Ga naar inhoud


Smart Card wissel


rolandroland

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: rolandroland
Wat ik mij afvroeg is dat bij de kabelaars ook weleens worden omgewisseld? Bij Canal Digitaal gebeurd dat. Maar is dat bij de kabel ook zo? Of wordt daar niet zo snel iets gekraakt?! Ben benieuwd!


Eigenlijk niet. In de tijd, toen ik met dm's begon, heb ik wel eens een nieuwe SC aangevraagd omdat de oude @home SC het niet meer deed in de desbetreffende dm. Hoezo gekraakt? Ik zie niet meer dan ik betaal...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen prime nog canal digitaal was en in seca gecodeerd was,heb ik een kaartwissel meegemaakt van seca1 naar seca2.

telenet draait al een tijdje en ze gebruiken nog altijd dezelfde smartcard's.maar ja nagra is denk ik safer dan bvb seca.en ja,bij seca1 hebben ze een domme fout gemaakt :D

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

smart card wel eens omgewisseld?

tja

het heeft met bedrijfseconomische redenen te maken die voor kabel minnend nederland (alsook buitenlandse kabelbedrijven) volledig anders zijn dan die dvb-s (satelliet) providers

 

het aantal kaarten en het aantal eventueel te vervangen receivers en/of firmware is extreem veel groter dan bij CanalDIGITAAL

 

we weten dat er overal kabel ligt en enkel 800.000 (ongeveer) dvb-s klanten van CanalDIGITAAL dus smart card wissel is een heel ander prijskaartje

 

de kwestie crypt kraken, is absoluut irrelevant en is sinds 2006 niet meer voorgekomen.

ciao

 

Beat Dis

Bomb The Base

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat smartcards ook electronisch sluiten. Mede daarom moeten ze ook na een aantal jaren vervangen worden..

 

Mijn Dutchtone kaart ging na 7 jaar 'raar' doen. Is toen ook vervangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreeke
Toen werd er overgeschakeld van (gokje) Viaccess naar Irdeto.


is helemaal goed gegokt,
met als toevoeging irdeto2

viacces lag destijds helemaal open.

grtz ben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...