sattos Geplaatst: 1 december 2009 Geplaatst: 1 december 2009 hallo, mijn installatie ziet als volgt uit, mijn zyxel is aangesloten op speedtouch(switch) en van speedtouch gaan 2 kabels naar 2 pc. ik heb speedtouch 546 v6 als switch ingesteld,deze heeft tot gisteren gewerkt,nu krijg ik een foutmelding als ik op internet klik,deze foutmelding is"speedtouch is niet aangesloten". als ik die speedtouch ertussen uithaal en 1 van de pc direct op zyxel aansluit dan heb ik wel internet, ik heb van alles gedaan om de installatie werkend te krijgen,maar werkt nog steeds niet, en wat is de volgorde van de aansluiting?
Sjattuh Geplaatst: 1 december 2009 Geplaatst: 1 december 2009 modem - router/switch - computers Kijk eens of de switch de poorten niet uitschakeld bij geen activiteit over een bepaalde periode. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
theparasol Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 - dns en dhcp service op de speedtouch uitschakelen - ip adres van de speedtouch aanpassen, krijg het idee dat deze gelijk is aan die van je zyxel. Lukt het niet, beter is het om de speedtouch te vervangen door een echte switch. De kosten wegen niet op tegen de ellende van nu.
sattos Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Geplaatst: 2 december 2009 hallo, je hebt gelijk,switch kost niet veel,en die ga ik ook aanschaffen dhcp heb ik uitgeschakeld,en de poort is gewoon open,anders zou ik niet op internet kunnen. Het vreemde is dat hij ineens meestopte,
theparasol Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Wellicht instellingen niet opgeslagen en na een powercycle viel hij terug in de onjuiste settings.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen