bartshit Geplaatst: 1 december 2009 Geplaatst: 1 december 2009 Ik heb een dualboot XP/Win7. Als ik een speedtest doe, heb ik bij Win7 2Mb minder dan bij XP. Ik heb een 20Mb lijntje. Bij Xp houdt ik 18/19 Mb over en bij Win7 15/16 Mb. Bij verschillende (speedtest) pagina`s geprobeerd. Als ik grote bestanden download (nieuwsgroepen) dan heeft Xp een veel regelmatiger download dan Win7, bij Win7 schommelt het de hele tijd. Iemand een idee ? Gr Bart.
winwiz Geplaatst: 1 december 2009 Geplaatst: 1 december 2009 Ik heb er totaal geen last van. Is precies hetzelfde Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Hier ook exact het zelfde!! Geen verschil Windows 7 Windows Vista Windows XP
paardengek Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Misschien de netwerk driver niet helemaal compatibel met windows 7 ? Daarbij, is mijn ervaring, dat speedtests vaak browser afhankelijk is. Explorer, firefox en opera geven bij mij alle drie heel verschillende snelheden. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
theparasol Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Jumboframes en gateways combineren niet! Je hebt veel onnodige resends van tcp/ip packets en dat kost je bandbreedte.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Origineel bericht van: paardengek Misschien de netwerk driver niet helemaal compatibel met windows 7 ? Daarbij, is mijn ervaring, dat speedtests vaak browser afhankelijk is. Explorer, firefox en opera geven bij mij alle drie heel verschillende snelheden. Met vriendelijke groet, paardengek Explorer, firefox geven bij mij ook exact de zelfde snelheid
bartshit Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Geplaatst: 2 december 2009 probleem opgelost. Ik had op Xp de firewal 'zonealarm' en op Win7 'Comodo' Op de site van zonealarm wordt nu freeware versie 9 aangeboden. Deze gedownload en geïnstalleerd, nu bij alle 2 het zelfde. Dus ik schuif het probleem op Comodo (was al niet favoriet, maar dat is persoonlijk). iedereen bedankt. Gr Bart.
Ome Merde Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 switch over op de Windows firewall. voor huis-tuin en keuken werk prima geschikt en niet belemmerend voor de bandbreedte merDe deze ruimte is te huur
Tonskidutch Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 hoezo eigenlijk? een firewall je hebt toch hopelijk een modem/router met firewall? tja of hebben we het over andere security zoals script, applet en worm stoppers ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
PaulCl Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Als je met een router werkt heb je normaal gezien NAT en dat is in principe beveiliging genoeg. De PC wordt door de broodnodige viruscanner al genoeg belast dat ik daar geen nutteloze firewall bovenop wil. Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken. Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin Samsung LE46A552: 46" Full HD.
theparasol Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Ditto, hier hetzelfde. Complete humbug die firewalls op clients.
Ome Merde Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 daarom zei ik ook, gebruik de Windows firewall, die neemt nagenoeg geen resources en neemt de laatste twijfel bij de argeloze internetter weg. een beetje router zit inderdaad potdicht merDe deze ruimte is te huur
theparasol Geplaatst: 2 december 2009 Geplaatst: 2 december 2009 Die personal firewalls zijn soms wel een leuke aanvulling als gebruikers willens en wetens spyware op een werkstation installeren. Immers van buiten naar binnen zit alles wel dicht maar eenmaal op het lan kunnen de beestjes vrij van binnen naar buiten communiceren. Nuja, niet zo lang bij XS4All, dan ben je zo afgesloten en mag je alleen nog middels proxy bij ze surfen. Heb al twee hotels gehad (B@st10n) waar we standaard A4-tje meekregen hoe wlan ge-enabled kon worden via wwwproxy.xs4all.nl Stelletje amateurs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen