Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ehhh.. Je zult er toch eerst voor moeten zorgen dat die LP op de computer komt.... zoek daarvoor eens naar audio recorder in google.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ze gooien je nog net niet dood met die platenspelers. Zal ook wel geen element inzitten die voldoet/voldeed aan de vinylluisteraars, maar naar MP3 gaat er genoeg verloren binnen het spectrum.

Ze kosten overal tussen de 75 en 80 Euro en hebben een USB aansluiting en krijgt er de benodigde software bij.

Kom je er niet uit waar, stuur maar een pm.

Geplaatst:

Nu begrijp ik nog steeds niet wat je wilt. Ik vermoed een platen speler op usb?

als je nog een normale platenspeler met versterker hebt, kun je de tape out van die versterker gewoon naar je geluidskaart voeren. Als je een beetje kwaliteit spullen hebt is dit altijd beter dan een USB geval.

Bij een mp3 met een bitrate van 192 Kbit of hoger gaat er zeer weinig verloren. Als ze als bron een CD hebben komt de kwaliteit van een USB platenspeler van 80 euro zelf niet in de buurt ervan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Je kan natuurlijk ook even kijken of jouw LP niet gewoon te downloaden is.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

LP Recorder

LP Grabber

Catraxx

Audiograbber

PolderbitS Sound Recorder and Editor

en velen meer zijn als programma te vinden

het audio capture je van de Platenspeler via je Receiver of Amplifier per optisch out naar de PC audiokaart optisch in.

dan een heleboel LP's draaien en opnemen

O ja men schrijft ook wel vaker, dat de audio kaart van je PC ook wel CPU en HDD geluidsporen mee opneemt tijdens de capture

als je helemaal puur wilt digitaliseren neem je analoog-digitaal omvormer, zoals een dat recorder... maar ook daar zijn weer wat begrenzingen aan het verder per pc verwerken.

ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

Allen bedankt voor de respons.

Ik heb de aanbevolen programma's van Tonskidutch gebruikt.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

heb je ook via de audio kaart opgenomen?

of toch zo'n usb platenspeler?

naast het zoeken, over de opties destijds toen ik er zelf mee bezig was, was het WAV formaat (toen) de betere optie

is ook makkelijker snijden en of zelfs verbeteringen uitvoeren bij kraak en spetter geluiden

ook omdat veel cd spelers wav vlekkeloos afspelen

maar er zijn erg mooie solidstate recorders van tascam (teac) met digital in en out en analog in en out

ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen