Ga naar inhoud


[TF5000PVR] gecodeerde opname slechts 3 dagen houdbaar


Gast synergy

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem. Sinds een aantal maanden is een opname op de harddisk slechts 3 dagen houdbaar (Topfield TF5000PVR). Indien niet reeds gedecodeerd, krijg ik na 3 dagen de melding dat de opname gecodeerd is en is het programma dus niet te zien.

 

Herkennen anderen dit? Suggesties wat te doen?

 

Verneem graag,

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Sjaak (en andere experts),

 

Ik zou een tap kunnen installeren (zal opzoeken hoe dat moet, want nog geen ervaring hiermee), echter we gaan dan voorbij aan het feit dat opnames nog steeds zeer beperkt houdbaar zijn.

Is daar niet iets aan te doen?

 

Ben benieuwd,

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: synergy
Hallo Sjaak (en andere experts),

Ik zou een tap kunnen installeren (zal opzoeken hoe dat moet, want nog geen ervaring hiermee), echter we gaan dan voorbij aan het feit dat opnames nog steeds zeer beperkt houdbaar zijn.
Is daar niet iets aan te doen?

Ben benieuwd,
Ed


Op tijd decoderen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op tijd decoderen, dat doet de TAP voor jou.

Je geeft in een menu van de TAP een tijd op waarop die gaat decoderen. De TAP kijkt of er ongecodeerde opnames op je schijf staan en decodeerd die dan op de door jouw opgegeven tijd. bv 3:00 's nachts.

De gedecodeerde programma's kan je dan onbeperkt bekijken.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast de bakkertjes

Hallo,

 

Ik heb een TF5510PVR met de silverline TAP. Deze decodeert iedere nacht de gemaakte opnames, alleen komt de laatste tijd het steeds vaker voor dat een opname op zwart blijft. Vorige week heb ik 's avonds twee programma's na elkaar opgenomen. De eerste is goed gedecodeerd en is nog steeds te bekijken, de tweede blijft dus op zwart. Is dit herkenbaar bij iemand? Kan dit liggen aan de firmware op de Aston? Ik heb nu verise 2.18. Of wellicht nieuwe firmware op de TF? Daar zit nu een versie van october 2007 in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een 5510 of een 5010 zoals je handtekening aangeeft?

Ik denk niet dat het aan de firmware van Topfield of Aston Cam ligt.

* Een mogelijkheid is om een instelling in Silverline te doen wat betreft het decodeer kanaal. Kies bij Auto decodeer kanaal JA (omdat ik hem niet meer gebruik weet ik niet precies meer hoe alles benoemd werd!)

De Topfield schakelt dan naar het kanaal waarvan is opgenomen en gaat dan decoderen. Dat heeft bij mij vroeger wel geholpen.

* Is je harddisk misschien aan de volle kant? Als ik nog circa 30GB over heb krijg ik al problemen met opnames. Opnames worden dan gemixed met oude opnames en heb veel storingen!

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast de bakkertjes

Ik heb een 5510 (tikfoutje in handtekening). De HDD heeft op dit moment nog 44 Gb vrij. Ik heb het AUTO decodeerkanaal inderdaad op NEE staan, maar heb het kanaal wel op 16 (= BVN). Heb nu in ieder geval het AUTO decodeerkanaal gewijzigd naar JA. Kijken of hier verbetering in zit. Vervolgens kan ik de HDD een beetje opschonen, wellicht dat hij daar toch problemen mee heeft.

 

Is het nodig deze HDD af en toe te defragmenteren, zoals normaal in een PC wel gedaan wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens een harddisk gedefragmenteerd maar het was niet echt nodig. Duurde trouwens ook vreselijk lang. 24 uur oid.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...