Ga naar inhoud


Petitie Dierenleed voor bond in China


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ons darmstelsel is niet geschikt voor rauw vlees . pas als het verrot is (gerijpt) en gegaard kunnen wij er wat mee , Dus hier is darwin niet op van toepassing .

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Joh, praat toch geen onzin! Eet jij eens een paar weken gras dan. Eens zien hoe jouw darmstelsel hierop is ingesteld.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Joh, praat toch geen onzin! Eet jij eens een paar weken gras dan. Eens zien hoe jouw darmstelsel hierop is ingesteld.
Wanneer hebben mensen dan gras gegeten?, jij ook niet .Er is in feite weinig direct genietbaar voedsel voor de mens. dit in tegenstelling met dieren. vruchten en noten , dan houdt het haast wel op. mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
Is een hond zieliger dan een varken, koe of schaap, je zou
eens moeten weten. Hou eens op met naar de ander culturen te wijzen. Jullie hebben gelijk het is dierenmishandelijk, zolang we er zelf van eten is het blijkbaar minder erg.


Nee dat zeg ik niet. In sommige culturen eten ze hondenvlees, apenvlees, walvis en weet ik wat er verder allemaal nog meer "eetbaar" is.

De mensheid is verdeeld onder culturen en ook hangt de hele natuur aan elkaar van geven en nemen. Vroeger werden er ook mensen opgegeten.

Gelukkig zijn we met de wetenschap de afgelopen 20 jaar zo ver vooruit gegaan dat we steeds minder proefdieren nodig hebben. Met proefdieren zijn er in de wetenschap duidelijke protocollen en wordt de levensomsandigheden steeds beter.

Iedereen weet hoe een koe aan zijn einde komt in het slachthuis. Fractie van een seconde. Ritueel slachten (keel doorsnijden) is ook maar hooguit 2-3 seconden. Toen wij als mensen gingen jagen ging het voor het merendeel met speren. (Dat duurde dan wat langer).

Het is gewoon onnodig om een dier te laten lijden voor bont als bont zo nodig is. De chinezen kunnen wat dat betreft met zijn miljarden nog wat leren van een paar Eskimo's.

Onlangs was er een documantaire op tv over het levend plukken van ganzen. Puur voor het dons wat wij nodig hebben in onze dekbedden en kussens. Ook dit was in China.

Zijn we allemaal de wollen dekens vergeten of weten we niet af van het synthetische. Beidde gemakkelijker in onderhoud en ook nog eens goedkoper.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Iedereen weet hoe een koe aan zijn einde komt in het slachthuis. Fractie van een seconde. Ritueel slachten (keel doorsnijden) is ook maar hooguit 2-3 seconden. Toen wij als mensen gingen jagen ging het voor het merendeel met speren. (Dat duurde dan wat langer).

Het is gewoon onnodig om een dier te laten lijden voor bont als bont zo nodig is. De chinezen kunnen wat dat betreft met zijn miljarden nog wat leren van een paar Eskimo's.

Onlangs was er een documantaire op tv over het levend plukken van ganzen. Puur voor het dons wat wij nodig hebben in onze dekbedden en kussens. Ook dit was in China.

Zijn we allemaal de wollen dekens vergeten of weten we niet af van het synthetische. Beidde gemakkelijker in onderhoud en ook nog eens goedkoper.





Nou vorige week toch nog een stuk gelezen met foto's in de krant over het ritueel slachten zonder verdoving in Belgie het snijden mag dan een paar seconden duren het duurt enkele minuten voor het beest dood is met de geluiden die hij daarbij uitstoot is het toch een kwelling voor het dier.

En de ganzen die levend geplukt worden dat is beslist niet alleen in China ook in EU landen zoals Hongarije gebeurt dat nog. shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Kimble
Iedereen weet hoe een koe aan zijn einde komt in het slachthuis. Fractie van een seconde. Ritueel slachten (keel doorsnijden) is ook maar hooguit 2-3 seconden. Toen wij als mensen gingen jagen ging het voor het merendeel met speren. (Dat duurde dan wat langer).

Het is gewoon onnodig om een dier te laten lijden voor bont als bont zo nodig is. De chinezen kunnen wat dat betreft met zijn miljarden nog wat leren van een paar Eskimo's.

Onlangs was er een documantaire op tv over het levend plukken van ganzen. Puur voor het dons wat wij nodig hebben in onze dekbedden en kussens. Ook dit was in China.

Zijn we allemaal de wollen dekens vergeten of weten we niet af van het synthetische. Beidde gemakkelijker in onderhoud en ook nog eens goedkoper.





Nou vorige week toch nog een stuk gelezen met foto's in de krant over het ritueel slachten zonder verdoving in Belgie het snijden mag dan een paar seconden duren het duurt enkele minuten voor het beest dood is met de geluiden die hij daarbij uitstoot is het toch een kwelling voor het dier.

En de ganzen die levend geplukt worden dat is beslist niet alleen in China ook in EU landen zoals Hongarije gebeurt dat nog. shocked
Precies dat is zo . en ik vind dat kwellen helemaal uit den boze is , en willen wij de planeet redden zal van de veeteelt helemaal afgestapt moeten worden , en dat zal denk ik wel geen honderd jaar meer duren. En zonder kruiden en zout is vlees al helemaal geen smaak of kraak.Dus de uitspraak wat een lekker stukje vlees ,moet wel zijn wat een lekkere kruiden. Voor de een onzin en voor de ander niet :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als wij de planeet willen redden dan doen we wat aan de overbevolking. Nederland terug naar 10 miljoen inwoners bijvoorbeeld.

 

klikkerdeklik

 

Natuurlijk komt er geen eind aan veeteelt. Is dan ook helemaal niet nodig. En hoezo zonder kruiden en zout geen smaak of kraak? Moet je je vlees ook maar niet uit de supermarkt halen.

 

Het is weer wild tijd. Heerlijk al die verschillende soorten vlees!

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Als wij de planeet willen redden dan doen we wat aan de overbevolking. Nederland terug naar 10 miljoen inwoners bijvoorbeeld.

klikkerdeklik

Natuurlijk komt er geen eind aan veeteelt. Is dan ook helemaal niet nodig. En hoezo zonder kruiden en zout geen smaak of kraak? Moet je je vlees ook maar niet uit de supermarkt halen.

Het is weer wild tijd. Heerlijk al die verschillende soorten vlees!

Ik vind zuiver jagen ook geen probleem ,het is nodig om de oogst te beschermen.En je kan moeilijk volhouden dat door de mens nederland overbevolkt , terwijl hier honderden miljoenen dieren gefokt worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat dit topic ging over het levend en zonder enige verdoving villen van honden?

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat eten we vandaag?wie is de man die dat zeggen kan de Groenten Man .Ik Heb Hele Grote Bloemkolen o wat zijn ze Groot,of effe wachten,nog even wachten,,,,,,PIZA.Ps u moet de Groe(n)ten van Hak hebben,en van Martine.Vrijdag Vis en woensdag Gehakt dag.en de rest vd week Nassi ballen,oei die zijn Heet,t'is maar dat je het weet,wat heb je nog meer een Lekkere Chinees O eh Loempia's Bami,ook al van die ballen,net Tennis Ballen,alleen de kleur is anders.Als U BEGRIJPT WAT IK BEDOEL.Dus als u het even niet meer ziet zitten,ga dan naar Hans And...s Want niet aleen de Prijs is anders!En een (Mona) Toetje doe dat maar eens Na. O en mijn naam is Haas ik weet van niks ,Dus niet werken voor een Baas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Ja, jagen. Dat is natuurlijk wel diervriendelijk.

Als je een haas niet goed geraakt hebt nog maar een schot hagel erachteraan... sick

diervriendelijk is het niet maar als je plantaardig eten wil zal je je toch moeten verdedigen. En het is toch zo als je een haas niet goed geraakt hebt, moet er wel een 2 e loop achteraan . anders was het pas echt sick :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Wat eten we vandaag?wie is de man die dat zeggen kan de Groenten Man .Ik Heb Hele Grote Bloemkolen o wat zijn ze Groot,of effe wachten,nog even wachten,,,,,,PIZA.Ps u moet de Groe(n)ten van Hak hebben,en van Martine.Vrijdag Vis en woensdag Gehakt dag.en de rest vd week Nassi ballen,oei die zijn Heet,t'is maar dat je het weet,wat heb je nog meer een Lekkere Chinees O eh Loempia's Bami,ook al van die ballen,net Tennis Ballen,alleen de kleur is anders.Als U BEGRIJPT WAT IK BEDOEL.Dus als u het even niet meer ziet zitten,ga dan naar Hans And...s Want niet aleen de Prijs is anders!En een (Mona) Toetje doe dat maar eens Na. O en mijn naam is Haas ik weet van niks ,Dus niet werken voor een Baas.
Waar kan je die prettabak kopen? :-))
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...