalen. Een simpele start/stop met de timeshift geeft het geluid weer terug. Schijnt een driverprobleem te zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...