Jean-Claude Geplaatst: 8 december 2009 Geplaatst: 8 december 2009 heb op een Brits forum een topic gezien waar men zegt dat het spontaan vastlopen/rebooten van dreambox 800's een gekende bug is bij een clone, en dit meestal tijdens het kijken naar HD zenders. oorzaak zou inferieure componenten op het motherboard zijn die bij het verwerken van zenders met een hoge bandbreedte boven hun tolerantie gaan. weet niet of het hier over clones gaat...... DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
ilya Geplaatst: 8 december 2009 Auteur Geplaatst: 8 december 2009 Nee geen clone. Tja ik kan er mee leven 1x per 2 weken. IL 7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox . Formuler 4 Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch Schotel Triax 100 cm ! t90
Gast Jim REA Geplaatst: 8 december 2009 Geplaatst: 8 december 2009 Origineel bericht van: arie kanarie Origineel bericht van: Jim REA regelmatig reboots met een 500 plus Het topic ging volgens mij over de 800 Klopt, maar zoveel zal eea inwendig niet verschillen gok ik. Volgens m'n 'leverancier' (goede vriend van mij) zal het probleem in de software kunnen zitten. Er wordt dus nu andere software ingeschoten. Als dat zo is zal dat dan ook bij de 800 het geval kunnen zijn. Iets dat ik wel vermoed. To be continued
hemertje Geplaatst: 8 december 2009 Geplaatst: 8 december 2009 deze 2 typen boxen kan je zowel softwarematig als hardwarematig absoluut niet vergelijken DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast 5chaap2k Geplaatst: 8 december 2009 Geplaatst: 8 december 2009 mocht de nieuwe software niet helpen kun je ook kijken of het geen hitteprobleem is, of dat misschien de voeding niet meer lekker werkt. t is en blijft een klein computertje
Gast Jim REA Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Mijn 500 draait nu weer een anderhalf uur op verse orginele software, als dit niet helpt ga ik de voeding eens monitoren. Hitte zal imo niet direct een probleem kunnen zijn, staat vrij buiten een kast.
Gast 5chaap2k Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 500? dit topic gaat over een 800 toch? of is dit een poging tot topic-diefstal?
Gast Jim REA Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Origineel bericht van: 5chaap2k 500? dit topic gaat over een 800 toch? of is dit een poging tot topic-diefstal? Absoluut niet. Ik had met een 500 hetzelfde en ging er (schijnbaar onterecht) van uit dat eea vergelijkbaar was. Niet meer dan netjes om het beloofde resultaat ook even te melden imo. Anders wissen de mod's de berichtjes maar.
Erik Slagter Geplaatst: 10 december 2009 Geplaatst: 10 december 2009 Ik denk dat het (wederom) warmte is. Probeer het eens met de behuizing open? Zit er een harddisk in? DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen