Ga naar inhoud


notfallimage laden met kcc3.2 geeft problemen


joop001

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

 

Ivm rare problemen probeer ik met kcc3.2 de notfallimage vanuit expert te plaatsen. Echter nadat er verbinding is gemaakt en gestart is met overbrengen van data volgt een onderbreking en de mededeling time out.

 

Dit is vanavond al een paar maal gebeurd. Waar ga ik fout.

 

Alvast bedankt voor een reactie.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites


Joop,

 

als je die notfall doet in expert mode

dan moet je effen goed kijken

je moet uiteraard een NULL MODEM kabel hebben

anders gaat dat al niet

en dan kies je uw juiste COM poort

en dan connect

dan moet je uw kathi aanzetten

en dan krijg je al waarden ingevuld.

maar bij het IP van je pc zal je waarschijnlijk de ipV6 schrijfwijze zien staan van je ip nummer.

dat gewoon veranderen naar het ip van je PC.

en dan verder doen

moet lukken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen seriele kabel hebt kan je toch een notfall flashen met UFS910flashsuite.

Google eens UFS910FlashSuiteNet_128.rar voor een download.

 

Suc6 ermee.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satmann en Paul,

 

Beiden hartelijk dank voor jullie reactie.

 

Ik heb gelukkig alle benodigde kabels. De eerste stappen gaan dan ook goed lijkt mij. Want bij de start van de procedure wordt er aangegeven de kathi uit te doen, aan te sluiten en stroom er weer op te zetten. Dan wordt ook keurig alles herkend ip adres etc. Moest eerst wel de firewall uitschakelen. Dan wordt aangegeven notfallimage laden 1/3 dat blijft een tijd staan en dan wordt het proces afgebroken door een foutmelding.

 

Vandaar mijn vraag wat gaat er fout en hoe de fout te voorkomen. Want zit de notfallimage al ingebakken in kcc of moet je zelf nog ergens iets laden? Want dat heb ik niet gedaan. Misschien een domme vraag maar je weet maar nooit.

 

Overigens kwam ik erachter dat er een ander macadres verscheen dan welk vermeld staat aan de binnenkant op de sticker vermeld welk op de scartaansluiting zit. Deze heb ik dus veranderd.

(oude wel genoteerd voor de zekerheid).

 

Alvast bedankt voor een reactie.

 

Groeten Joop

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mac adres is inderdaad veranderd.

dat heb ik al gemeld aan AAF, maar geen reactie of prioriteit.

 

je mac zelf veranderd?

waar heb je dat gedaan, je kan dat in kcc doen, maar als je niet weet waar en hoe dan heb je troubles met je box.

 

wat voor fout krijg je?

 

KCC?

dan best effen pc herstarten

dan direct kcc open doen

en procedure herdoen, met vista en win7 kan kcc met .NET rare dingen doen.

 

wat je anders kan doen als het niet lukt?

in aaf menu

effen flash online doen

en terug gaan naar de oudere versie.

dan gewoon notfall nog eens doen

en dan terug flashen

dit is ook een oplossing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bepaalde noodprocedures en andere tools resetten het MAC adres naar een default adres, meestal 00:50:fd:ff:12:34

Dit kan in principe geen kwaad zolang je op je netwerk geen 2e apparaat met hetzelfde adres hebt. Als je dus 2 of meer UFS910 toestellen op die manier "verknalt" zal je minstens 1 moeten veranderen. Ik wil hier geen reklame maken voor UFS910flashsuite maar toevallig kan je hiermee de bootparameters waaronder het MAC adres wel gemakkelijk aanpassen.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Paul en Satmann,

 

Ik weet niet wat er fout gaat maar met beide methodes lijkt er iets goed fout te gaan bij mij. Het geheel reageert niet. Het maakt wel contact en alles maar er wordt geen info overgedragen.

 

Er komen time outs bij kcc met de mededeling sorry er is een fout opgetreden en bij flash suite blijft update all image in beeldscherm kathi staan en op de computer zie je dat ip adres van kathi is toegewezen maar vind na meer dan 1/2 uur wachten niks plaats. Wat doe ik fout?

 

ik gebruik overigens xp op de computer.

 

Bedankt voor een reactie

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Joop,

 

Hopelijk versta je wat duits. Zoja, volg eens de procedure zoals hier beschreven, deze heeft mij ook al uit de nood geholpen.

 

Suc6 ermee,

Paul

 

BTW, je gebruikt toch KCC3.2 en NIET KCC3.2b want daar heb ik al problemen mee gehad.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

beste mensen,

 

Het was uiteindelijk gelukt om de kathrein leeg te poetsen. Vervolgens had ik een fout gemaakt (te ongeduldig) en dus via de Hyperterminal alles weer opnieuw er op gezet.

 

Wat ik heb gedaan is dus met de hyperterminalmethode org sw 1.06 erop gezet. Daarna de ftpserver met kcc 3.2 gemonteerd en daarna de SW van AAF SVN-V2 in de flash geladen. Daarna het netwerk settings correct ingevuld voor de nodige communicatie. Daarna heb ik invubus 0.95 geladen en de henksettingsgeladen met de plugins. In de config heb ik het nodige ingevuld om te connecten. ik aangegeven dat alleen CS moet worden gebruikt en ik aangegeven Seca 3 te gebruiken.

 

Maar hoe ik het ook doe het spul blijft na ongeveer 1 uur en 15 min vastlopen. Daarnaast gebeurd het dat als in via aafknop (rode knop) naar de softcam wil bij hd zenders die het niet doen dat ik een groen scherm krijg.

 

Dus jullie begrijpen het wel ik ben met de excercitie voor mijn gevoel bar weinig opgeschoten (heb wel weer wat bijgeleerd over de Hyperterminal maar daar ging het mij niet om). Resteert voor mij nu de vraag om goede adviezen. Want ik begin aardig gek te worden hiervan.

 

Alvast bedankt voor een reactie.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...