Gast Kimble Geplaatst: 3 december 2009 Geplaatst: 3 december 2009 Chronotherm echt wel een dag of nacht zonder spanning zetten. Ook de draadjes losgooien. Verder kan het zijn dat je een lekkende kraan in huis hebt. Warmtevraag van een tappunt gaat voor warmtevraag van de CV. Anders naar een 2e handswinkel, die bijna in iedere gemeente wel onder één of andere naam zit en er ligt vast wel een Honeywell Chronotherm III of hoger model voor een paar euro (max 5 Euro). Frapant is het dat het probleem is ontstaan na onderhoud/controle van de "beunhaas". Even eea checken. Is natuurlijk wel heel toevallig.
Gast jaco Geplaatst: 3 december 2009 Geplaatst: 3 december 2009 laat ik er hier nu nog een hebben,gevonden op gemeentewerf. deze mag je van mij hebben.
Moderator ceesv Geplaatst: 4 december 2009 Moderator Geplaatst: 4 december 2009 Origineel bericht van: ronaldsl 1) batterijen vervangen 3) de ketel is Remeha Avanta, die bovendien nog afgelopen zondag is nagekeken door een ervaren beunende CV monteur.... ronald Zit het probleem niet hier? Is het ontstaan na onderhoud? Heeft hij misschien het vermogen van de ketel omlaag gedraaid, wwardoor het gewoon veel te lang duurt voordat je water op temperatuur is? Je ketel brand dan wel, maar op een laag pitje. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 4 december 2009 Geplaatst: 4 december 2009 Volgens mij kan hier wat niet kloppen. Hoe moet de thermostaat weten wanneer hij de ketel aan moet zetten (met welke voorlooptemperatuur) om het om 07h00 20° warm the hebben, als hij niet weet wat de buiten temperatuur is. Zonder buitenthermostaat kan dit niet werken. Dan is het alleen maar gokwerk: de thermostaat geeft het bevel alvast om 05h00 ´s morgens om de ketel aan te slingeren en schakeld af als het op een X moment voor 07h00, 20°C in de woonkamer is. Zo´n regeling kan niet aanvaardbaar zijn. Het lijkt mij dat het dan een uiterst simpele regeling is die gewoon de boel op een bepaald tijdstip bij een vaste voorlooptemperatuur aandonderd en weer afschakeld als die 20°C bereikt is. Dan is de themostaat dit tijdstip vergeten, lijkt mij. Trouwens zit er geen lucht in de radiatoren? Misschien moet je aleen even ontluchten.
ronaldsl Geplaatst: 4 december 2009 Auteur Geplaatst: 4 december 2009 Nee, probleem was er al voor de monteur........
pukje Geplaatst: 4 december 2009 Geplaatst: 4 december 2009 die thermostaten (met fugielogic of wat voor naam dan ook) houd rekening met de tijd (die het in het verleden geleerd heeft) die nodig is om de ruimte op temperatuur te krijgen en de rest warmte die nog afgegeven wordt als de ketel uit is. in de praktijk zal de ketel vlugger aanspringen en eerder uitschaken om een gelijkmatige temperatuur de krijgen. hoe dan ook als de ketel draaid en de kamer wordt niet warm is de thermostaat OK maar iets mis met de ketel of warmwater transport naar de radiatoren.
Moderator ceesv Geplaatst: 4 december 2009 Moderator Geplaatst: 4 december 2009 Ik denk, dat het nu tijd wordt voor Con, na al onze goedbedoelde leken opmerkingen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
columbo Geplaatst: 4 december 2009 Geplaatst: 4 december 2009 Ja als men niet luisterd naar een goede raad,van een vakman ,dan moet hij het zelf maar uitzoeken.want meer kan ik op afstand niet doen.
JohnO Geplaatst: 4 december 2009 Geplaatst: 4 december 2009 bovendien is de chronoterm drie al zeker 10 of zelfs 15 jaar oud. is eigenlijk afgeschreven Elke bouwmarkt heeft een noname thermostaat met dezelfde mogelijkheden voor nog geen 20 euro Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen