Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil graag dolby surround van mijn TV overbrengen naar mijn receiver/Cd/Fm tuner Philips LX 3900SA.

Wanneer kan ik het optimale geluid benutten?

Zodat ik fims/geluid van mijn tv via mijn surround systeem kan laten lopen.

Is het voldoende om een scart kabel te nemen.

Receiver heeft geen optische uitgang of hdmi.

Ik krijg beeld via een AZ box premium HD.

Die bezit wel HDMI.

Iemand een goede opstelling voor mij?

Geplaatst:

Surround output gaat niet via de scart.Als je reciever een digitale coax ingang voor surround heeft moet je die gebruiken,als het tenminste een surround versterker is.

Geplaatst:

Hoi Tipje,

de azbox hd premium heeft audio uit per cinch op de achterzijde,

die stop je in je Philips receiver cd of aux (afhankelijk van specificaties van dat type Philips)

dan heb je in ieder geval dolby surround prologicII via het surround systeem

maar geen AC3/DTS

enkel een digitale koppeling AZbox <> Surround Receiver dus per coax of spdif kan ook AC3/DTS doorgeven en dan moet je Surround Receiver dat natuurlijk wel ten gehore brengen

als je digitaal optisch en of coax maar meer nog geen hdmi hebt op zo'n surround Receiver is het een die je zult willen vervangen voor een nieuwer model.

opdat je ook de AC3 / DTS over de speakers kunt ten gehore brengen

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

@columbo

Surround is gewoon analoog. Gaat dus prima via scart.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

dus als ik het goed begrijp, zal ik een paar cinch stekkers aansluiten op mijn philips receiver en dan naar de AZ box en de az box met de hdmi aansluiten op de tv.

Denk dat ik dan geen beeld kan krijgen van de Philips dvd naar de tv?

Geplaatst:

tipje waarom niet?

azbox per hdmi naar lcd en cinch naar philips

philips dvd per hdmi naar lcd

indien azbox speelt schakelt de lcd op die ingang en switch jij de philips op aux voor geluid van cinch

indien dvd speelt schakelt de lcd op die ingang en switch jij de philips op dvd voor geluid

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Hdmi az box naar tv -- rood-witte cinch uit az box naar versterker , dvd idem dito . met scart of component of hdmi naar tv en rood -witte naar versterker op nog vrije ingang .. kan ook met scart adapter. maar het blijft zo wel dolbysurround /prologic als uw versterker daar een chip voor heeft, en dat het ook nog in de stereo audio verpakt zit.

Geplaatst:

receiver heeft toch wel een coaxiaal digitale ingang?? dus moet je een apparaatje hebben om tussen de optisch digitale uitgang en coaxiale ingang te plaatsen. Heb je voor rond de 20-25 euro.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:
Origineel bericht van: youriy
receiver heeft toch wel een coaxiaal digitale ingang?? dus moet je een apparaatje hebben om tussen de optisch digitale uitgang en coaxiale ingang te plaatsen. Heb je voor rond de 20-25 euro.
ik denk het niet, geen dig ingang het is een cd/fm receiver, En met teveel omschakelen/converteren krijg je toch een hopeloze lip-synchronisatie
Geplaatst:
Origineel bericht van: youriy

inderdaad na nog eens zo'n Philips LX 3900SA te hebben bekeken...
(we moeten ook alles zelf nazoeken, tipje)
is de digital-in per coax mogelijk dus inderdaad met converter spdif naar coax wel ac3 en dts (als je al dergelijke zenders loskrijgt op de azbox

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

bedankt iedereen voor de info, was steeds druk bezig met mijn werk en met de configuratie van het systeem

toch mooi dat jullie je ervaring en kennis hebben gebruikt voor mij.thx

Geplaatst:

Wacht maar tot je onze rekening krijgt :D

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen